Afsendelse af indlæg til nyhedsgruppe med ~
Fra : Jette

Dato : 15-07-03 18:19

I dk.fritid.dyr.kat.dk har vi fornylig vedtaget at sende et vejledende
indlæg til gruppen én gang om ugen, i håb om at nye brugere læser det, og
dermed kan begrænse netikette-diskutioner i gruppen.

Jeg vil derfor lave et cronjob, der afvikler et perlscript som sender
indlægget.

Jeg har kigget mange steder på nettet og foreløbig fundet frem til
nedenstående... jeg synes bare de eksempler jeg finder er _meget_ simple -
mangler der ikke noget? Skal jeg f.eks. ikke generere et unikt message-id?
og hvordan gør man det i Perl?

Kode
1 #!/usr/bin/perl
2 use strict;
3 use DBI;
4 use Net::NNTP;
5 use News::Article;
6
7 my $server = "news.server.dk";
8 my $client = new Net::NNTP $server;
9 my $group = "dk.test";
10
11 my @header = ("Newsgroups: dk.test",
12 "Subject: Ignore test",
13 "From: test\@somemaildomain.dk");
14 my @body = ("This is the body of the article");
15 $client->post(@header, "", @body);

Pft. for hjælpen

Mvh. Jette
--
***** LEJLIGHED TIL SALG I STORKØBENHAVN *****
3 vær. med have, centralt i 2860 Søborg

Fra : Peter Makholm

Dato : 15-07-03 18:18

"Jette" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> writes:

> I dk.fritid.dyr.kat.dk har vi fornylig vedtaget at sende et vejledende
> indlæg til gruppen én gang om ugen, i håb om at nye brugere læser det, og
> dermed kan begrænse netikette-diskutioner i gruppen.

Du skulle nu have modtaget velkomstbrevet for denne gruppe. Overvej om
det ikke er en funktionalitet I heller kunne ønske. Hvis det er skal
du have fat i Ask Bjørn Hansen. Han har koden og kan måske endda sætte
det op for jer.

(Det bliver vel stadigvæk sendt ud?)

> Jeg har kigget mange steder på nettet og foreløbig fundet frem til
> nedenstående... jeg synes bare de eksempler jeg finder er _meget_ simple -
> mangler der ikke noget?

Basalt set nej.

> Skal jeg f.eks. ikke generere et unikt message-id? og hvordan gør
> man det i Perl?

En ordentlig newsserver vil selv genererer et passende message-id hvis
man forsøger at sende et indlæg uden message-id.

> [code]
> 1 #!/usr/bin/perl
> 2 use strict;
> 3 use DBI;

Dette modul bruger du ikke i din kodestump.

Men ellers burde dette virke.

--
Peter Makholm | I have no caps-lock but I must scream...
peter@makholm.net | -- Greg

Fra : Peter Makholm

Dato : 15-07-03 18:21

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> [...]
> det ikke er en funktionalitet I heller kunne ønske. Hvis det er skal
> du have fat i Ask Bjørn Hansen. Han har koden og kan måske endda sætte

Ehhh, han har sikkert en mailadresse ...

Et eller andet sted ...

Den findes nok et eller andet sted på http://www.askbjoernhansen.org/
eller http://ask.netcetera.dk/

--
Peter Makholm | First you fall in love with Antarctica, and then it
peter@makholm.net | breaks your heart

Fra : Jette

Dato : 15-07-03 19:13

"Peter Makholm" skrev:
> Du skulle nu have modtaget velkomstbrevet for denne gruppe.

Næh, det har jeg godt nok ikke, men min adresse er jo også spamsikret

> Overvej om
> det ikke er en funktionalitet I heller kunne ønske. Hvis det er skal
> du have fat i Ask Bjørn Hansen. Han har koden og kan måske endda sætte
> det op for jer.

Det lyder smart...men der er jo mange der spamsikre deres adresser...og så
er det jo ikke så meget værd? Hvis altså jeg har forstået konceptet
korrekt...

> En ordentlig newsserver vil selv genererer et passende message-id hvis
> man forsøger at sende et indlæg uden message-id.

Okay...

> Dette modul bruger du ikke i din kodestump.

> Dette modul bruger du ikke i din kodestump.

Tak

> Men ellers burde dette virke.

Okay.. jeg prøver

Mvh. Jette

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-07-03 22:51

> [...]

> det ikke er en funktionalitet I heller kunne ønske. Hvis det er skal
> du have fat i Ask Bjørn Hansen. Han har koden og kan måske endda sætte

Asks kode roder direkte rundt i newsserverens filer (sidst jeg
kiggede).

Jeg har skrevet en ny version som opfører sig som en rigtigt
newsklient og som har en "har-set" database, men som jeg ikke har fået
gjort Helt Færdig (TM) og idriftsat.

Det kunne jeg jo se at få gjort hvis interessen er der.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 29-07-03 07:08

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote in message news:<kkhe5nwjbp.fsf@mimer.null.dk>...

> Asks kode roder direkte rundt i newsserverens filer (sidst jeg
> kiggede).

Ja, det er rigtigt. (Hvis den overhovedet stadig kører).

> [...]
> gjort Helt Færdig (TM) og idriftsat.
>
> Det kunne jeg jo se at få gjort hvis interessen er der.

Det ville være fint hvis du kunne overtage velkommen beskeden.

- ask

--
http://www.askbjoernhansen.com/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-03 10:12

ask@develooper.com (Ask Bjoern Hansen) writes:

> Det ville være fint hvis du kunne overtage velkommen beskeden.

Jeg vil opprioritere det :)

I sidste uge fik jeg genetableret en Linux PC (XP er lidt asocial) og
reetableret et 10 Gb hjemmekatalog. Det ligger der et sted...
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn