spørgsmål til kosttilskud m.m.
Fra : Ivan G

Dato : 14-07-03 00:57

Proteintilskud. Jeg forstår godt at dette bør tages lige efter træning for
at man opnår den støste effekt. Hvad med om aftenen? Bør man tage endnu en
portion? Kroppen bruger jo netop søvn7hvile til at restituere. Hvad med dage
efter træning? Bør man da tage en portion mere? Kroppen restituere jo endnu?

Flydende kulhydrater. Sodavand og andre drikke med højt sukkerindhold. Er
der vitteligt så mange kulhydrater i som rygtet siger? Jeg er lidt i tvivl
om hvordan de påvirker min diæt.

Ivan G

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 14-07-03 07:21

"Ivan G" <nogen@microsoft.dk> wrote in message
> Proteintilskud. Jeg forstår godt at dette bør tages lige efter træning for
> at man opnår den støste effekt. Hvad med om aftenen?

Nu ved jeg jo ikke hvad du spiser til dagligt, men hvis man styrketræner bør
man generelt spise en kost, der indeholder meget protein - dvs. ost, mælk,
magert kød, fisk o.l. I så fald behøver man ikke supplere med yderligere
protein udover umiddelbart efter træning.

Hvis du vil regne lidt på det, så kan man gå efter mellem 1,5 - 2,0 gram
protein per kilo kropsvægt per dag (udover proteintilskudet efter træning).

> Flydende kulhydrater.

Det eneste tidspunkt det er rigtig vigtigt at få kulhydrater er sjovt nok
efter træning... derfor anbefaler man også at tilskudet efter træning består
af båden kulhydrat og protein, da det ser ud til at denne kombination giver
den optimale effekt på restitution og muskeltilvækst.

- Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Ivan G

Dato : 14-07-03 16:55

Hej Mikkel......

tak for de gode råd......men de svarer desværre ikke rigtigt på mine
spørgsmål. Lad mig prøve at omformulere...

Har det nogen effekt at indtage godt med protein(evt. tilskud) dagen efter
træning? Eller kan kroppen ikke bruge/optage det?

Flydende kalorier.
Grunden til at jeg spørger er, at der ikke står nogen steder hvor mange
kalorier der er i en sodavand. Og så er det jo lidt svært at holde øje med
kalorie-indtaget, og dermed vægten. Hvad er der i sådan en djævel?

Ivan G

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 14-07-03 18:45

> Har det nogen effekt at indtage godt med protein(evt. tilskud) dagen efter
> træning? Eller kan kroppen ikke bruge/optage det?

Det svarede jeg nej til, idet jeg skrev: "I så fald behøver man ikke
supplere med yderligere
protein udover umiddelbart efter træning."

> Hvad er der i sådan en djævel?

Aner det ikke - kig på Coca Colas hjemmeside eller i hvilken som helst tabel
over energiindhold... Men ja, der er svinemeget sukker i.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Anders Hagstrøm

Dato : 14-07-03 18:45

"Ivan G" <nogen@microsoft.dk> wrote

> Flydende kalorier.
> Grunden til at jeg spørger er, at der ikke står nogen steder hvor mange
> kalorier der er i en sodavand.

Jeg mener det er omkring 50 kcal pr. 100 ml.
Dvs. 750 kcal i 1,5 L cola.

Har læst indholdet i Pepsi til at være både 44 og 48 kcal pr. 100 ml.

Det er i hvert fald noget i den stil.

/Anders

Fra : Jimmy

Dato : 26-07-03 09:16

> [...]
> at man opnår den støste effekt. Hvad med om aftenen? Bør man tage endnu en

Jeg kan klart anbefale ikke at tage et ekstra tilskud protein om aftenen,
hvis du er på diæt.
Det vil helt sikkert sætte sig som fedt.

Det samme gælder dagen efter træning.

Tag kun supplerende protein kort efter træning, da kroppen der kan bruge det
til noget.

Der gælder jo, at hvis du indtager mere energi end du forbrænder, ja så
sætter det sig som fedt.

> Flydende kulhydrater. Sodavand og andre drikke med højt sukkerindhold. Er
> der vitteligt så mange kulhydrater i som rygtet siger? Jeg er lidt i tvivl
> om hvordan de påvirker min diæt.

De påvirker nok din diæt negativt, hvis dit formål er at få en lav
fedtprocent.

Mvh
Jimmy