dyt-byt
Fra : Robert Pedersen

Dato : 12-07-03 18:48

Hej.
Lisbeth fik i dag brev fra kommunen, med besked om vi ville læse igennem,
det som skal på møde 1. August.
Og derefter sendes til amtet, som en ansøgning til førtidig 'dyt-byt'.
Det blev afsløret heri, at man har bestemt, at den "Billigst og bedst egnede
er en Citroëng Jumper M 33 Combi Comfort 2,0 i Benzin.
Den har højt tag. Mellem lang model.

Mvh Robert Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-03 20:15

Robert Pedersen skrev i <news:3f1049ea$0$13178$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,>:

> Lisbeth fik i dag brev fra kommunen, med besked om vi ville læse
> igennem, det som skal på møde 1. August.

Lyder som en fin service!

> [...]
> Det blev afsløret heri, at man har bestemt, at den "Billigst og bedst
> egnede er en Citroëng Jumper M 33 Combi Comfort 2,0 i Benzin.

Er I tilfredse med den anbefaling?
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/ http://www.handiinfo.dk/

Fra : Robert Pedersen

Dato : 12-07-03 20:52

"Lotte M" <lotte_m(at)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Robert Pedersen skrev i

> Lyder som en fin service!

> Er I tilfredse med den anbefaling?

Ikke rigtig. Med det benzinforbrug motoren har ifg. Citroëngs egne
oplysninger
bliver den ca. dobbelt så dyr at køre i, som vores gamle ikke særlig
økonomiske
model. Når vi så skal sælge den igen ved en evt. 6-års skiftning - såe? Jeg
mener,
hvem vil købe en stor skarammelkasse med benzinmotor?
Til gengæld tjener staten jo dobbelt på det dårlige forbrug - ca. 7,5
km/ltr.
Vores nuværende kører 13/14 km/ltr.
Er der nogen muligheder at få 'byttet' benzinslugeren ud med en
diesel/'knap-så-forslugen-og
-billigere-i-brændstof' ?
Ifg. modellisten hos Citroëng, findes den kun med dieselmotor?

Til gengæld får Lisbeth noget (for nogen) luxus, som jeg nok skal afsløre
senere - når det er bevilget.

Hilsner Robert Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-03 09:01

Robert Pedersen skrev i <news:3f106701$0$13201$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,>:

> Er der nogen muligheder at få 'byttet' benzinslugeren ud med en
> diesel/'knap-så-forslugen-og-billigere-i-brændstof' ?

Jeg købte en diesel i stedet for en benzin - pudsigt nok var
dieselmodellen billigere.

> Ifg. modellisten hos Citroëng, findes den kun med dieselmotor?

Lyder som en regulær fejl. I så fald ringer I bare til amtet når
bevillingen kommer, eller lader ombyggeren om at gøre det
- bilfolkene i Nordjyllands Amt plejer at være hurtige til at rette
eventuelle bøffer. Ved udvidet lån skal man i øvrigt altid sikre sig
myndighedens accept ved køb af anden model end den bevilgede.

> Til gengæld får Lisbeth noget (for nogen) luxus, som jeg nok skal
> afsløre senere - når det er bevilget.

Jeg venter spændt

Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-07-03 09:38

On Sat, 12 Jul 2003 21:52:24 +0200, "Robert Pedersen"
<robertr@post.tdcadsl.dk> wrote:

>Vores nuværende kører 13/14 km/ltr.
>Er der nogen muligheder at få 'byttet' benzinslugeren ud med en
>diesel/'knap-så-forslugen-og
>-billigere-i-brændstof' ?

VW har en model, der sluger mindre. Mener at Transit'erne ligger på
samme niveau med 13/14-stykker..

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-03 10:12

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote in

> VW har en model, der sluger mindre. Mener at Transit'erne ligger på
> samme niveau med 13/14-stykker..

Klip

Jeg har lige fået en ny Transit med automatgear, jeg skal være lykkelig,
hvis den går 10 km. pr. liter. Måske er det automatgearet der tager mere
brænstof. Den er ialt fald meget sulten.

Hilsen Simon

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-07-03 21:46

On 14 Jul 2003 09:12:06 GMT, Nido <nido> wrote:

> [...]

>hvis den går 10 km. pr. liter. Måske er det automatgearet der tager mere
>brænstof. Den er ialt fald meget sulten.

Det nye automatgear i Transit skulle jo ikke være mere forbrugende -
jvf. konventionel automatgearkasse.

Hvor stor er motoren og kører du på økonomiprogrammet eller hvad?

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-03 06:22

> Det nye automatgear i Transit skulle jo ikke være mere forbrugende -
> jvf. konventionel automatgearkasse.
>
> Hvor stor er motoren og kører du på økonomiprogrammet eller hvad?

Klip

Det er en 2.4 turbo diesel. Om jeg kører på økonomiprogrammet eller med
fuld læs programmet er næsten det samme, man skal huske på at en
bagmonteret lift, den trykker hårt på bagakslen.

Hilsen Simon.

PS. VAr i lelmut lotti land i går, der gik den ca 10. bor ca 80 km. nord
for Ålborg, Så den havde en tur på ca.750 km.

Fra : ellen mogensen

Dato : 18-07-03 12:27

Jeg har en ny Ford Transit 2.4 turbodiesel med automatgear.Jeg har en Ricon
lift og en tung elkørestol med,jeg kører ca 12,5 km/L

Jeg synes egentlig,det er en meget pæn brandstoføkonomi.
Du har også muligheden for at benytte det manuelle gear på ratstammen,jeg
har overvejet at kombinere begge gear typer.

Skal tilføje at min bil har ½ højt tag.

Ha' en god weekend

Hilsen
Ellen

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-03 15:05

"ellen mogensen" <ellenmogensen@yahoo.dk> wrote in

> [...]
> Du har også muligheden for at benytte det manuelle gear på
> ratstammen,jeg har overvejet at kombinere begge gear typer.

Min Transit er nøjagtig magen til din, jeg kan bare ikke få den til at
køre mere end 10 på litren. Men vægten på bilen er også 2170 kg, det er
da meget med til at økonomien ikke er så god. Det kan også være foden
ligger for hårt på spederen,,,,
Den har kørt ca. 5000 km.

Hilsen Simon og selv god weekend

Fra : Jernladyen

Dato : 18-07-03 21:13

> Det er en 2.4 turbo diesel. Om jeg kører på økonomiprogrammet eller
med
> fuld læs programmet er næsten det samme, man skal huske på at en
> bagmonteret lift, den trykker hårt på bagakslen.

Samme lift gør også, at du bruger ca. en fjerdel mere benzin, end du
ellers ville have gjort. Det var den besked jeg fik, da jeg fik, da jeg
søgte om en lift i stedet for en rampe, som jeg har nu. Så nu går
ansøgningen på en lille kran i stedet. Den koster kun en fjerdedel af
liften og er ikke så tung, at den øger benzinforbruget. (Siger de).
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-03 10:51

Jernladyen skrev i <news:3f185592$0$48906$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,>:

> Samme lift gør også, at du bruger ca. en fjerdel mere benzin, end du
> ellers ville have gjort.

Det vil jeg meget gerne se dokumentation for.

Min Ricon-lift (http://www.handiinfo.dk/invalidebil_detaljer.shtml) er vist
ganske almindelig og jeg har svært ved at tro den påvirker brændstof-
forbruget noget videre.

> Det var den besked jeg fik, da jeg fik, da
> jeg søgte om en lift i stedet for en rampe, som jeg har nu.

Hmmm..

> Så nu går
> ansøgningen på en lille kran i stedet. Den koster kun en fjerdedel af
> liften

Hvis dit behov er dækket med en kran (ladrumslift?), så er der næppe
heller hjemmel til at bevilge den dyrere lift.

> og er ikke så tung, at den øger benzinforbruget. (Siger de)

Hvis det er en ladrumslift, så påvirker den næppe forbruget.

I øvrigt - vil du ikke godt lade være med at slette den første linie i
indlægget, den fortæller nemlig hvem du svarer og det kan være
ret praktisk at vide, når man skal overskue en forgrenet debat.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-07-03 11:52

On Fri, 18 Jul 2003 20:13:15 GMT, "Jernladyen"
<Jernladyen.news@kandu.dk> wrote:

>Samme lift gør også, at du bruger ca. en fjerdel mere benzin, end du
>ellers ville have gjort. Det var den besked jeg fik, da jeg fik, da jeg
>søgte om en lift i stedet for en rampe, som jeg har nu.

Det lyder godt nok som en mystisk lift...... Er den monteret udvendig?

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-07-03 10:39

On 17 Jul 2003 05:21:56 GMT, Nido <nido> wrote:

>Det er en 2.4 turbo diesel. Om jeg kører på økonomiprogrammet eller med
>fuld læs programmet er næsten det samme, man skal huske på at en
>bagmonteret lift, den trykker hårt på bagakslen.

ok - er det 90 HK?

I øvrigt vejer liften ikke frygtelig meget sammenholdt med hvad
Transitten er i stand til at bære.

>PS. VAr i lelmut lotti land i går, der gik den ca 10. bor ca 80 km. nord
>for Ålborg, Så den havde en tur på ca.750 km.

Min lokale forhandler solgte sidste år 6 Transitter til en håndværker
- og i år brokkede de sig lidt over at de ikke gik så meget på literen
som forudsagt. Forhandleren tog en tur i en af bilerne og kørte på
landevej og lidt rundt i byer - resultatet var at bilen efterfølgende
havde kørt ca. 22 km. pr. liter. Forhandleren troede faktisk ikke selv
på resultatet og foretog testen igen - med samme resultat.

22 km. pr. l er dog sikkert noget man ikke får bilen op på mange
gange, men den bør kunne køre mere end 10 km. pr. l.

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-03 12:39

> ok - er det 90 HK?

Ja det er en 90 HK

Hilsen Simon

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-07-03 11:51

On 17 Jul 2003 05:21:56 GMT, Nido <nido> wrote:

NB: hvis jeg tager en blød filthat på og kører søndags-kørsel - uden
by-kørsel kan jeg tvinge min Transit (model 96) op på 11 km/l.

Fra : Karl Ejnar

Dato : 15-07-03 21:22

"Robert Pedersen" <robertr@post.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
Jeg
> mener,
> hvem vil købe en stor skarammelkasse med benzinmotor?

Ikke mange, vil jeg tro. Som bus bliver den for dyr, og som varevogn, er det
obligatorisk med diesel.

> [...]
> diesel/'knap-så-forslugen-og
> -billigere-i-brændstof' ?
> Ifg. modellisten hos Citroëng, findes den kun med dieselmotor?

Der skulle også være en benzin, men det er vist kun den korte model, iflg
downloaded spec. er 33M og 33MH med 2,2 HDI eller 2,8HDI.

http://www.citroen.dk/data/pdfs/9116.pdf

Men jeg vil helt klart anbefale jer at få en diesel, selvom I evt. skal
betale merprisen (hvad jeg altså ikke tror, da mellemlang med højt tag kun
findes med diesel). Billigst - bedst egnet må være 33MH med 2,2 HDI motor.
Diesel-modellen kører længere pr/l end benzin, og så koster diesel jo lidt
mindre pr. l. OK dertil kommer så en udligningsafgift på ca. 1100,- om året.

Da Ulla fik sin bevilling på Fiat Ducatoen, havde vi heldigvis ikke de
problemer, da den eneste model med aut. gear var den store diesel. I
mellemtiden er Citroen også kommet med aut. gear, men det er stadig kun med
den store motor.

> Til gengæld får Lisbeth noget (for nogen) luxus, som jeg nok skal afsløre
> senere - når det er bevilget.

Vi glæder os også til at høre, hvad det er.

Skal hun ikke selv køre bilen, eller er det kun som passager? Hvis det
sidste, så undrer det mig, at der ikke bevilges Ford Transit, men den er
måske ikke billigst længere.

--
Karl Ejnar

Fra : Robert Pedersen

Dato : 17-07-03 08:28

"Karl Ejnar" <a.b@c.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Skal hun ikke selv køre bilen, eller er det kun som passager? Hvis det
> sidste, så undrer det mig, at der ikke bevilges Ford Transit, men den er

Lisbeth er i den 'lykkelige' situation, at hun har privatchauffør - nemlig
mig.
Og Citro'en er den billigste - eller var, da bilen blev valgt.
Jeg har snakket med både Sahva og vores lokale Citro' pusher.
Sahva manden var der ikke - ferie. Kommer først når sagen er sendt til
amtet.
Snakkede med en anden - som samtidig selv er bruger. Han havde været ude for
samme
behandling fra amtet. Han fik efter irhærdig udspørgen svaret:
Amtet var da officielt ligeglade med udgigterne, når bilen var bevilget, da
det er socialministeriel
beslutning: Det skal være den billigste i indkøb.
Sahva-manden fik for nogen år siden bevilget en VW - med benzinmotor. Hvis
han ville opgradere,
måtte han punge ud i dette tilfælde med 20000:- kr (VW)
Citro' pusheren afslørede, at en opgradering her ville 'lænse' vores punge
med 8000:- rimeligt.
Modellen findes ikke i den officielle liste fra importøren - men efter lidt
leden ringede han tilbage
og erklærede, at nu havde han fundet den! Den findes på deres interne
komputernet.
Han betroede mig, at hele systemet med invalidebiler var noget råddent
noget. Man ser kun på kr. i indkøb
og er ligeglade med brugernes økonomi. Det står der ingenting om i loven. Så
fortalte han en en lille historie:
For et par år siden, fik en mand en stor invalidevogn med lift bagi. Hans
egen betaling var ca. 50000:- altså
ialt ca. 160000:- Ikke et år efter dør manden, og kommunen beslutter at
'udlicitere' salget af bilen til et par forhandlere.
Den blev solgt/købt for 24000:-. Han var meget forarget over, at bilen ikke
kunne bruges til en, der stod på venteliste.
Men - det skal jo være en ny bil hver gang. Det står i loven.
Det var jo dog 'vores' penge, der blev tabt på den konto.

Mvh. Robert

Til Simon - Vi har kun 50 km sydpå til Ålborg.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-03 12:42

> Til Simon - Vi har kun 50 km sydpå til Ålborg.

Hej. Jeg bor i Strandby nær Frederikshavn

Hilsen Simon

Fra : Leonard

Dato : 12-07-03 21:49

"Lotte M" <lotte_m(at)stofanet.dk> wrote:

>Lyder som en fin service!

Det er vel en måde at opfylde lovens krav om partshøring?
- men det er en rar ting, så ved man lidt mere om hvad det er det
træffer beslutning udfra og kan komme med bemærkninger til det sidst
skrevne.
--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-03 08:54

Leonard skrev i <news:9vs0hvk55qsvg4bigigab0681ebp6dfm30@4ax.com,>:

> Det er vel en måde at opfylde lovens krav om partshøring?

Nu er det ved at være længe siden jeg har dyrket forvaltningsret,
men så vidt jeg husker, så skal der partshøres når der er kommet
nye oplysninger om de faktiske forhold til - oplysninger som parten
ikke må antages at være bekendt med er i sagen.

Derudover at der kun skal partshøres hvis oplysningerne af væsentlig
betydning for sagens afgørelse og til ugunst for den der partshøres. Der
kan være en frist, husker ikke en tidsramme - hmmmm, det må den
partshørende myndighed vist selv bestemme.

Jeg kan ikke komme til at slå det efter lige nu, men jeg tror det er
Forvaltningslovens § 18 el. 19.

> - men det er en rar ting, så ved man lidt mere om hvad det er det
> træffer beslutning udfra og kan komme med bemærkninger til det sidst
> skrevne.

Helt sikkert, men man skal være på stikkerne hvis der står partshøring
i følgebrevet.

Fra : Jernladyen

Dato : 12-07-03 22:29

"> Det blev afsløret heri, at man har bestemt, at den "Billigst og bedst
egnede
> er en Citroëng Jumper M 33 Combi Comfort 2,0 i Benzin.
> Den har højt tag. Mellem lang model.

Hej Robert.
Hvis det er muligt (hvad jeg ikke tror det er), så prøv at få en anden.
Vores Jumpy kører 10 km/l (mere iflg. instruktionsbogen), og den er nr.
mindre end Jumperen. Så skal jeg nok lade være med at fortælle dig, at
det tog 1 1/2 år, før de fik den til at køre i stedet for at hoppe. Og
at dæk og fælge nærmest ikke er til at betale. Og at værkstedet påstår,
at den íkke kan tåle at blive undervognsvasket. Og at hvis du får den
undervognsbehandlet inden den er 6 år, så bortfalder Citroens
rustgaranti. Og at den larmer rædsomt, hvis man kører på motorvej. Men
bortset fra det, og at den fylder en farlig masse, hvis man bor i en
lille by med smalle veje, så er det da en udmærket og blød bil.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/