Ringning på ekstra nummer
Fra : Michael Jensen

Dato : 11-07-03 17:13

Hej!

Jeg overvejer at konvertere til ISDN. Med ISDN har man mulighed for at gå et
gratis ekstra nummer med. Vil begge telefoner som er tisluttet ens ISDN
ringe, uanset hvilket telefonnummer der ringes på, eller kan telefonerne
tilsluttes sådan at de kun ringer hvis de er på den ISDN kanal som nummeret
er tilknyttet.

Håber i forstår mit spørgsmål :)

Michael Jensen

Slet "fjerndette" ved henvendelse på e-mail

Fra : Cubus

Dato : 11-07-03 18:29

"Michael Jensen" <mij@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev

> [...]
> tilsluttes sådan at de kun ringer hvis de er på den ISDN kanal som nummeret

Ved konvertering til ISDN får du en såkaldt NTab-boks. Den har to analoge
udgange til alm telefoner, der kan programmeres med hvilke numre den enkelte
port skal reagere på. Så hvis du sætter en telefon på hver port og programmerer
portene med hvert sit nummer vil den enkelte telefon kun reagere på det ene
nummer. Ved brug af ISDN-telefoner er det selve telefonen man programmerer
til at anvende et bestemt nummer.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Michael Jensen

Dato : 11-07-03 19:07

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ene
> nummer. Ved brug af ISDN-telefoner er det selve telefonen man programmerer

Tusind tak for dit svar, det afklarede mit spørgsmål.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 12-07-03 21:42

Cubus wrote:

> [...]
> portene med hvert sit nummer vil den enkelte telefon kun reagere på det ene

Man kan også lade adapteren styre det, som det sker på ældre ISDN
installationer.

Bare ærgeligt min Zyxel OMNI.NET+ adapter kan kun håndtere et nummer pr.
port, og jeg har allerede et hovednummer og et ekstranummer. Jeg ville
nemlig have et nummer til, til den anden port. Der er LASAT'en bedre da
den vidst kan tage op til 8 pr. port.

Mvh.
Bo