Video i SolidWorks
Fra : Ukendt

Dato : 05-07-03 14:57

Jeg har godt få den til at gøre sådan, at jeg ser objektet fra alle sider.
Men hvad nu hvis jeg eks., vil have et hjul til at rulle rundt osv.?

--
peet_dk was here
Website: www.peet.dk

Fra : Lars R. Nielsen

Dato : 05-07-03 17:24

hej

Kan ikke dy mig

Inventor

spøg til side

Er der ikke noget med at animering i SW er et tillæg ( populært "add-in" )
som skal købes, skulle vist være: "Solid Works Animator"?

Ellers må du igang med at programmére selv, det kan også lade sig gøre.
Gjorde det selv i MDT ved at ændre i constraints, opdatére ( og eventuelt
gemme et snapshot af skærmen, så der fremkommer en stribe billeder, der
sættes sammen i eksempelvis "Animation shop")

Mvh
Lars Nielsen
www.laroni.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-03 18:26

> Kan ikke dy mig
>
> Inventor

Ja Har rodet med inventor, og har nemlig lavet sådan en video.. Men som
job søgende, bliver man nød til at være fleksibel og kunne lidt af det hele.
(Også mere for min personlig CAD udvikling)

Ok.. Lyder besværligt...

Fra : P.C.

Dato : 06-07-03 02:03

Hi

"peet_dk" <peet at peet dot denmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> job søgende, bliver man nød til at være fleksibel og kunne lidt af det hele.
> (Også mere for min personlig CAD udvikling)

I AutoCAD 14 kan man da nemt indsætte en Gif animation som OLE object, ---------
den tager en del "opmærksomhed" hvis det er en større animation, men en lille
burde da ikke være noget problem , med en hurtig maskine og en nyere version
AutoCAD .........
Hvad er det nu for en, der er baseret på AutoCAD , ------- Inventor eller S.W.
;))

Ihvertilfælde sidder jeg pt. med AutoCAD 14, med den samme animation som her ,
sat ind i "tegningen" ;
http://groups.yahoo.com/group/structure-testbench/

P.C.

Fra : Lars

Dato : 07-07-03 11:01

In article <3f077535$0$76062$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, per.corell@privat.dk says...
> I AutoCAD 14 kan man da nemt indsætte en Gif animation som OLE object, ---------

Du har vist misforstået spørgsmålet fuldstændig!
Der er ingen ide i at indsætte en animeret gif i acad. Tilgengæld er det interessant at et 3D-
CAD system kan generere kinematisk animerede sekvenser.

--
Best regards

Lars

Fra : P.C.

Dato : 07-07-03 14:13

Hi

"Lars" <ls@No_Email.com> skrev i en meddelelse
> In article <3f077535$0$76062$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
per.corell@privat.dk says...

> Du har vist misforstået spørgsmålet fuldstændig!

Oprindeligt "spørgsmål" ;

"Jeg har godt få den til at gøre sådan, at jeg ser objektet fra alle sider.
Men hvad nu hvis jeg eks., vil have et hjul til at rulle rundt osv.?"

Hvordan tolker du så det spørgsmål ???
For mig er det da ikke noget problem at skrive en sløjfe der roterer et hvilket
somhelst objekt i AutoCAD , men det vil du måske ikke have ,hvis jeg ikke derved
promoverer enten bugworks eller Inventor , ----------- som du ved går jeg efter
resultater og ikke efter om hvilket program eller hvilken applikation man
tilfældigvis bruger , og som du også ved ser jeg CAD som en genvej til en
direkte link til at producere det man tegner.
----------- Tilgengæld ved jeg udmærket, hvilke blindgyder man nemt kommer ind
i, men ligegyldigt om man sætter en Gif animation ind, via AutoCAD's OLE
faciliteter, eller man skriver et script , for at "rotere" et objekt som en
animation, er begge dele da lige uinteresante, ------------- men man lærer en
hulens bunke, ved at lege med det, bla. altså at AutoCAD er godt integreret i
Windows .
Det er muligt at du mener vi alle skal bruge Inventor eller Solidbugs , og der
er efterhånden meget lidt i denne gruppe, om det mest brugte standard CAD
program, foruden at der næppe er diskutioner der kan hjælpe nyankomne , med at
finde rundt i CAD junglen , med det resultat at folk ofte ikke kender forskel på
2 og 3D .
Men egentlig undrer det mig, at du ikke angiver en alternativ løsning i
Solidworks eller Inventor , men sådan er der jo så meget og som du jo ved
benytter jeg sjældent gruppen her, idet jeg hellere vil have kontrol over et
program via en applikation jeg selv har skrevet, end at skulle låse mig fast i
en rolle som Solidwork eller Inventor fanatiker.
----------- Programmer er såmænd meget interesante, men for mig handler det
altså om de konkrete resultater , og desværre men typisk dansk ,er det jo ikke
altid resultater det handler om men sociale relationer.
Sociale relationer havde de sikkert masser af i stenalderen eller i hulerne , og
som du ved er store dele af kunst verdenen jo baseret på noget socialt nærmere
end på kvaliteten i kunsten , og her er det en smule ærgeligt at integrationen
kunst/teknologi gik nedenom og hjem i kulturåret 96 , ----------- hvorefter vi
intet har hørt fra den kant siden, på trods af de opreklamerede proklamationer
om kunst og videnskab.
Gruppen her, skal måske ikke hjælpe danske virksomheder med at erhverve nye
ideer , og som du jo ved , har vi her i landet mere brug for en tro på fremtiden
samt nye jobs indenfor den nye teknologi , alligevel må man som idemand eller
visionær kunstner hellere søge i udlandet, idet den typiske reaktion jo er den
sædvanlige danske Jante ,og selv virksomheder der ville profitere af nye ´friske
ideer , er jo bundet af den typiske forsigtighed overfor nye ideer , der
åbentbart har større interesse i udlandet, hvor man ikke er "en der tror han er
noget" , men en genial dansk designer.
Forstår du, jeg tror jeg er noget og jeg tror danske virksomheder kunne opnå
samme fordele som dengang 'det skete, som alle taler om med vemod, altså dansk
design for 60 år siden . Men samtidigt med at kokken løb med kassen, spildte vi
her i landet den indlysende mulighed for at kombinere kunst og videnskab, og de
få af os som havde studeret CAD og kunst ,blev efterladt i ubetydelige kroge på
det danske usenet, hvor vi istedet for at kæmpe sammen for den gode CAD sag, kan
slå hinanden oven i hovedet, uden hverisær at komme et skridt videre
------------- det skal vi jo nok sørge for hver især.

Jeg synes da også at det er latterligt at sætte noget der roterer ind i en CAD
tegning, fordi CAD efter min mening handler om at kunne tegne og projektere
noget man så kan føre ud i virkeligheden via tegningerne, ---------- alligevel
synes jeg det er mærkeligt at du ikke siger Hippie til det oprindelige spørgsmål
, men øjeblikkelig farer efter den første der software politisk ukorekt angiver
en brugbar løsning , du skriver at det er interesant at skabe et kinematisk
animeret objekt og brokker dig overfor mig, totalt arogant somom det er min
skyld at en amatør har misforstået hvad CAD grundlæggende handler om , ---------
jeg aner ikke engang hvad kinematetisk er, men jeg kan da udmærket se at hvis
kinematetisk er den nyeste trend indenfor Inventor, så må det da være
ireterende, når en svoren AutoCAD tilhænger peger på AutoCAD der vist ellers er
fundamentet for en masse af det billige gøjl , der så kan forvirre folk der
elllers kunne få et relevant køligt overblik . Måske ville du opleve at jeg
havde foreslået et lille script der ville være temmeligt kinematetisk uden jeg
selv vidste det, alting er jo muligt i AutoLisp , og jeg er ikke hovski-snovski
men bruger altså Lisp og jeg ser Lisp som et værktøj.

Så det er måske ikke mig der har misforstået spørgsmålet, men den bruger der
forventer at det kan være nogen ide overhovedet at få noget til at rotere i en
CAD tegning, ------------ men så skal han vist heller ikke gå til denne gruppe,
for at få rettet misforståelserne. Tilgengæld skal man vist ikke tro man er
noget her.

Ikke desto mindre sætter jeg altid links ind , om ikke andet, så for at vise at
kunst er andet end guldfisk i en blender eller rådne svin på et museum, -------
nogle af os beskæftiger os med CAD fordi vi ved at teknologien er mindst lige så
godt et stykke værktøj, som en pensel eller en blyant og som du ved har jeg
trods alt beskæftiget mig med CAD siden sidst i 80'erne . Men jeg er ikke
blevet arogant af det og jeg siger ikke hovski-snovski til nye gode ideer, fordi
jeg ved hvad vi mistede her i danmark, da kokken rendte med kassen .
P.C.
http://www.designcommunity.com/scrapbook/2663.html
http://www.designcommunity.com/scrapbook/2648.html
http://www.designcommunity.com/scrapbook/2649.html
http://www.designcommunity.com/scrapbook/2647.html

Fra : Lars

Dato : 08-07-03 08:37

In article <3f0971df$0$76117$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, per.corell@privat.dk says...
> [...]
>
> "Jeg har godt få den til at gøre sådan, at jeg ser objektet fra alle sider.
> Men hvad nu hvis jeg eks., vil have et hjul til at rulle rundt osv.?"

Absolut ikke som du svarede mht. dit forslag, jeg citerede om animeret gif indsættelse

> For mig er det da ikke noget problem at skrive en sløjfe der roterer et hvilket
> somhelst objekt i AutoCAD

Men AutoCAD har fortsat IKKE kinematisk funktionalitet, dermed er dit næste forslag også
nonsens.

Jeg kan ikke svare på hvorledes Solidworks laver kinematik, dette kan jeg tilgengæld for
Inventor, som hans ? ikke refererede til i dette tilfælde.

ps: Der er ikke så meget om fanatisme mht. CAD programmer, det er blot værktøjer der skal løse
en given opgave. Er der tale om en kinematisk animation af en maskine, er AutoCAD bare ikke
løsningen!

--
Best regards

Lars

Fra : P.C.

Dato : 08-07-03 11:27

Hi

> [...]
værktøjer der skal løse
> en given opgave. Er der tale om en kinematisk animation af en maskine, er

Jamen det har du da helt ret i, ---------- altså at en CAD tegning godt kan
fungere som en efterligning af virkeligheden og man kan efterprøve
konstruktioner i programmet. Jeg må bare indrømme, at jeg hellere ser
standardiserede export og import muligheder, så man kan tegne i det prigram der
er bedst til det og bruge et andet program hvis man vil have rådighed ogve de
mere komplicerede funktioner, ------ Du har såmænd stadig ret i, at det er
svært at forholde sig til at skulle sætte ting til at rotere i et CAD program og
det er somom at kan man det , ændrer CAD sig til noget andet.
Men som du ved, ser jeg migselv nærmere som en kunstner, der vil kende sit
værktøj tilbunds og her har AutoDesk været til større hjælp, end noget andet og
Solidworks ville jeg simpelthen aldrig få råd til at anskaffe , -------- sådan
er det jo ,at til de der har skal gives, og er man en fattig studerende der er
totalt optaget af at tegne, overser man jo at man ikke skal blive for dygtig
især på akademiet på det tidspunkt, hvor som altid, det sociale spil var
vigtigere end den faglige kompetance.
At kunsten overhovedet begyndte at lefle for den tids teknologi var jo, som vi
senere kunne se, en blindgyde.
Vi fik et Bilbao, men selv idag skal man vare sig , når man peger på Bilbao som
en tom Tophat med ingenting indeni, også rent teknologisk. Indenfor arkitektur
er programmerne stivnet i en retning der betyder at vi skal lege med Lego
klodser, og hver ny opdatering af en fancy arkitekt applikation, betyder kun nye
små gadgeds men intet reelt nyt og visionært ; Arkitekter projekterer som før
computerne tilbød et sikrere regnskab, men hvis du synes huset skal have en
Dome, kan du godt se den på tegningen som den standard Dome der er med i
programmet, men den er altså lavet af papir og efterhånden ser tegningerne mere
og mere ud, som en reklame for scientology . Den anden retning hvor
arkitekturen er stivnet, er altså i Bilbao retingen , hvor meoder der for 20 år
siden , var revolusionerende stadig anses for top-trend og cutting-edge
technology , ------------ sludder og vrøvl ; Bilbao skulle jo fiddles sammen af
dygtige håndværkere og allerede dengang vidste vi jo hvad de svage punkter var.
Alligevel er man nødt til i diskutioner , at skrive at arkitekten sikkert er
dygtig, men samtidig er det jo mærkeligt at der faktisk ikke er sket noget i de
20 år der er gået, ingen videre udvikling af de tomme computer net bygningen men
kender man tingene lidt i dybden som du og jeg, ved man jo godt hvorfor.
CAD er jo ikke blot en teknologi men mange forskellige måder at gribe tingene
an, og desværre bliver mange stadig blændet af grafiken og glemmer at CAD er
noget 3D, altså noget der umiddelbart skulle kunne produceres direkte fra CAD
tegningen.
Det undrer mig derfor, at du ikke viser mere interesse i bla. det jeg viser i
mine links ; alt der er jo udført på primitiv vis , med den smalle kerne AutoCAD
tilbyder mht. Solid modeling og som du kan se, har jeg skippet alt der har med
poly-mesh at gøre fordi de aldrig har bragt andet end ulykke med sig ;))
Altså ser du på Bilbao og den nye Disney concert hall, vil du tage dig til
hovedet over en så klodset måde at håndtere det fine håndværk på ; Kæmpe "mure"
på 500 tons for at holde tynde stålplader i luften , hvor den eneste
undskyldning er en metode der beskytter dovne arkitekter mod den indføling der
skal til, for at skabe sådan noget som Bilbao oprindeligt var udtryk
for, ---------- forstenet tankegang og hvad værre er, en blindgyde hvor enhver
kritik ,nemt bliver misforstået .
For arkitektur kritikere er det endnu sværere at kapere, når man begynder at
tale om, at Disney concert hall er en teknologisk Dinusaur. Og her i danmark når
vi jo aldrig længere end til at fable om fantasi verdener hvor der næppe er
plads til beboerne . Men det er der jo ikke noget at sige til i det land hvor en
forfatter engang skrev et eventyr om en kejser der fik nyt tøj. ------- Samme
land hvor en anden forfatter opfandt en lov, og hvor kunst er en social
foreteelse mere end noget andet.
Check foresten de gamle tegninger her, --------- ikke for noget, men mon ikke
den Opera kunne have været mere spændende , hvis den var blevet bygget i en ny
spændende , cutting-edge byggemetode ;
http://www.designcommunity.com/scrapbook/1902.html
http://www.designcommunity.com/scrapbook/1878.html
Så havde den ovenikøbet været billigere at bygge og en ny direct-link metode
kunne vise at den kan bygge andet end flyde broer ;
http://www.designcommunity.com/scrapbook/2197.html
http://www.designcommunity.com/scrapbook/2191.html

Men ok det er jo danmark og vi har jo allerede Lego, og hellere hylde døde
arkitekter og 70 år gamle design concepts, -------- så kan vi jo plastre landet
til med museer og ansætte de autodidakte som kustoder.
P.C.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-03 09:13

Well, hentede programmet "HyperCam" som optager alt hvad der sker på
skærmen. Også ellers Bevægede det hele med musen... Ikke optimalt, men godt
nok.