Ked af misbrug :-(((((
Fra : Dyreelsker

Dato : 04-07-03 21:34

Alle gode råd ønskes.

jeg er meget ked af mis alko-misbrug, som har stået på i 25 år, fra jeg var
helt ung.
Vil lige nævne at der kan gå 1-3 år mellem at jeg falder i, men så er jeg
også så langt nede, at jeg kan finde på hvad som helst.

Tør da også her at nævne at jeg er ene-mor med 4 børn og hvad de ikke har
været igennem, når det har stået på er ikke småting.
Har gå til aa møder, fået psykologhjælp og ordineret medicin af lægen hver
gang.

Lige nu er jeg langt nede og bliver ordineret medisin (beroligende), men det
er bare ikke nok.
Jeg sveder, ryster, får mareridt og kan ikke finde ud af nogen ting ej
heller hvad man skal have på af tøj og døjer med at gå og al appetit er væk,
men kaster op i stedet.

Nok om det.
De kloge kan sige hvad de vil, men min egen måde at komme igennem dette
mareridt på har hver gang været nedtrapning af alkohol og det siger alle at
det kan man ikke, for så fortsætter man sit drikkeri, men dette er jeg ikke
ening i.
denne måde har hjulpet mig hver gang.
Jeg ville ikke nævne hvor store doser ren spiritus jeg har indtaget inden
for de sidste 3 uger.
Og jeg har skippet medicinen, som familien tror jeg tar.
Lige nu er jeg ned på 6-8 øl daglig, men har været oppe på en hel flaske ren
spiritus og flere flasker vin, øl m.m.

Men mit store mareridt er at familien, hvis de finder ud af, at jeg ikke
tager medicinen og finder ud af at jeg lugter af øl, så truger de med at
tage mine dejlige unger, som jeg elsker højt.
Er der nogen, som har oplevet det samme som mig .......og kender nogen et
middel mod alko-lugt, hvis man nu får de skrækkelige besøg.
Alt hjælp og erfaringer modtages meget gerne.
Ulykkelig mor

Fra : ram2

Dato : 04-07-03 21:55

"Dyreelsker" skrev d. 04-07-03 21:34 dette indlæg :
> [...]
at
> tage mine dejlige unger, som jeg elsker højt.

> Alt hjælp og erfaringer modtages meget gerne.

Kære dyreelsker.
Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe dig, for jeg er ikke i tvivl om, at du
har det helt forfærdeligt, men det kan jeg ikke.

Jeg kan dog ikke lade være at spørge dig, om du har overvejet at dine
børn, som du uden tvivl holder meget af, var bedst tjent med at være
hjemmefra, i hvert tilfælde mens du har det så skidt som du har det nu.
Kunne du eventuelt sætte deres velfærd højere end dit afsavn, hvis de
for en periode opholdt sig uden for jeres hjem, selvfølgelig under
trygge og gode forhold?

Jeg må også sige til dig, at du ikke, overfor dine børn, kan være
bekendt at bede om hjælp til at skjule dit alkoholmisbrug. Enhver der
hjælper dig med dette, er medvirkende til at omsorgssvigtet overfor dine
børn evt. fortsætter.

Jeg ønsker dig god bedring, og held og lykke, men tænk først og fremmest
på dine børn.

mvh
Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : stig54

Dato : 04-07-03 22:06

> [...]
et
> middel mod alko-lugt, hvis man nu får de skrækkelige besøg.
> Alt hjælp og erfaringer modtages meget gerne.

Du kan ikke modtage rigtig hjælp før du selv ønsker at komme ud af dit
misbrug.
Jeg har selv været ude i det. Prøvet nedtrapning, op og nedture,
derpressioner og havd der ellers følger med.
Antabus duer ikke, det er noget du kan snyde med og det er noget du
sådan set ikke atger af fri vilje.
Først når du selv vil kan du komme ud af det.
Spørg din læge om henvisning til et sted hvor de behandler efter
minnesotamodellen.
Det foregår i små grupper 4 timer hver dag i 6 uger. Kommunen betaler.
Det reddede mig, men kun når jeg selv bestemte at nu skulle det være
slut.
Det er tre år siden og jeg har fået et nyt liv
Stig

http://www.kandu.dk/

Fra : Mone

Dato : 04-07-03 23:12

"Dyreelsker" skrev d. 04-07-03 21:34 dette indlæg :

Kære Dyreelsker

Jeg kan se på din overskrift, at du er meget ked af det. "Ked af
misbrug ((("

>alko-misbrug, som har stået på i 25 år, fra jeg var helt ung.
Som Stig skriver, så er der desværre ingen der kan hjælpe dig, før du
*selv* er helt parat til at blive hjulpet. Men jeg syntes helt klart,
bare det at du skriver her, er en begyndelse. Så du er på vej.

> Har gå til aa møder.
Hvis jeg skal give dig et råd her og nu, så syntes jeg, at du straks
imorgen, skal finde det nærmeste AA møde at gå til, og så holde fast i
de møder, for det er vigtigt at du bliver ved med at komme der. De som
kommer i AA, ved lige præcis hvad det er du går igennem.

> Lige nu er jeg langt nede og bliver ordineret medisin (beroligende)
Med hensyn til beroligende medicin, så kan jeg på det kraftigeste
anbefale dig at stoppe (ser også ud til du ikke tager dem) med at tage
dem. Jeg taler her af egen erfaring. Jeg har selv fået beroligende
piller i 11 år, og blev så afhængig af dem, så jeg til sidst ikke selv
kunne styre det mere. Jeg "vågnede" heldigvis op, og kom i en Minesota
Behandling hvor jeg fik hjælp til at komme ud af det. Det er den bedste
beslutning jeg har taget i mit liv. For ligesom Stig, så har også jeg
fået et nyt liv.

> [...]
alle at
> det kan man ikke, for så fortsætter man sit drikkeri, men dette er jeg
Du kan ikke klare det her alene, der skal noget professionel hjælp til.
Du skriver at du ikke er enig, med de såkaldt "kloge", men du *begynder
jo* at drikke igen. Og så er det underordnet, om der er gået 1 dag,
eller 3 måneder. Systemet er det samme.

> denne måde har hjulpet mig hver gang.
Det holder bare ikke.

> Og jeg har skippet medicinen, som familien tror jeg tar.
Det er rigtig godt, bliv ved med det.

> Men mit store mareridt er at familien, hvis de finder ud af, at jeg
ikke
> tager medicinen .
Med hensyn til medicinen, så kan jeg *ikke* give din familie ret, jeg
kan kun blive ved med at sige, hold dig laaangt væk fra de piller.

Så ligesom Stig vil jeg anbefale dig, at kontakte kommunen og fortæller
dem, at du har behov for hjælp, så skal du se, så skal det nok blive
godt, men som sagt, det er *kun* dig selv der kan gøre noget ved det,
for hvis ikke du er indstillet på det, så er der *ingen* der kan hjælpe
dig.

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med fremtiden.

Knus og mange tanker
Mone
PS.: I hvilken del af landet bor du??

http://www.kandu.dk/

Fra : Leo E

Dato : 05-07-03 07:03

"Dyreelsker" <grafisk@city.dk> wrote in message news:<be4oci$6cg$1@sunsite.dk>...
> [...]
> middel mod alko-lugt, hvis man nu får de skrækkelige besøg.
> Alt hjælp og erfaringer modtages meget gerne.

Dette er ingen trøst, men hvad tror du dine børn tænker og føler for
dig?
og hvis du fortsætter i det spor, vil de vende dig ryggen på et meget
tidlig tidspunkt, for deres egen overlevelses,skyld.
Er der en årsag til at du ryger på druk, hvis ja, så prøv at gøre
noget ved
det,fordi hvis du har kørt sådan i 25 år bliver du ikke ret meget
ældre.
Jeg har selv drukket i 20 år,men hvis jeg ikke havde stoppet, ville
jeg ikke være her i dag.
Hilsen: Leo

Fra : stig54

Dato : 05-07-03 08:41

Ulykkelige mor

Det er et helvede du lever i.

Du lever i en verden af løgne overfor dig selv og andre.

Det meste af din energi går med at tænke på hvornår du kan få mere og
hvordan du skal skjule det. Man tror man skjuler misbruget og at ingen
bemærker det, det er at leve på en løgn. Folk ved det, din familie ved
det og din læge ved det. De kan ikke hjælpe dig så længe du ikke selv
vil.
Jeg tør vædde på at når din familie er på besøg, så tænker du kun på
hvornår de ¨år så du kan få noget at drikke.
Er du helt sikker på at du er nede på 8 øl om dagen?????
Man kan også lyve for sig selv.
Man kan give meget skylden for sit misbrug. Ondt i ryggen, dårlig dag,
dårligt humør, ikke forstående familie, jeg stopper i morgen, jeg
stopper i næste uge, jeg har ikke noget problem.................. Kan du
stoppe helt i en uge.
Nej vel. Gå til lægen og vær ærlig og bed om behandling ikke kun antabus
og nervepiller.
Selvfølgelig skal du have noget beroligende i den første uge så er du
også klar igen.

Der er flere steder din læge kan henvise dig til gratis behandling, jeg
blev hjulpet hos Fontana www.fontana.dk

Kom nu igang NU!

Livet er skønt verden ligger for din fødder du skal bare lige være fri
for KONG ALKOHOL.

Stig

http://www.kandu.dk/

Fra : dkwM327

Dato : 07-07-03 10:51

> [...]
et
> middel mod alko-lugt, hvis man nu får de skrækkelige besøg.
> Alt hjælp og erfaringer modtages meget gerne.

Jeg ser at du er i en meget ulykkelig og vanskelig situation, og at du
har svært ved
at komme ud af dit misbrug, på trods af mange forskellige forsøg, i
gennem lang tid!

Jeg forstår særdeles godt at du har det svært, og til tider er ved at
opgive,
med alle de forgæves forsøg du har gjort!

Jeg ser også, at du har fået rigtig mange velmenende råd fra flere her
på KANDU – også fra flere som selv har fået hjælp til at slippe ud af
deres misbrug – i hvert fald efter deres udsagn og mening, hvilket
forhåbentligt kan medvirke til, at du stadig har mod til at slippe ud af
DIT misbrug !

Årsagen til at jeg skriver er:
” at du har fået rigtig mange velmenende råd fra flere” – og at – ”
flere som selv har fået hjælp
til at slippe ud af deres misbrug – i hvert fald efter deres udsagn og
mening” !

- Det er: - At jeg stoler på, at disse eksempler – højest sandsynligt er
rigtigt. – Du har bare ingen som helst garanti for at det der har
hjulpet dem, er det der kan hjælpe dig !

Og i det hele taget har du meget små chancer for at få en garanti på
noget som helst,
som du kan være 100 % sikker på vil holde !
– Hvis du lige ser bort fra at du dør på et tidspunkt !

Ligesom alt muligt andet i vores liv, for det meste er op til hvad vi
selv vælger.
Så er dit misbrug, dit dødstidspunkt, din selvsikkerhed og egenværdi, o.
s. v.
for den allerstørste del, dit eget valg !

Så det er dit eget valg om du vil have et godt liv og om du vil medvirke
til
at dine børn får et godt grundlag til også at få et godt liv.

Så inden det bliver for sent, må du beslutte dig til hvem du vil have
til at hjælpe dig
igennem den proces som hedder HJÆLP TIL SELVHJÆLP, og til ET GODT LIV !

Men det kræver blandt andet en stor og fuldstændig ærlig indsats fra din
side.

Så hvis det har din interesse, og du fuldstændig ærlig, samt er villig
til at gøre den fornødne indsats,
så er du meget velkommen til at skrive direkte til mig på:
steen.hansen@dk2net.dk

Hermed de bedste hilsner
Steen

http://www.kandu.dk/