kørekort - klausuler ?
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-07-03 15:41

Det er jo normalt at der f.eks. ifm kørestolsbrugere med lammelser er
klausuler nævnt i deres kørekort.

Jeg sidder med min kærestes kørekort, og jeg kan ikke gennemskue hvad
der er hvad

Det er et af de moderne kørekort i Dankort-størrelse.

Så vidt jeg kan læse så er det punkt "12" på kørekortet der skal
omhandle, men det er helt tomt...

Nedenunder skemaet på kørekortet er der anført dette:

01.06, 40.01, 10.02, 20.07+90.02

Giver det nogen mening for Jer?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-03 16:21

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote in

> [...]
> omhandle, men det er helt tomt...
>
> Nedenunder skemaet på kørekortet er der anført dette:

01.06 Briller eller kontaktlinser
40.01 Servostyring
10.02 Automat gear
20.07 Driftbremse med forstærkning
90.02 ???

Hilsen Simon

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-07-03 16:42

Nido [nido] skrev:

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote in

> [...]

1000 tak

Ved du om de nævnte koder er tilgængdelige online somewhere ?

Fra : Sverre Stokke

Dato : 01-07-03 16:32

Nido <nido> skriver:
>01.06 Briller eller kontaktlinser
>40.01 Servostyring
>10.02 Automat gear
>20.07 Driftbremse med forstærkning
>90.02 ???
Hvor ser du det?

Jeg kunne ikke finde noget bedre end:

http://www.teori.dk/loven/Bekendtgorelseomkorekort.htm#Bilag%206

- ved en meget simpel søgning: Klausuler i kørekort

Hilsen Sverre.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-07-03 19:13

Sverre Stokke [sverre@enterpol.dk] skrev:

> [...]
>
> http://www.teori.dk/loven/Bekendtgorelseomkorekort.htm#Bilag%206
>
> - ved en meget simpel søgning: Klausuler i kørekort

Ja det var også det bedste jeg kunne finde (og det tog ikke mange
sekunder)...
Jeg tror at de enkelte koder gemmer sig endog MEGET godt, og hælder nok
mest til at de slet ikke er lagt på nettet

Men nu er jeg jo ekstra nysgerrig efter hvad 90.02 betyder...
Anyone ??
Kan det være noget med håndbetjening ?

Fra : N/A

Dato : 01-07-03 19:13

Fra : Leonard

Dato : 01-07-03 19:40

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

>20.07+90.02

90 er en tillægskode, så den skal læses sammen med den før:
Driftsbremse med forstærker til højre

Men hvis hun skal køre med hænderne, så mangler der nogle koder:
20.06 Håndbetjent driftsbremse
25.04 Håndbetjent speeder

Jeg har koderne på et stykke papir jeg fik med mit kørekort fordi jeg
spurgte efter det, men de ligger på:
http://www.politi.dk/Blanketter/p_507_symboler_koder.pdf

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-07-03 20:52

Leonard [dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk] skrev:

> 90 er en tillægskode, så den skal læses sammen med den før:
> Driftsbremse med forstærker til højre

Fino thanx

> Men hvis hun skal køre med hænderne, så mangler der nogle koder:
> 20.06 Håndbetjent driftsbremse

Hun kører med håndbetjent bremsestang vha højre hånd, og speeder som
betjenes ved at bevæge højre knæ.
Men 20.06 står ikke på kørekortet.
Der står dette:
-----------------
01.06, 40.01, 10.02
20.07+90.02
-----------------
Så det er velsagtens en fejl at 20.06 mangler ?

> 25.04 Håndbetjent speeder

Nope

> Jeg har koderne på et stykke papir jeg fik med mit kørekort fordi jeg
> spurgte efter det, men de ligger på:
> http://www.politi.dk/Blanketter/p_507_symboler_koder.pdf

Superb - takker !

Fra : Leonard

Dato : 01-07-03 21:29

> [...]
>20.07+90.02
>-----------------
>Så det er velsagtens en fejl at 20.06 mangler ?

Det tror jeg.

>Nope

Men så burde der vel være en 25.05 Speeder til betjeningmed knæet,
måske med +90.04 højre

og det kan undre at der ikke er en 40.11 Ratknop eller 40.12
Ratmanchet, det er der ofte.

Der findes en
05.03 Indehaveren må ikke medføre passagerer under kørsel
den ville være sjov på et kørekort til kategori D - bus

Jeg har heldigvis kun de allermest nødvendige:
10.02/15.03 Automatisk transmission eller Automatisk kobling
20.06 Håndbetjent driftsbremse
25.04 Håndbetjent speeder
ikke noget om forstærkere og højre eller venstre.
Det er rart for det begrænser mig kun til at jeg skal kunne køre
bilen, for jeg kan ikke køre den uden de få ting.

For andre, der har mange specielle krav, er det en fordel at så meget
af det står som krav i kørekortet, da kravene skal bevilges.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-07-03 23:17

Leonard [dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk] skrev:

> Men så burde der vel være en 25.05 Speeder til betjeningmed knæet,
> måske med +90.04 højre

Ja, det er lidt underligt at det mangler...

> og det kan undre at der ikke er en 40.11 Ratknop eller 40.12
> Ratmanchet, det er der ofte.

Det vil hun helt sikkert modarbejde at det bliver nødvendigt

> Der findes en
> 05.03 Indehaveren må ikke medføre passagerer under kørsel
> den ville være sjov på et kørekort til kategori D - bus

Jeg er ihvertfald glad for at jeg ikke har en 01.04 "Uigennemsigtig
linse"...
Det kan måske forklare nogle besynderlige episoder ude i trafikken at
der kører mennesker rundt "med bind for øjnene"

> For andre, der har mange specielle krav, er det en fordel at så meget
> af det står som krav i kørekortet, da kravene skal bevilges.

Det er netop dét jeg er ved at dykke ned i p.t. med henblik på en
snarlig ansøgning

Fra : Leonard

Dato : 02-07-03 09:33

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

>Det er netop dét jeg er ved at dykke ned i p.t. med henblik på en
>snarlig ansøgning

Men det kan være farligt at tage en tur til bilinspektøren for at få
rettet på kravene. Jeg mente for nogle år siden at kravet om
servostyring var unødvendigt i mit kørekort, men det endte med at jeg
både skulle have servo, ratknop, bremseforstærker og kun måtte bruge
højre hånd. Heldigvis mødte jeg en mere fornuftig bilinspektør et år
senere, som fjernede alle krav undtagen de allermest nødvendige.

Og det skal alligevel være nogle specielle krav, hvis de skal kunne
flytte bilen op i klasserne