blah.pl?user=simon&type=custom hvordan får~
Fra : Simon [2700]

Dato : 28-06-03 16:32

Hej,

jeg ville gerne kunne taste noget lign. blah.pl?user=simon&type=custom ind,
og så
få scriptet til at bruge user og type, men kan ikke få den til at overføre
det :(

jeg har fået det til at virke hvis jeg bruger en form, så kan jeg bruge
følgende til at "parse" inputet.

read(STDIN, $buffer, $ENV{'CONTENT_LENGTH'});
@pairs = split(/&/, $buffer);
foreach $pair (@pairs) {
($name, $value) = split(/=/, $pair);
$value =~ tr/+/ /;
$value =~ s/%([a-fA-F0-9][a-fA-F0-9])/pack("C", hex($1))/eg;
$FORM{$name} = $value;
}

- det er noget kode jeg har fundet på en webside... og bruger jeg dette,
virker mit script fint med
en form der submitter til det.... men hvis nu jeg gerne vil kunne skrive det
direkte i url'en ?

jeg er ikke supermand til perl, så i alm. dansk ville være dejligt :)

jeg har kigget på nettet, men er ikke sikker på hvad jeg skal lede efter,
havde egenligt troet jeg kunne bruge ovenstående...

mange tak

mvh.Simon

Fra : Soren Davidsen

Dato : 28-06-03 20:45

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> writes:

> [...]
> ($name, $value) = split(/=/, $pair);
> $value =~ tr/+/ /;
> $value =~ s/%([a-fA-F0-9][a-fA-F0-9])/pack("C", hex($1))/eg;

... Brug CGI modulet, ala:

use CGI;
my $query = new CGI();

my $user = $query->param('user');
my $type = $query->param('type');

Den kan haandtere at faa parametre ud fra baade post og get url'er.

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Simon [2700]

Dato : 28-06-03 22:45

> Den kan haandtere at faa parametre ud fra baade post og get url'er.

det prøver jeg i morgen tidlig,, tak
mvh.Simon

Fra : Simon [2700]

Dato : 29-06-03 09:26

> .. Brug CGI modulet, ala:
>
> use CGI;
> my $query = new CGI();
>
> my $user = $query->param('user');
> my $type = $query->param('type');

det virkede helt fint, så blir det nok ikke meget nemmere, mange tak

mvh.Simon