installere netværk på eCS 1.1
Fra : The Amazing Grace

Dato : 28-06-03 15:05

Hejsa,

jeg har lige installeret eCS 1.1, og kan ikke få netværksdelen
installeret. (Det fungerede som det skulle under eCS 1.0)

Maskinen fryser lige efter at den er færdig med at installere "base
operating system". Installationen går igennem uden problemer, bare jeg
fravælger netværk.

Jeg har så prøvet at køre "npconfig" fra CD1, og den går også i gang.
Det fungerer så langt at jeg kan installere mit netkort (RTL8029). Men
installationsprogrammet stopper med en fejlmeddelelse, når jeg så prøver
at tilknytte TCP/IP som protokol:

LM_SELECTITEM:UNK 207F E

Alle ideer er velkomne...

Mads Hansen

Fra : The Amazing Grace

Dato : 18-07-03 16:03

The Amazing Grace wrote:

> Hejsa,
>
> jeg har lige installeret eCS 1.1, og kan ikke få netværksdelen
> installeret. (Det fungerede som det skulle under eCS 1.0)

Så fik jeg skidtet til at køre, langt om længe.

For at få netværksdelen til at installere, var det nødvendigt at sætte
Dani-driveren til "Compatible" under installation.

Jeg kan sandt at sige ikke se logikken, men det var et tip jeg fandt på
nettet, og det virker.

Desuden var jeg nødt til at vælge seriel-portsdriveren fra IBM, hvis jeg
vælger SIO, fryser maskinen under boot.

Ellers er jeg ikke stødt ind i problemer med installation af eCS 1.1.

PPPoE protokollen fra Safefire virker i øvrigt som en drøm, kan klart
anbefales!

Jeg håber at mine erfaringer kan hjælpe andre.

Venligst,

Mads Hansen

--
Remove "lock" from mail address to reply by mail!
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 18-07-03 17:17

The Amazing Grace wrote:

> [...]
> Dani-driveren til "Compatible" under installation.
>
> Jeg kan sandt at sige ikke se logikken, men det var et tip jeg fandt på

Hvordan gøres dette?

> Desuden var jeg nødt til at vælge seriel-portsdriveren fra IBM, hvis jeg
> vælger SIO, fryser maskinen under boot.
Dette har jeg også set, men så er der en i config.sys som du kan sætte
til da det er beskrever i config.sys hvis man har valgt sio under
unstall, men jeg har valgt at bruge IBM`s driver da jeg stort set ikke
mere bruger moden.

Fra : The Amazing Grace

Dato : 19-07-03 19:14

Bent Nielsen wrote:

> Hvordan gøres dette?

Når eCS CD'en booter, skal man vælge at boote med egne indstillinger
(kan ikke huske den præcise ordlyd på engelsk) i stedet for default
indstillinger.

Så kommer man ind til 4 skærmsider, hvor man kan indstille alt muligt -
på den ene skærmside kan man vælge imellem forskellige IDE-drivere. Den
står standard til Dani driver i performance mode, vælg i stedet
compatibility mode.

Så vidt jeg kan se, sker der det, at den slår BusMaster fra når man
vælger Compatible mode.

Jeg har prøvet at slå BusMaster til efter installationen er færdig, men
skidtet går ned med jævne mellemrum, og den fryser med det samme hvis
jeg går ind i TCP/IP indstillinger.

Men uden BusMaster kører det hele, godt nok med langsomme harddiske. Mon
ikke der kommer en løsning - næste udgave af Dani-driverne måske...

Mads Hansen