Paradontose
Fra : Anette

Dato : 27-06-03 19:01

Hej

Jeg er en kvinde på 44 år der har været uheldig at have haft en meget dårlig
tandlæge i mange år.
Han informerede mig aldrig om mit tandkød men sagde bare at jeg skulle
børste mine tænder lidt bedre.
Efter at han lukkede sin praksis var jeg jo nødsadiget til at finde en ny
tandlæge.
Min nye tandlæge har nu chokeret mig med at jeg har tilegnet mig en meget
kraftig paradontose og at det ser lidt håbløs ud at redde hvis jeg ikke selv
gør en meget stor indsats.
Børste børste børste og atter børste tænder.
Jeg har netop gennemgået en kraftig laserstrålebehandling og vil
selvfølgelig gerne følge op på mine rene tænder nu.

Mit spørgsmål er nu om der findes noget på markedet der kan hjælpe
yderligere med at holde paradontosen nede.
Jeg er på arbejde 8 timer dagligt og ikke så belejligt med alt det
tandbørstning i arbejdstiden.

Jeg ser frem til at høre om alternativer for den store tandbørstning.

Med venlig hilsen
Anette

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-06-03 19:31

Anette wrote:

> Jeg ser frem til at høre om alternativer for den store tandbørstning.

....siden jeg i - vist nok - "Illustreret Videnskab" læste om en mand,
der havde reddet sit meget dårlige tandkød ved at gå og tygge på noget
hårdt gummi, har jeg haft det i tankerne - jeg spiser i det mindste
groft...

....en anden ting, man kan gøre er at vælge en blød tandbørste - jeg
skrubbede løs i årevis med hårde tandbørster, indtil min nuværende
tandlæge gjorde mig opmærksom på, at jeg skulle bruge bløde...

....rygning er heller ikke fremmende for tandkødets velbefindende...

Hans

Fra : Jernladyen

Dato : 27-06-03 20:24

"Anette" skrev d. 27-06-03 19:01 dette indlæg :
> [...]
> tandbørstning i arbejdstiden.
>
> Jeg ser frem til at høre om alternativer for den store tandbørstning.

Hej Anette.
Det er jo noget møg. Jeg har ikke paradontose, men meget tandsten - en
mulig forløber for paradontose. Det har hjulpet mig meget at købe en
Braun tandbørste, der børster 3 veje. De er godt nok dyre, men pengene
er givet godt ud. For en lader med to tandbørster til gav vi 600 kr. De
løse børste, man skal købe, er også dyre. Dem køber vi et læs af, hver
gang Bilka har tilbud på dem. Når de er slidt op, forsvinder den blå
farve på det øverste af tandbørsten.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Jette Hartmeyer

Dato : 27-06-03 21:35

Hej Annette

Du skal sørge for at holde dit tandkød rent ved at brude tandtråd og
tandstikker ofte og så skal du, hvis dit tandkød bløder, når du børster
tænder, skal du børste dine tænder med blå Veleda, som kan købes i
helsebutikkerne. Det skummer ikke, men det er effektivt. Jeg har haft
pardentose i 20 år, og i de 15 år har mit tandkød blødt voldsomt, når jeg
børstede tænder. Så spiser jeg longovital 3 stk. hver dag, det er også godt
for pardentose. Så er der lige kommet en ny tandpasta som hedder Zymbion Q
10 , men den har jeg ikke prøvet så længe endnu. Tandbørsten skal være blød
som de andre har oplyst dig om. Gå til tandlæge hvet 3-6 månede og få renset
dine tænder grundig.

Med venlig hilsen Jette H

Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 28-06-03 18:01

Hej Anette

Du skulle prøve at bruge aloe vera tandpasta i stedet for den du bruger nu,
er det ikke nok så brug en aloe vera drikkegel og gurgel mund med det, så er
du snart på rette vej.

Mvh. Kurt

Fra : Anette

Dato : 28-06-03 19:32

Jeg takker for alle svar
Vil prøve Aloe Vera

Fra : arc@na

Dato : 17-07-03 01:04

"Anette" <lcmaka@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Jeg takker for alle svar
> Vil prøve Aloe Vera

Spild af penge.

Må jeg i stedet anbefale Zendium (med enzymer) eller rent køkkensalt til
tandbørstning, samt skylning med brintoverilte (½ liter koster 30-40 kr. på
apoteket) efter hver tandbørstning. Samt flittig brug af tandstikkere etc.

Sørg desuden for at være dækket ind med C-vitamin (frisk frugt og grønt i
rigelige mængder.

arc@na

Fra : Børge

Dato : 29-06-03 09:45

> [...]
> tandbørstning i arbejdstiden.
>
> Jeg ser frem til at høre om alternativer for den store tandbørstning.

Hej Anette

En af mine venner fik for mange år siden konstateret paradentose. Han
begyndte at børste bedre (som du også skriver), men ud over det begyndte han
at tage Q10. Efter ½-1 år var han symptomfri. Det kan godt være at det kun
var en mild paradentose, men ikke desto mindre !!!

Mvh
Børge

Fra : Rado

Dato : 30-06-03 10:05

On Fri, 27 Jun 2003 20:01:21 +0200, "Anette"
> [...]

>kraftig paradontose og at det ser lidt håbløs ud at redde hvis jeg ikke selv

Jeg havde tit problemer med tandkødet dengang jeg spiste "normal"
kost. Efter jeg gik over til makrobiotisk kost forsvandt den slags
problemer fuldkommen. Min tandlæge roste mig faktisk for mit sunde
tandkød, og undrede sig også over at jeg stort set ingen tandsten
havde. Så det kan også være en ide at kigge lidt på kosten.

--
Rado

....illness or fear are not necessarily enemies,
as much as aids to understanding, and means to
a greater end..." - Seth

Fra : Timo Jensen

Dato : 04-07-03 17:00

Hej Anette.

Jeg har ikke selv haft paradontose, men har hørt om om mange andre der har
haft rigtig gode erfaringer med Aloe Vera tandpasta. aloe VEra er
betændelseshæmmende, blandt mange andre ting.

Da jeg selv sælger Aloe Vera, vil jeg ikke i denne gruppe gøre reklame for
det, men du kan kontakte mig på procella@post1.tele.dk hvis du synes FLP er
for dyrt, eller er utryg ved deres ikke-EU-godkendte produkter.

Timo

Fra : Henrik

Dato : 06-07-03 03:46

> [...]
> tandbørstning i arbejdstiden.
>
> Jeg ser frem til at høre om alternativer for den store tandbørstning.

Hej Anette.

Jeg har selv med stort held behandlet mange med parendentose ved hjælp af
Zoneterapi. Det er forskelligt hvor mange behandlinger det kræver, i dit
tilfælde
lyder det til at det vil være mange (så få en god aftale med en
Zoneterapeut)
Jeg praktiserer ikke længere selv, men kan anbefale at du kigger
forbi på www.fdz.dk hvis du vil finde en Zoneterapeut.

Henrik

Fra : arc@na

Dato : 17-07-03 01:06

"Henrik" <henrikkorgaard_fjerndette_@sol.dk> wrote in

> Jeg har selv med stort held behandlet mange med parendentose ved hjælp
> af Zoneterapi. Det er forskelligt hvor mange behandlinger det kræver,

Jeg nægter at tro på, at zoneterapi kan stille noget som helst op over for
paradentose. Jeg er i parentes bemærket selv eksamineret zoneterapeut.

Det er for let at slynge den slags påstande ud uden dokumentation.

arc@na