forlænge ledning
Fra : Lars Pedersen

Dato : 27-06-03 18:32

jeg skal forlænge min ledning fra NT boks til modem med 70 meter

Hvor køber jeg ledning og stik og hvad skal jeg vælge?

Ledning skal kunne tåle at blive gravet ned i jord.

Hvilken stik skal jeg vælge?

mvh

Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-06-03 20:30

"Lars Pedersen" <lp-soft@it.dk> wrote in message
> jeg skal forlænge min ledning fra NT boks til modem med 70 meter

Altså skal du lav en S-bus på 70 meter?

> Hvor køber jeg ledning og stik og hvad skal jeg vælge?
>
> Ledning skal kunne tåle at blive gravet ned i jord.
>
> Hvilken stik skal jeg vælge?

Jeg ville anbefale at gå til en installatør hvor man normalt arbejder meget
med kommunikation. og så købe det specielle udendørskabel der skal bruges.
Det er ofte vasilinekabel eller ekstra isoleret, med isolering der kan tåle
at ligge i jorden..

Jeg ville så bare bruge et normalt netværksudtag i hver ende... Med en s-bus
skal der så termineres med 2*100ohms modstande.. Man kan montere dem i slut
stikket, eller købe en 3-stikdåse fra TDC. Hvor der er indbyggede
modstande.. NT skal så bare stå på 100ohm.