Omstillingsanlæg
Fra : hs

Dato : 24-06-03 19:04

Jeg har 2 telefonnumre (ISDN) og skal have et velfungerende
telefonsvarer/omstilling.

Hvis man ringer ind og der er optaget på linien skal man have mulighed for
fx. at taste 1 for at lægge en besked og blive ringet op - eller taste fx. 2
og vente i kø. Gerne få oplyst hvor mange der er i køen.
Under ventetiden skal der være "ventemusik".

Er der nogle der har gode råd, tips og anbefalinger er de hjertelig
velkomne...
(anlægget må gerne kunne udbygges senere)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-06-03 20:15

"hs" <email2003email2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har 2 telefonnumre (ISDN) og skal have et velfungerende
> telefonsvarer/omstilling.

Hvad er budgettet?
Det skal være ret avanceret for at kunne gøre de ting du ønsker, men
mindre kan ofte gøre det.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : hs

Dato : 24-06-03 21:18

Et klassisk svar... så lille som muligt. Men jeg har ingen anelse om hvad
omstillingsanlæg koster. Det mest vigtige vil være at man kan taste 1 og
lægge en besked eller vælge at vente til der bliver ledig. Knap så vigtig er
hvor mange der er i kø.

Mht. budget så op til 15.000 kr. Kan det lykkedes at finde noget brugt vil
det også være ok, men hvad skal man kigge efter. Mærker, model, udstyr
etc...?

Mvh.
Heine

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-06-03 21:31

> Det mest vigtige vil være at man kan taste 1 og
> lægge en besked eller vælge at vente til der bliver ledig.

Men den alene vil kræve en del intelligens.

> Mht. budget så op til 15.000 kr.

Jeg kender ingen systemer i den prisklasse i detaljer.
Det eneste navn jeg har hørt omtalt ifbm. lavpris ISDN-omstillingsanlæg
er Agfeo, men jeg ved ikke om de kan klare noget i denne stil.

Fra : Kent Glerup

Dato : 25-06-03 23:39

> [...]
> Det eneste navn jeg har hørt omtalt ifbm. lavpris ISDN-omstillingsanlæg
> er Agfeo, men jeg ved ikke om de kan klare noget i denne stil.

Agfeo kan i hvert fald ikke lave køplacering. Ligeledes med indvalgsmenu på
telefonsvarer. Man kunne selvfølgelig købe et billigt ISDN-anlæg (type ret
ligegyldigt), og sætte den sammen med en auto attendant-boks (f.eks.
EAR4000), samt en alm. tlf.-svarer.

Det eneste anlæg jeg kender der umiddelbart lever op til alle kravene, må
være Avaya's IP Office serie, som leveres i alle størrelser. Den skal
arbejde sammen med en server, som styrer voicemail funktionerne. Men prisen
vil under alle omstændigheder rende noget over 15.000 kr for sådan en
løsning. Ellers et anlæg der er nemt at betjene/programmere.

MVH
Kent Glerup

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-06-03 20:15

Fra : cocacola

Dato : 25-06-03 05:18

> [...]
>
> Er der nogle der har gode råd, tips og anbefalinger er de hjertelig
> velkomne...
> (anlægget må gerne kunne udbygges senere)

Prøv http://www.v-data.dk/omstilli.htm der vil du sikkert kunne finde det du
skal bruge til en fornuftig pris, feks. Elmeg ICT 46 til 5000- +moms

vh.
Sørensen

Fra : Leif Olesen

Dato : 28-06-03 11:50

> [...]
>
> Er der nogle der har gode råd, tips og anbefalinger er de hjertelig
> velkomne...
> (anlægget må gerne kunne udbygges senere)

Den Løsning kan jeg godt lave med en ELMEG central, også til under 15.000,-
Leif Olesen
fjern vaas i mailadr.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-06-03 15:16

> [...]
>
> Er der nogle der har gode råd, tips og anbefalinger er de hjertelig
> velkomne...
> (anlægget må gerne kunne udbygges senere)

Den bedste løsning vil selvfølgelig været et anlæg med funktionerne
indbygget, muligvis de nye elmeg ICT46 / elmeg ICT88 (www.elmeg.com)

Ellers kunne du kigge på et eller andet af de billige tyske, så længe der er
intern So-bus, og så tilslutte f.eks. tiptel 355 ISDN Call Manager.
(www.TempoTelecom.dk eller lidt billiger fra Tyskland på www.NeumannCT.de)

Kan i øvrigt varmt anbefale NeumannCT - er det til erhverv, så træk den
tyske moms fra de listede priser (såkaldt "MwSt" der er på 16%).

Mvh
TKJ