legat til hjælpe midler
Fra : Tournesol

Dato : 21-06-03 19:37

Hej

Er der en, der ved om man kan søge et legat, til hjælp til at købe hjælpe
midler???

Jeg har et stærkt ønske om at få en el scooter ,jeg har bare ikke råd, og
min kommunen mener at jeg må nøjes med en rollator
Det er da også fint ,men den giver mig altså ikke en længre gang distance
(under 100 m), desværre.

Jeg har da bilen (Den har jeg selv købt). Men jeg er død træt af at se
alting gennem en bil rude :-\

Jeg ville så ufattelig gerne ud og "Cykle" med mine børn, eller en tur i zoo
,eller i sommerland, eller....... !!!!
Ikke uden at køre død af smerter og træthed efter 5 min

MVH
Henriette.

Fra : cybs

Dato : 21-06-03 20:07

"Tournesol" <bankehytten@katteyahoo.dk> skrev i en meddelelse news:3ef4a563$0$48900$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej
>
> Er der en, der ved om man kan søge et legat, til hjælp til at købe hjælpe
> midler???

Er du medlem af Dansk Handicap Forbund? Så
prøv at kigge i midtersiderne i bladet - der er
ofte nævnt forskellige legater, hvem der kan
søge dem, og til hvad. Da du ofte skal komme
fra et bestemt område, eller være i en bestemt
situation, kan jeg ikke lige sige, om der også er
et for dig - men mon ikke der er.........

MVH

cybs

Fra : Tournesol

Dato : 21-06-03 20:15

Hej

> [...]
> fra et bestemt område, eller være i en bestemt
> situation, kan jeg ikke lige sige, om der også er
> et for dig - men mon ikke der er.........

Nej det er jeg ikke med det kunne da være man skulle melde si ind

Tak for svaret

MHV
Henriette.

Fra : Dullermaren

Dato : 21-06-03 20:55

"Tournesol" skrev d. 21-06-03 19:37 dette indlæg :
> [...]
i zoo
> ,eller i sommerland, eller....... !!!!
> Ikke uden at køre død af smerter og træthed efter 5 min

prøv lions klub

http://www.kandu.dk/

Fra : Tournesol

Dato : 22-06-03 05:44

Godmorgen

> prøv lions klub

tak det vil jeg prøve

MVH
Henriette.

Fra : Jernladyen

Dato : 21-06-03 21:36

> [...]
og
> min kommunen mener at jeg må nøjes med en rollator

Med en gangdistance på under 100 m med rollator, burde du kunne få en
el-scooter. Har du prøvet at klage/anke kommunens afgørelse. Ku' være,
du skulle flytte til en anden kommune.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Tournesol

Dato : 22-06-03 05:49

Godmorgen

> Med en gangdistance på under 100 m med rollator, burde du kunne få en
> el-scooter. Har du prøvet at klage/anke kommunens afgørelse. Ku' være,
> du skulle flytte til en anden kommune.

Jeg har klaget også til DSA men de mener at det er et luksus problem at jeg
ikke kan komme på tur eller "cykle" med mine børn og det er måske også
rigtig men jeg har vel også ret til livs kvalitet ikke

Ja jo selvfølig kunne jeg flytte men huset er min mands og jeg syntes ikke
jeg kan byde mine børn at hive dem op med rod fordi jeg ikke kan få en
elscotter de lider nok i forvejen.

Tak for svaret .

MVH
Henriette.