Nordkap i Roltec ?
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-06-03 07:40

Hvad blev der af ham gutten der er igang med det ?

Har han/de et website ?

Jeg spåede at Roltec'en fik problemer med at nå derop, men har intet
hørt/læst/set om hans tur siden før han rejste...

Nogen der ved noget ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Lotte M

Dato : 17-06-03 11:25

Søren C. Fischer skrev i <news:3eeeb7bc$0$76095$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,>:

> [...]
>
> Jeg spåede at Roltec'en fik problemer med at nå derop, men har intet
> hørt/læst/set om hans tur siden før han rejste...

Jeg så lidt af et indslag i nyhederne forleden, om en dansk
handicappet mand, der var på vej til Nordkap. Han var strandet
et sted i Norge, fordi hans hjælpere var rejst hjem - historien
melder ikke om hvorfor.

Mon det er den samme fyr?
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/ http://www.handiinfo.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-06-03 13:14

Lotte M [lotte_m@stofanet.dk] skrev:

> [...]
> handicappet mand, der var på vej til Nordkap. Han var strandet
> et sted i Norge, fordi hans hjælpere var rejst hjem - historien

Roltec DK var så venlige at sende mig hans ekspeditions-website-adresse:
http://www.nordkapp2003.dk/index.htm

Men den er helt "tom" - der er ikke engang nævnt at de er rejst....

Men jeg håber da VIRKELIGT ikke at han er strandet !!!!
Den slags tur jo en "once in a lifetime event", og selvom den laves om
en anden gang, så er der kun 1 første gang på Nordkap...

Stakkels mand (hvis det er ham altså!) *suk*

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-06-03 13:24

Søren C. Fischer [soren@fischer-streton.dk.invalid] skrev:

> Roltec DK var så venlige at sende mig hans
> ekspeditions-website-adresse: http://www.nordkapp2003.dk/index.htm

Jow der stod sørme lidt (spøjst menusystem)
Men hans dagbog stopper d. 16. maj....

Fra : Lotte M

Dato : 17-06-03 14:43

Søren C. Fischer skrev i <news:3eef05ee$0$76135$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,>:

> Men jeg håber da VIRKELIGT ikke at han er strandet !!!!

Jeg er ret sikker på det var ham. Nyhedshistorien var, så vidt
jeg husker, at en norsk kommune nu hang på at yde ham hjælp,
fordi hjælperne var taget hjem i utide. Desuden at turen ikke
kunne fortsætte uden hjælpere.

> Stakkels mand (hvis det er ham altså!) *suk*

Ja, det må være en møgubehagelig situation. Gad vide hvad
årsagen er.... måske var hjælperne nogle uansvarlige båthorn,
måske var pågældende kropumulig - der kan ligge meget gemt i
den historie.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-06-03 19:11

> [...]

> jeg husker, at en norsk kommune nu hang på at yde ham hjælp,
> fordi hjælperne var taget hjem i utide. Desuden at turen ikke

Trist trist trist - det kunne ellers ha været alletiders tur for ham !

> Ja, det må være en møgubehagelig situation. Gad vide hvad
> årsagen er.... måske var hjælperne nogle uansvarlige båthorn,
> måske var pågældende kropumulig - der kan ligge meget gemt i
> den historie.

Jeg har lidt erfaring med rejse-aktivitet ifm kørestol og
hjælper-situationen (og Nordkap med ditto)...
Og ud fra deres dagbog at dømme, så har de planlagt lidt skævt...

F.eks. gør deres tøjsituation at de skal stor-vaske hver 5-6 dag... Det
er en kæmpe belastning...
Deres mad-grej kører på gas, og det er tung og dyrt...
Det lyder som om hjælperne sover i bilen, mens manden sover på hotel...
Sikke et cirkus ifm morgen- og aftenritualerne...

Det er ihvertfald et par punkter som *jeg* vil vurdere presser
hjælper-resourcerne til det yderste... Og det er "risikabelt" for turens
succes, når det drejer sig om en tur på 2 måneder

Men lad os da håbe, at tingene løser sig for ham til det bedste!!!!!
Jeg havde jo sådan håbet, at kunne følge en spændende tur deropad og
lissom genopleve vores tur tilbage i 2000

Fra : Strid

Dato : 18-06-03 09:29

jeg har faktisk lige været til et foredrag af en nordmand der mangler den
ene arm og kun har en halv på den anden arm der havde været over sydpolen..
det var virkelig interesant at høre om :)

Men ham med norkap ved jeg ikke noget om :/