Utlandssamtal
Fra : Peter Janhall

Dato : 15-06-03 23:10

Hej Nyhetsgruppen!

Under ett samtal med en kamrat i Spanien bröt min Siemens Gigaset 3030 isdn ihop med cirka 15-20 minuters mellanrum. Så brukar den inte göra.
Det har visserligen hänt att telefonen dött (inget ljud i ena riktningen,
"FEL !!!" i displayen) förut, men inte så ofta.

Vad finns det för extra info på D-kanalen som kan provocera på detta viset vid
utlandssamtal?

Efter lite 'power cycling' blir telefonen som ny.

Telias NTab verkade inte störas.

I spanska änden var det en analog telefon.

mvh
Peter Janhäll

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-06-03 06:34

"Peter Janhall" <speja@telia.com> skrev i en meddelelse
> Vad finns det för extra info på D-kanalen som kan provocera på detta
viset vid
> utlandssamtal?

Der er ikke nogen forskel i D-kanals signaleringen når du ringer
udenlands

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)