Vil du være alkoholfri ???
Fra : Doris

Dato : 09-06-03 15:56

Esperal beh.
To dages tur til Polen incl. transport. logi og privat klinik, attest på
behandlingen ialt 4000 kr.
Er du / i interresseret skriv for mere info.

xperal@esenet.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-06-03 10:19

Doris xdoris@mail.tele.dk skrev dette:

> Esperal beh.
> To dages tur til Polen incl. transport. logi og privat klinik,
> attest på behandlingen ialt 4000 kr.
> Er du / i interresseret skriv for mere info.

Lyder som det rene bondefangeri - alkoholfri på en 2-dages tur til
Polen! og så til 4000 kr. for en enkelt overnatning!

Har du spist søm uden at nappe hovederne af?

Er du ny i nyhedsgrupperne, og måske kke helt sikker på
hvordan man bærer sig ad, så er der hjælp at hente på:
http://usenet.dk se også begyndergruppen news:dk.velkommen

Fra : Doris

Dato : 10-06-03 14:47

Hvorfor læser du ikke meddelsen ordentligt. Det er også indbefattet et
operativt indgreb. Hvad skal man lægge øre til for at vil hjælpe andre, da
det ikke er godkendt her i Danmark. Ellers læs og sæt dig ind i Espiral
metoden eller spørg din læge.

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-06-03 15:52

Doris xdoris@mail.tele.dk skrev dette:

> Hvorfor læser du ikke meddelsen ordentligt. Det er også indbefattet
> et operativt indgreb.

Ja, det lyder stadig som det rene bondefangeri at ville tage 4000 kr.
for en enkelt nat i Polen og så oven i købet love alkoholikere at de
skal blive alkoholfrie ved det.

Jeg har selv været både alkoholiker og stofmisbruger i stor målestok.

PS:
Og så vil du gøre mange mennesker rigtig glade dersom du vil placere
dit svar under det du svarer på, samt klippe alt det bort der ikke er
absolut nødvendig for at se hvad du svarer på, og hvem du svarer.

Læs mere i linket i min signatur

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Jytte Kvitle

Dato : 13-06-03 07:16

> [...]
>det ikke er godkendt her i Danmark. Ellers læs og sæt dig ind i Espiral

tja jeg har søgt med lys og lygte på internet og fundet meget med ordet
Espiral, men ikke at det kurerer alkoholikere. Så hvis du er så venlig at
henvise til en link eller en bog som viser resultater så skal jeg også synes
det er et godt tilbud og henvise folk til et så godt tilbud

Med vennlig hilsen
Jytte Kvitle
Høgskolen i Oslo (HiO)
e-mail jobb : Jytte.Kvitle@su.hio.no, http://home.hio.no/~jytte/
tlf + 47 22453720 privat 22654642
i Oslo, Avdeling for sykepleierutdanning
Postadresse: Pilestredet 52, 0167 OSLO
Besøksadresse:Pilestredet Park 33(Thonbygget), rom 7-045

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 13-06-03 11:06

Det er fan´me noget dyrt antabus.
Se her: http://www.psychologia.edu.pl/index2.php?category=slownik&level=53

Thomas Strandvig

www.strandvig.dk

Thomas Strandvig

www.strandvig.dk

Fra : Doris

Dato : 14-06-03 09:48

Hejsa,
Jeg vil lige prøve at informere om det. Det er 6-8 kapsler der bliver lagt
ind under huden i lysken under lokalbedøvelse, efter ca. 15 min kan det
blive livsfarligt at drikke, da der kan opstå åndenød og kraftigt
hjertebanken og rødme. Patienter med dårlig lever skal skrive under inden de
kan komme i behandlingen. Jeg mener ikke det er bondefangeri, når man kun
vil hjælpe, har selv haft det tæt ind på livet. Med transport, logi og
privatklinik er det et tilbud vi har fundet frem til, skal det gøres
anderledes ligger prisen på 8.000 til 10.000. Håber det kan bruges til
noget. Der findes forskellige link, men det er mest på Norsk og Polsk, men
jeres læger kender det og de personer vi har anbefalet det, har fået grønt
lys fra deres læge. Min mand er født i Polen og kender den proffessor der
udfører indgrebet, derfor har vi den chance for at kan hjælpe så billigt.

Fra : Steen

Dato : 15-06-03 19:45

Det blot er antabus og at det kan have de samme bivirkninger som al anden
antabus men at det er helvedes bøvl at få pillet kapslerne ud igen hvis man
ikke ønsker at fortsætte med
dem. Desuden brænder de jo ud og skal skiftes - hos nogen udløser en sådan
behandling en kraftig drikketrang som jo så kan være livsfarlig.

Steen

Fra : Doris

Dato : 16-06-03 22:53

De holder et år og så må man jo håbe at trangen er væk, men det er rigtigt
man skal vide hvad man går ind til, men er det ikke det værd ?

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-06-03 23:58

Doris xdoris@mail.tele.dk skrev dette:

> De holder et år og så må man jo håbe at trangen er væk, men det er
> rigtigt man skal vide hvad man går ind til, men er det ikke det

Ikke med den sparsomme information der hidtil er tilgængelig på
dansk - og slet ikke når man helt glemmer de gode råd du kan læse mere
om i linket i min signatur

Fra : John Rasmussen

Dato : 27-06-03 10:01

Vil da foreslå minnesotamodellen som kan holde hele livet, og som
ikke er forbundet med livsfare at komme ud af...

Desuden kan man sige at det drejer sig om at skifte tankemønster.

Folk drikker som regel p.g.a. forskellige problemer. De problemer
forsvinder ikke med en pille under huden..

mvh

John

Fra : dkwM327

Dato : 22-06-03 23:59

"Doris" skrev d. 09-06-03 15:56 dette indlæg :
> [...]

> behandlingen ialt 4000 kr.
> Er du / i interresseret skriv for mere info.

Du skriver at: De holder et år og så må man jo håbe at trangen er væk,
men det er rigtigt - man skal vide hvad man går ind til, men er det ikke
det værd ?

Hvis jeg var alkoholiker, ville jeg vælge en anden vej, nemlig at
bearbejde
de virkelige årsager til alkoholtrangen, så denne forsvandt fuldstændig
og totalt.

Den metode du beskriver lyder som så mange andre metoder, nemlig at
forsøge
at ”springe over hvor gærdet er lavest”, altså at tro eller håbe på,
at nogen har fundet en let og billig genvej til at få løst problemet med
lkoholtrangen,
hvilket i sidste ende, næsten altid viser sig at være en gentagelse af
Kejserens nye klæder.

Og hvad er det dog for en garanti du beskriver?

Det holder et år og så må man jo håbe at trangen er væk !

- Samt ”det er rigtigt at man skal vide hvad man går ind til !

Ja, det er da et kønt håb ! – Og samtidig får man indopereret et stof,
som måske endda på kort eller lang sigt, viser sig at være mere
skadeligt
end alkoholen.

Godt nok skal man opleve livet medens man har det, men derfor kan man jo
godt
bruge sin sunde fornuft, og undlade at kaste sig ud efter alt hvad der
glimre
og tro på at det er guld man har fået øje på.

Jeg vil ønske for alkoholikerne og andre misbrugere,
at de tænker sig godt om inden de hopper på den limpind !

Med venlig hilsen
steen.hansen@dk2net.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Doris

Dato : 15-09-03 14:33

Hej Sten.
Nu er jeg lige inde og læse det efterhånden gamle indlæg, men jeg kan
fortælle dig at der er mange der idag er lykkelige, fordi de sprang på
LIMPINDEN. Dem jeg gerne vil have fat i er som den ulykkelige mor i en anden
tråd. Dem der kun er sig selv og har valgt at leve sådan, ja hvad skal jeg
skrive, kender de til andet og vil de mon hjælpes. Dem der er blevet hjulpet
er gudskelov familier med børn, som jeg prioterer højest. Og så må i sq alle
ta det som i vil .