beos
Fra : co

Dato : 08-06-03 16:31

Hvad betyder det beos?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 08-06-03 19:15

co wrote:
> Hvad betyder det beos?

BeOS - The Be Operating System.

Et operativsystem, der kunne have været et godt alternativ idag, men som
desværre blev kørt over af Microsofts OEM-licenser for et par år siden.
I dag eksiterer firmaet, der lavedet det ikke mere, men der er et aktivt
Open Source samfund og et tysk firma ved navn YellowTab planlægger at
frigive en ny version baseret på R5 snart.

peter

Fra : Peter Jespersen

Dato : 09-06-03 08:34

On Sun, 08 Jun 2003 20:14:50 +0200, Peter Mogensen wrote:

> [...]
> Open Source samfund og et tysk firma ved navn YellowTab planlægger at
>frigive en ny version baseret på R5 snart.

Skal lige siges at BeOS har en objekt orienteret grafisk brugergrænseflade,
meget lig PMShell og er nok det eneste styresystem jeg vil betragte som
værende P'N'P. Ligeledes har BeOS stadig en af de bedste tråd og ressource
håndteringer idag - kører ufatteligt glat.

Eugenia Loli-Queru, har kigget nærmere på en beta af Zeta (hehe) :
http://www.osnews.com/story.php?news_id=3692

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
If you can't make it good, make it big.