nPrinter og Windows 2000
Fra : Carsten Bager

Dato : 27-03-01 08:21

Er der nogle der har haft held med at installere
Novells nPrinter til NT på en Windows 2000 maskine,
hvis ja er der nogle fif.

Mvh. Carsten

Fra : Anders Sekkelund

Dato : 28-03-01 11:34

Ja jeg har leget lidt med printere på NT og det kan kun fungere hvis der er
en fysisk parallel port pr. printer. Dvs hvis du ønsker at skrive til 3
forskellige printere skal der være hhv. LPT1,2 og på NT maskinen. Ellers ser
det ud som om det kan fungere, men Novell yder ingen support på produktet.

En meget bedre løsning er at anvende Novell NDPS og LPR (Linux print)
udskrifter til NT serveren. Så skal microsoft TCP/IP services først
installeres på NT maskinen og der skal oprettes printerporte på NT maskinens
dedikerede IP adresse. Det er herefter muligt at skrive via NDPS til disse
ip-adresser.

Det lyder besværligt men er faktisk temmeligt simpelt og fungerer meget
fint, det kræver dog at du Netware 5 og IP på din Novell server.

-Anders Sekkelund

Fra : Sunsite

Dato : 05-04-01 18:31

Hej Anders
Hvad er det lige du mener med at LPR print re lig med Linux print

Steen

Fra : Anders Sekkelund

Dato : 06-04-01 06:33

Hejsa.

Ja hvem ved hvorfor jeg skrev Linux Print, jeg mente rent faktisk Unix
Print.. Men LPR står for Line Printer og er den oprindelige Unix Print over
TCP/IP specificeret i RFC 1179
(http://www.cis.ohio-state.edu/cgi-bin/rfc/rfc1179.html) som anvender en LPD
(Line printer Deamon).

mvh.

Anders Sekkelund

Fra : Sunsite

Dato : 07-04-01 09:26

Fint så er vi enig.

Fra : Anders Sekkelund

Dato : 28-03-01 11:35

Ups jeg havde ikke set at det drejede sig om Windows 2000 !!, så har jeg
ingen erfaring alligevel..