Pas på TDC de gule sider
Fra : Poul Nielsen

Dato : 23-05-03 18:34

For år tilbage da TDC havde monopol på telefoni, havde jeg på et tidspunkt
en annonce i Avisen. En dag ringede en mand til tdc og fik omstillet min
telefon til hans nummer, altså når folk ringede til mig fik de ham. Jeg
klagede til teledanmark og forlangte at jeg ihvertfald ikke skulle betale
for slynglens tjensteydelse. Ikke desto mindre sætter de hans gebyr på min
regning. Jeg blev rasende og ringede til tdc og først da jeg truede med at
klage til toppen af pyramiden, lovede de mig at de ville slette regningen.
Men betød det så at jeg slap for regningen. Nej det betød at de blot satte
beløbet hen på næste kvartalsregning Og tilsidst lykkedes det mig så at gøre
dem det begribeligt, at jeg ikke skulle betale for en anden mands regninger.

På trods af andre tider, konkurrence m.m. virker som de i virkeligheden ikke
har lært af fortidens synder. Sidste år satte jeg en annonce i de gule
sider. Men da jeg ikke fik en eneste kunde, blev jeg meget opsat på jeg ikke
ville havde en ny annonce i de gule sider. Jeg startede med at sende en
email med en opsigelse, og fik intet svar, så ringede jeg to gange til
forlaget og fik så en medarbejder der lovede "at det her var ikke noget
problem, det ville de personligt tage sig af". Okay jeg ringer så igen til
til tdc og spørger efter en kvittering. Nu fortæller de mig at jeg skal
sende en brev med min underskrift på brevet, nu bliver jeg mistænksom læg
mærke til de første forsikringer om "at det her var ikke noget problem det
ville de personligt tage sig af".

Jeg sendte så et brev med min underskrift
på. Da jeg ikke hører fra dem sender jeg en rygger med en kopi af min
opsigelse. I de sidste uge før deadline ringer jeg 5-6 gange og hver gang
fortæller man mig at de har en stue fyldt med medarbejdere der åbner kæmpe
bunker af breve med opsigelser. Da jeg for 5-6 gang får at vide at man ikke
kan finde mit brev fordi bunkerne er så store, gør jeg opmærksom på at jeg
nu ringer for 6 gang og at oplysningen om de store bunker umuligt kan være
sandt. Hårdt presset får jeg damen til at skrive et notat i tdc´s computer,
hvori der står at jeg ringer for gud ved hvilken gang og at jeg ikke vil med
i telefonbogen. I dag opdager jeg at jeg alligevel er kommet med i de gule
sider !!!.

Kære tdc hvad skal man gøre for at slippe ud af de gule sider ???.
Poul Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-03 22:43

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sider !!!.
>
> Kære tdc hvad skal man gøre for at slippe ud af de gule sider ???.

Der er fra TDC's Forlag tale om negativ ordreoptagelse, hvilket vil sige, at
man i tilfælde af ikke at ville have et abonnements- eller lignende forhold
fornyet, skal man skriftligt meddele dette sædvanligvis inden en dato før en
dead-line.

DETTE ER DIREKTE ULOVLIGT.

Der var i den forbindelse mest tænkt på sådan noget som bogklubber og Det
Bedste (Readers Digest) o.l. Men går den - så går den. I det hele taget
spiller de virksomheder med den for for markedsføring på folks
"forglemmelse" og drønende naivitet.

TDC's Forlag har i midlertid drevet den politik i mange år - ja faktisk
siden de blev udskilt som selvstændigt selskab. De bor vist stadig på
Rødovrevej i Rødovre.

I dert tilfælde man uopfordret modtager endten bøger eller forskellige
former for tilbuds- eller galanterivarer "som en gave" med tak for ordren -
naturligvis på noget, man ikke har bestilt, skal man blot meddele dem, at
yderligere henvendelse ikke er ønsket, samt at tilsendte henstår i 3 mdr.
til afhenning for egen regning og risiko, hvorefter forsendelsen betragtes
som destrueret.

Nå, det sidste var bare lige en randbemærknin, men måske nok så relevant,
trods OT.

Mvh
Karsten Jensen

Der er ikke andet at gøre end at kræve sin opsigelse af abonnementet
skriftligt bekræftet inden f.eks. 8 dage fra dato, og at der i mangel af
samme vil ske politianmeldelse brud på markedsføringsloven med kopi til
forbrugerombudsmanden.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-05-03 11:55

"Karsten Jensen" <bitosnabeladcadslpunktumdk> skrev i en meddelelse
> [...]
forhold
> fornyet, skal man skriftligt meddele dette sædvanligvis inden en dato

Hjemmel?
Vil det sige at jeg ikke behøver overholde de frister aarstiderne.com
har, men blot kan afbestille mine varer dagen før de kommer ud med dem?

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)