Forslag til en løsning
Fra : Lars Pedersen

Dato : 22-05-03 19:15

Vi er en lille virksomhed som har 2 analog linier som i dag fungere sådan at
hvis der bliver ringet på hovednummeret og der optaget så ville den videre
stille til den anden.

Vi havde besøg af en sælger fra tele2 som forslog os den løsning med isdn
men nu 3 månder efter er vi kun kommet der til at de har flyttet de 2 anolog
abb over til dem og sælger arbejder ikke mere for tele2. En ny person
udtaler nu at det ikke kan lade sig gøre da vi samkøring af de 2 linier.???

Er der nogen der har nogle løsnings forslag?

Hvis nu det kan lade sig gøre, hvor henvender vi os, hvis ønsker at betale
os fra at få lavet det så det virker.

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-05-03 19:17

"Lars Pedersen" <lp-soft@it.dk> skrev i en meddelelse
> Vi havde besøg af en sælger fra tele2 som forslog os den løsning med
isdn

Hvad skulle I opnå ved det? Billigere regning?

> Hvis nu det kan lade sig gøre, hvor henvender vi os, hvis ønsker at
betale
> os fra at få lavet det så det virker.

Hvorfor ikke bare beholde hvad I har?

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Lars Pedersen

Dato : 23-05-03 13:33

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> skrev i news:3ecd1462$0

> Hvad skulle I opnå ved det? Billigere regning?

Billigere abb + internet via isdn

mvh

Lars

Fra : cocacola

Dato : 22-05-03 20:45

> [...]
>
> Er der nogen der har nogle løsnings forslag?
>
> Hvis nu det kan lade sig gøre, hvor henvender vi os, hvis ønsker at betale

Nu kan jeg kun udtale mig om hvordan det virker med TDC-ISDN der tager du
bare røret på den ene NT-AB udgang og taster en kode så er viderstiller den
til det andet nummer. det kræver dog at man aboner på viderstiling.

vh.
Sørensen

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 22-05-03 22:02

[...]

Dette er ikke korrekt du skal have terminalskift og parkering så virker det,
og begge servicer er inkl. i abonnementsprisen

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-03 22:28

"Kasper Ladingkær" <kasper@sletdetteladingkaer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kasper Ladingkær
> www.ladingkaer.dk
> "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC"

Lige, hvad jeg har fået af samme årsa. Jeg har dog desværre endnu ikke
fundet ud af, hvordan man præcist gør, når et ingående opkald skal
terminalskiftes til en anden kanal.

Hvis nu f.eks. 2 telefoner eller flere via ISDN-moden (har desværre kun den
gamle NT-boks uden analogudgang) alle er åbene for både abonnementsnr. og
undernummer, vil der så ikke meldes optaget ved forsøg på terminalskift? Har
endnu ikke prøvet. Men jeg vil så gerne "bygge huset med skorstenen først".

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-05-03 07:38

In dk.teknik.telefoni.isdn, "Karsten Jensen"
<bitosnabeladcadslpunktumdk> <"Karsten Jensen"
<bitosnabeladcadslpunktumdk>> says...
> gamle NT-boks uden analogudgang) alle er åbene for både abonnementsnr. og
> undernummer, vil der så ikke meldes optaget ved forsøg på terminalskift? Har

Du skifter til porten (et ID) og ikke til nummeret.

Jeg har 2 ISDN-telefoner der svarer på samme nummer. De har hver sit ID
og man terminalskifter til ID.
Dermed kan jeg flytte en samtale fra kontoret til stuen eller vice
versa.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Sørensen

Dato : 24-05-03 09:33

> [...]
> Kasper Ladingkær
> www.ladingkaer.dk
> "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC"

Hvis folk der ringer ind på hovedenummert som ligger på på port 1 skal
viderstilles til undernummeret som ligger på port 2 når hovednummeret er
optaget er det vel viderstilling man skal have ??.

Det er sådan jeg har forstået hans problem,

vh.
Sørensen
(cocacola)

Fra : Leif Olesen

Dato : 28-05-03 14:29

> [...]
>
> Er der nogen der har nogle løsnings forslag?
>
> Hvis nu det kan lade sig gøre, hvor henvender vi os, hvis ønsker at betale

Det er ikke noget problem, at få ændret de to analoge forbindelser til ISDN,
du skal bestille følgende:

Nuværende hovednummer bestilles konverteret til ISDN2, punkt til multipunkt
forbindelse.

Det tidligere ledsagenummer bestilles ændret til Ekstranummer (MSN) på
ISDN2'en.

Når du får en NT boks så er der to analoge forbindelser, der kan du
tilsluttte to forskellige analolge telefoner,

flytning af opkald mellem de to telefoner kan ske uden ekstra abo. Du kan
programmere forsk. ringetone osv.

Hvis dit spørgsmål skal forstås således, at I vil have 2 stk. ISDN2=4
samtidige forbindelser, så er det ikke

muligt at bevare andet end hovednummeret.

hvis du ønsker yderligere oplysninger så skriv.

Leif Olesen

Teleadvice

fjern vaas i min mailadr.