NW 4.11 og mange filer
Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 27-03-01 10:48

Hej

Jeg har en PC, som er installeret med Windows ME.
Jeg benytter NW Client 3.30.

I vores netværk har vi 2 NT servere og 2 NW servere.
Vores ene NW server kører Novell 4.11
Den har to volumener. Det er SYS og VOL1.
Begge kan kører med lange filnavne.

Jeg har et bibliotek med knap 5000 filer af typen ICO, hvilket vil sige, at
hver fil fylder 766 bytes.
Når jeg kopiere disse over på en af de to ovenstående, og herefter går ind i
Windows stifindes, tager det imellem 25 og 50 sekunder førend jeg har en
total oversigt over disse filer.

På vores anden server, som kører NW 5.x tager tilsvarende operation kun ca.
2 sekunder.

Hvorfor dog det ?

Michael

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-03-01 06:59

"~*~ Mivi ~*~" <ccc37780@vip.cybercity.dk> skrev :

>På vores anden server, som kører NW 5.x tager tilsvarende operation kun ca.
>2 sekunder.
>
>Hvorfor dog det ?

mon ikke 4.11'eren kører med compression på dine volumes ??

min gjorde, og lavede det stunt, efter ominstallation er det problem
langt mindre, en anden detalje er at filsystemet på en 5.x er
hurtigere, den mounter f.eks volumes forbistret hurtigt

--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 28-03-01 07:31