Hvor finder man piktogrammer
Fra : xXx Noname xXx

Dato : 20-05-03 17:20

Hej NG

En god ven har stillet mig den opgave at finde et sted på nettet eller et
program som indeholder masser af piktogrammer.

Det skal bruges til hans datter, som er personlig hjælper for en autist, til
leg og indlæring.

Håber I kan hjælpe, da jeg efterhånden har givet op.

Han snakkede noget om et program der hedder Boardmaker, og derudover havde
han hørt at der var piktogrammer i Adobe GOlive - nogen som kan be- eller
afkræfte dette?

~~~~~~~~~~~~~~
Med Venlig Hilsen
Martin Callsen
http://www.1902.dk
- billigt hardware døgnet rundt !
~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Sara Lee Olsen

Dato : 20-05-03 17:49

"xXx Noname xXx" <reklamer@NOSPAM1902.dk> wrote in message>
> En god ven har stillet mig den opgave at finde et sted på nettet eller et
program som indeholder masser af piktogrammer.

Jeg kender desværre ikke noget til Boardmaker og Adobe, men på følgende
adresse kan du se nogle piktogrammer.
http://www.pictogram-butikken.dk/index.html?catalog25_0.html
De koster som udgangspunkt penge, men man kan godt højreklikke på
piktogrammerne og dermed gemme dem. Håber det kan bruges.

Sara

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-05-03 18:09

> [...]
> han hørt at der var piktogrammer i Adobe GOlive - nogen som kan be- eller

Her i huset har vi også en autist (dog atypisk autist) som også i perioder
anvender pictogrammer. og det er vores opfattelse at pictogrammer ikke er
noget man behøver at betale for. Et hvilket somhelst billede kan bruges -
bare barnet forstår hvad billedet forestiller. Det vil sige at vi bruger
billeder taget med vores digitalkamera, billeder klippet ud af ugeblade,
tegninger lavet af os selv, og i en snæver vending har vi sågar lavet nogle
hurtige tegninger med "tændstikmænd"

Mit råd: lad værre med at gøre det til en videnskab, og brug de forhånden
værende midler.

Peter

Fra : marielouisec@ofir.dk

Dato : 22-05-03 13:33

Hej

Bordmaker er et EDB-program hvor i du kan lave dine egne "piktogrammer" ,
du har f.eks et digitalt kamera og tager billeder af en mælkekaton,
juicekaton, havregrynspakke, o.s.v, så kan du lave en "plade" der
omhandler morgenmad, så kan hjælperen pege og den handicappede kan reagere
positiv eller negativ, det kan også være den handicappede kan pege.

Der kan ansøges ved kommunen om bordmaker

Marie

Fra : marielouisec@ofir.dk

Dato : 22-05-03 13:42

Hej

Der er mange steder der oplyser om boardmaker, søg på gogle.dk

se f.eks http://www.sitecenter.dk/celina2/eksternebilleder/ det er en
blandt mange

Marie

Fra : xXx Noname xXx

Dato : 23-05-03 15:02

>Hej
>
>Der er mange steder der oplyser om boardmaker, søg på gogle.dk

> [...]

Hej Alle Sammen

Tusind Tak for alle svarene - jeg vil videregive dem og håbe det hjælper.
Hvis der skulle være andre som har indlæg, så svar endelig - jeg bliver ved
med at tjekke.