sammenligne to tider
Fra : TDJ

Dato : 08-05-03 18:30

Findes der en nem måde og finde ud af om et klokkeslet er i et
bestemt interval ?

For ex.
   if ($time < $tid_4_morgen) or ($time> $tid_midnat) {

       # så er det nat
   }

Man kan naturligvis sammenligne strenge, så bliver de første tal
sammenlignet, men så er 00:30 lig med 00:34 etc.

Kan Date::Time eller lign. modul dette ?

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 08-05-03 18:41

TDJ wrote:
> Findes der en nem måde og finde ud af om et klokkeslet er i et
> bestemt interval ?

ja, mange...

> Kan Date::Time eller lign. modul dette ?

Sikkert. Jeg har personligt hang til Date::Calc og ville sikkert gøre
noget i stil med:
--
use Date::Calc;

my ($year,$month,$day, $hour,$min,$sec) = Date::Calc::Today_and_Now();
my $tid = sprintf "%02d%02d", ($hour,$min);

print "Det er vist nat.\n" if (($tid > "0000") && ($tid < "0400"));
--

(( mahler ))

--
Flemming Mahler Larsen, TDC Online, Technology
http://netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC (Internet)

Fra : Peter Makholm

Dato : 09-05-03 07:52

Flemming Mahler Larsen <mahler@tdcinternet.dk> writes:

> --
> use Date::Calc;
>
> my ($year,$month,$day, $hour,$min,$sec) = Date::Calc::Today_and_Now();
> my $tid = sprintf "%02d%02d", ($hour,$min);

Hvilket er stort set det samme som:

my ($sec,$min,$hour,$mday,$mon,$year,$wday,$yday,$isdst) = localtime;
my $tid = sprintf "%02d%02d", ($hour,$min);

Uden dog at skulle bruge underlige perlmoduler.

Hvis det er for langt, så:

my $tid=sprintf"%02d"x2,(localtime)[2,1];

Hvad er overhovedet fordelen ved Date::Calc::Today_and_Now ud over at
det er længere at skrive og man får mindre information ud af den?

--
Peter Makholm | Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
peter@makholm.net | pants and slide on the ice

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 09-05-03 09:11

Peter Makholm wrote:

> Hvad er overhovedet fordelen ved Date::Calc::Today_and_Now ud over at
> det er længere at skrive og man får mindre information ud af den?

Absolut ingen i dette tilfælde.

I det omfang den findes, så ligger den i at jeg i de fleste af mine
scripts ofte arbejder med dato beregninger og til det er Date::Calc et
vidunderligt modul at have med. Som følge af at jeg kender dette ud og
ind, har (næsten) alt hvad jeg laver med datoer hang til ske gennem
dette modul.

(( mahler ))