Bevilling til elkørestol stillet i bero/tr~
Fra : ellen mogensen

Dato : 17-05-03 04:22

Hej gruppe !

Jeg mangler et godt råd til følgende sag :

Først lige min baggrund

Jeg har Sjøgrens syndrom,prolaps i ryggen,måske spinalstenose,deforme fødder
bare for at opremse nogle af de vigtigste diagnoser.
Dette medfører ekstreme problemer med at gå,stå og sidde.Jeg kan stadig gå
en smule,men under 50 m i gennemsnit.
Jeg kan ikke anvende en manuel kørestol,dette er forsøgt.

På baggrund af dette ansøgte jeg om en elkørestol og fik den bevilliget
medio januar 2003.Det har trukket noget ud med afprøvninger af kørestole,men
en blev valgt og bestilt for ca. 2 uger siden.Stolen skulle særlig tilpasses
til mig.
Alt var således i skønneste orden .

Forleden fik jeg besked fra ergo'en, at hun havde ansøgt om et for lille
beløb, hun havde fået en ny forvaltningschef,som krævede ,at sagen kommer på
socialudvalgsmøde igen.

Jeg fik travlt med at ringe rundt,min invalidebil er ved at komme fra fabrik
og skulle til særlig indretning.

Alt er således stillet i bero.

Sagen skal formodentlig på udvalgsmøde sidst i denne måned.

Mit spørgsmål er." Er det lovligt at gøre sådan? Jeg har min bevilling
liggende,men den er åbenbart intet værd eller hvad ?

Hvordan kommer jeg videre med sagen ?

venlig hilsen
Ellen

Fra : Jesper Winding

Dato : 17-05-03 06:57

Det er helt sikkert i strid med loven. Hvis det ikke var fordi at det højst
sandsynligt nok skal gå igennem udvalgsmødet sidst i måneden. ville jeg
prøve at tage kontakt til amtet og evt. klage her igennem. Det er en
urimelig behanling du har fået. men det skal nok gå igennem med de symptomer
du remser op.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : ellen mogensen

Dato : 17-05-03 07:10

Hej Jesper

Tak for dit svar.

Har du en ide om,hvor i amtet jeg kan henvende mig ?

Fra : Jesper Winding

Dato : 17-05-03 08:23

Du forklarer bare damen i omstillingen hvad det drejer sig om. Hun skal nok
sørge for resten. Du vil så få en der kan hjælpe dig med at få de rigtige
papirer for at klage - Hvis du er smart siger du at du er ordblind og har
brug for hjælp til udfyldelse af papirene. Så får du en tid.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-05-03 11:03

ellen mogensen [ellenmogensen@yahoo.dk] skrev:

> bestilt for ca. 2 uger siden.
[snip]
> Hvordan kommer jeg videre med sagen ?

Du skal vist ikke gøre andet end at vente spændt på din nye kørestol
Den bliver velsagtens leveret direkte til dig, og når kommunen så
modtager et girokort så må de finde ud hvordan de får det betalt

At din ergoterapeut så er et kvaj kan du så vælge at trække på
smilebåndet over

Men vend endeligt tilbage hertil hvis der sker mere dårligt i sagen!

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 18-05-03 12:14

Søren C. Fischer skrev:

>Men vend endeligt tilbage hertil hvis der sker mere dårligt i sagen!

Vel også hvis der sker noget godt?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-05-03 18:32