Så nu kom eCom 1.1 i hus
Fra : Bent Nielsen

Dato : 15-05-03 17:58

Nu bliver der spændende at se hvad den kan og ikke kan. men det ser da
ud til der er opdate en masse med USB 2.0 og den slags.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-05-03 15:15

On Thu, 15 May 2003 17:58:01 +0100, Bent Nielsen wrote:

>Nu bliver der spændende at se hvad den kan og ikke kan. men det ser da
>ud til der er opdate en masse med USB 2.0 og den slags.

Hehe fik min i lørdags ... har endnu ikke fundet tid til at installere
skidtet

Og jo der er basal EHCI support, er bare ikke sikker på hvor dybt det stikker
.... OHCI/UHCI supporten er dog ganske fremragende

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I could go on like this all night, but it's tough on my suspenders - (G.Marx)

Fra : Peter Jespersen

Dato : 21-05-03 14:25

Bent Nielsen wrote:
> Nu bliver der spændende at se hvad den kan og ikke kan. men det ser da
> ud til der er opdate en masse med USB 2.0 og den slags.

Fortæl endelig hvad du synes om den nye version

Live long and prosper...

Fra : Bent Nielsen

Dato : 21-05-03 19:35

Peter Jespersen wrote:

> Fortæl endelig hvad du synes om den nye version
>
> Live long and prosper...

Ja jeg tester den lige på en AMD K 6 II 3D NOW og der virker Java 1.3.1
også i NS og Ibmbrowser, så bare af den grund vil jeg bruge den, da jeg
ikke har kunne få go.icq.com til at virke i Mozilla på den PC, men kun i
Netscape 4.61 (jeg har nok en anden PC som det køre på, men af nyere dato.)
Jeg ved godt du ikke mener at java 1.3.1 køre på en AMD K 6 II men det
kan da godt eller ville IBMwebbrowser jo ikke kunne loade den java ICQ.

Mere er det ikke blevet til, men er ved at gøre klar til at flytte over
på eComstation med de forskellge internetserver som jeg har.

Dog er den LVM lidt af et problem da jeg share flere HD med andre OS/2
maskiner som ikke er på dette level, da kan de ikke bruge at share,(
bruger HD skuffer) da LVM binder drevbogstav til en disk efter hvad jeg
ved om det.(warp3/4 har ikke LVM). Det er førts kommet på de nyeste
opdate som CP/1 CP/2 og CP/3 update som du sikker selv ved.

Så fremover bliver det nok mere til at have data filer kun på peer serveren.

Men hvor er det rart ikke at skulle install OS og så alle de opdate til
tcp m.m

Jeg har købt den der warpup cdrom, da det er noget lettere at komme
over alle de opdate på Warp connect og Warp 4.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 22-05-03 14:20

On Wed, 21 May 2003 19:34:51 +0100, Bent Nielsen wrote:

<snip>

> [...]
>Jeg ved godt du ikke mener at java 1.3.1 køre på en AMD K 6 II men det
>kan da godt eller ville IBMwebbrowser jo ikke kunne loade den java ICQ..

Java 1.3.1 har i sig selv intet problem, IBM var bare så uheldige at få
kompileret deres JIT til PII optimering - det er så senere blevet rettet i en
nyere version (Update)
Personligt synes jeg at IBM's JVM er en smerte, for mange fejl - har hentet
Innoteks 1.4.1._02 og den er generelt både hurtigere og mere pålidelig -
blandt andet har den ingen problemer med pwICQ og så er der jo SSL support
Bliver spændende at se hvad GC kan byde på!

>Mere er det ikke blevet til, men er ved at gøre klar til at flytte over
>på eComstation med de forskellge internetserver som jeg har.

Stdig Web/2 ?? (Den nye Apache har jo den fordel at den benytter tråde
(Mindre ressource overhead end den gamle, der benyttede processer) og har
understyttelse af virtuelle webservere)

> [...]
>ved om det.(warp3/4 har ikke LVM). Det er førts kommet på de nyeste
>opdate som CP/1 CP/2 og CP/3 update som du sikker selv ved.

Ja LVM blev indført med WSEB!
Har aldrig fået NetBIOS til at spille ordentligt med OS/2, NetDrive har dog
vist sig nyttig, hvis man ikke har nogen problemer med at det tager lidt tid
at hive fat i source FTP-serveren.

> [...]
>tcp m.m

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
Dos: Venerable. Windows: Vulnerable. OS/2: Viable.

Fra : Allan

Dato : 23-05-03 00:48

On Wed, 21 May 2003 18:34:51 UTC, Bent Nielsen <postmaster@x2000.dk> wrote:

> [...]
> Netscape 4.61 (jeg har nok en anden PC som det køre på, men af nyere dato.)

go.icq.com har da altid virket fint her med Mozilla.

> Jeg ved godt du ikke mener at java 1.3.1 køre på en AMD K 6 II men det
> kan da godt eller ville IBMwebbrowser jo ikke kunne loade den java ICQ.

Det problem blev løst for længe siden. Derudover er der lige kommet en
ny update til java 1.3.1

> [...]
> ved om det.(warp3/4 har ikke LVM). Det er førts kommet på de nyeste
> opdate som CP/1 CP/2 og CP/3 update som du sikker selv ved.

Der er ingen problemet med at dele alle sine partitioner og drev med alle
andre OS'er, selvom man bruger LVM.
LVM er en overbygning på den normale partitionering. Kun operativsystemer
er der "LVM-aware" kan udnytte disse nye features, alle andre vil blot forsat
kunne anvende gamle partioner ganske som de altid har gjort.
Du bestemmer selv. Hvis du fortsætter med at anvende partitioner på gammeldags
maner, så kan du bare gøre det. ECS med LVM giver dig blot muligheden for
at du kalder hver partition med et andet drevbogstav; mens dine gamle OS'er
fortsat selv vil bestemme disse, som de altid har gjort.

> Men hvor er det rart ikke at skulle install OS og så alle de opdate til
> tcp m.m

Det var vel sådan set osse grundtanken med eComStation - at man kunne få
en noget mere up-to-date install CD

Rart at høre, at det omsider lykkedes dig at få ECS, selvom den nok stadigvæk
ikke er blevet "fordansket"

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Knud

Dato : 23-05-03 11:27

Hvordan er ecs 1.1 i forhold til 1.0 ?

Umiddelbart kan jeg ikke se den store forskel ( bort set fra FP level ).

Mvh.

Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 23-05-03 14:19

Knud wrote:
> Hvordan er ecs 1.1 i forhold til 1.0 ?
>
> Umiddelbart kan jeg ikke se den store forskel ( bort set fra FP level ).

Ny install frontend (Sponsoreret af Mensys), med en bedre
driverhåndtering!
Ny gren af XWP (Den var ikke helt adskilt i 1.0), kaldet eWP -
der indeholder de stabile features af XWP...ellers små GUI
opdateringer - ikke det helt store her!

Kort sagt så er der ikke den helt store forskel når eCS først er
installeret

Fra : Bent Nielsen

Dato : 30-05-03 11:03

Peter Jespersen wrote:

> [...]
> ikke det helt store her!
>
> Kort sagt så er der ikke den helt store forskel når eCS først er

Jeg har fået mail om jeg vil modtage en ny cdrom 3, men er ikke klar
over hvad det betyder. Men det må jeg så se på når den kommer.