Re: Beregning af 'nødvendige merudgifter'
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 08-05-03 17:01

Søren C. Fischer skrev 15 Aug 2001 i en meddelelse
>"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
>
>Ja, jeg er enig - en eller anden grad af beslutningskompetence til
Amtet
>ville være en ide.
>Følgende røde tråd i Lottes sag skræmmer:
>
>1 - Lotte ansøger
>2 - Kommunen vurderer og giver afslag
>3 - Lotte er ikke enig, og klager over afgørelsen
>4 - Kommunen revurderer, og giver igen afslag
<5 - Sagens sendes til Amtet, som 100% giver Lotte ret i sin antagelse
om at
>hun er dels berettiget, men også jf Amtet /skal/ have bevilling.
>6 - Afgørelsen sendes tilbage til Kommunen
>7 - Kommunen skal nu vurdere sagen igen, men de har allerede vurderet
den 2
>gange og kommet til det samme resultat... Hvordan i alverden skal
Kommunen
>kunne vurdere anerledes i 3. tilfælde, når Amtet ikke anviser hvorledes
der
>skal vurderes...?!?
>
>Catch 22 !

Og sagen der startede i det sene efterår 2000 (to-tusind) har nu OMSIDER
fået en ende!

Idag har Lotte fået brev fra Amtets Sociale Nævn der pålægger kommunen
nogle ting
End of story.

Tilbage står så den grimme smag man har i munden efter sådan en gang
'Catch 22' hvor sagen først fik en ende da Amtet tog en beslutning...

Min tiltro til kommunale sagsbehandlere kan efter denne (og andre) sager
ligge på et meget lille sted
Der findes sikkert sagsbehandlere der som udgangspunkt tror at klienten
udelukkende er ude på at "rage til sig". Jeg er så en af de borgere der
som udgangspunkt ikke tiltror en kommunal sagsbehandler andet end "nu
gir vi bare afslag, og så må vi kigge på sagen hvis klienten anker"

Og GUD hvor er jeg ked af, at jeg ikke kan se en sagsbehandler uden at
være vanvittigt på stikkerne, og bede om at få alting på skrift, øv

Nåmen, nu kan livet gå videre...
Næste "sag" bliver en bilsag der startes om ikke så længe *suk*

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-05-03 19:45

Søren C. Fischer skrev:

>Og sagen der startede i det sene efterår 2000 (to-tusind) har nu OMSIDER
>fået en ende!

Tilykke med det.

> [...]
>
>Tilbage står så den grimme smag man har i munden efter sådan en gang
>'Catch 22' hvor sagen først fik en ende da Amtet tog en beslutning...

Og da inge kommunalansat/-valgt 'kom i fængsel' vil denne historie
gentage sig i det uendelige.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : P.C.

Dato : 08-05-03 21:59

Hi

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> Tilykke med det.

> Og da inge kommunalansat/-valgt 'kom i fængsel' vil denne historie
> gentage sig i det uendelige.
> --
> Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)
>
> www.kajsvenningsen.dk/

Tja, men alligevel ikke helt uden muligheder for bod og bedring ; som forælder
oplever man ofte at det såmænd ikke er den gode vilje men de manglende tilbud og
måske at det godt nok er finere at have en kontor uddannelse, men hvad nytter
det når kontor medarbejderen faktisk gerne ville have haft en anden uddannelse,
end forældrene så som det bedste.
At der er så kafkaske tilstande burde man jo ikke undre sig over, det er jo en
pyramide og vi skal jo aldrig miste troen eller undlade at lægge gode motiver i
munden på folk, ---------------- der er også gode sagsbehandlere og det er det
der gør det så forbanned at kæmpe mod det åbentlyst forkerte hvad angår selve
indstillingen og viljen i alt dette her, men disse ting kan kun ændre sig ;
hvad skulle det ellers, hvis det fortsætter på den måde mister alt sin mening og
det var jo ikke det Moral handlede om vel.
I et land hvor 30 tusinde kan sige at rådne grise er kunst bare fordi kunst som
altid er en social ting og hvor der kan skrives hstorier om kejserens nye klæder
, uden at nogle siger "nå ja , hvad var det nu der var meningen med det hele",
skal man da ikke blive overasket over at byrokrati ikke virker ; det er da netop
definationen eller kendetegnet på byrokrati at det kan hvis det vil , men det
kan ikke.
Kontorfolk som sådan er faktisk nogle følsomme størrelser, men sjovt nok opnår
selv en god sagsbehandler ikke noget uden kamp, det er slet ikke så mærkeligt
og det er vigtigt at kritisere , det har bare ikke altid været uden omkostninger
og sandt nok virker det lindrende på ens arogance når man ser, at det faktisk er
totalt kaotisk, men man kan selvfølgelig også vælge at blive deprimeret .
Det er der bare ikke nogen undskyldning for idag hvor begge parter må bruge
fontex fordi det er så dårligt ;))
P.C.
Have a nice day.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-05-03 08:16

Kaj Svenningsen [news@kajsvenningsen.dk] skrev:

> Tilykke med det.

Jow tak!
Det er da bare så træls, at det føles som en sejr, at lovgivningen
efterleves, og Lotte får hvad hun har et legitimt retskrav på *suk*

> Og da inge kommunalansat/-valgt 'kom i fængsel' vil denne historie
> gentage sig i det uendelige.

Ja, vedkommende er måske endda rejst videre med sit "spare cirkus" og
oplever derfor ikke at "den gik ikke"

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 09-05-03 08:57

Søren C. Fischer skrev:

>Det er da bare så træls, at det føles som en sejr, at lovgivningen
>efterleves, og Lotte får hvad hun har et legitimt retskrav på *suk*

Ja - men man har sgu en fornemmelse af, at hvis man ikke fører kampen
hele vejen til 'sejr', sidder 'de' og griner og fejrer sejren.

>Ja, vedkommende er måske endda rejst videre med sit "spare cirkus" og
>oplever derfor ikke at "den gik ikke"

Og vedkommende er såmænd også ligeglad. Det går måske næste gang.
For dem er det bare en metode til at køre os trætte.
Som bekendt kræver det et jernhelbred at være invalid i Danmark.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-05-03 10:28

Kaj Svenningsen [news@kajsvenningsen.dk] skrev:

> Ja - men man har sgu en fornemmelse af, at hvis man ikke fører kampen
> hele vejen til 'sejr', sidder 'de' og griner og fejrer sejren.

Ja, chefen er helt sikkert rigtigt godt tilfreds med en medarbejder der
på den måde kan beskære i budgettet med massiv kraft

> Og vedkommende er såmænd også ligeglad. Det går måske næste gang.
> For dem er det bare en metode til at køre os trætte.
> Som bekendt kræver det et jernhelbred at være invalid i Danmark.

Ja, han/hun tænker sikkert bare "nå hmmm øv", og går så ellers videre
til næste sag!

Det kræver jernhelbred, og ikke mindst solide evner udi at læse og
forstå lovgivning og bekendtgørelser
Ufatteligt at det er nødvendigt!

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 09-05-03 16:35

Søren C. Fischer skrev:

>Det kræver jernhelbred, og ikke mindst solide evner udi at læse og
>forstå lovgivning og bekendtgørelser
>Ufatteligt at det er nødvendigt!

Det kaldes velfærd - kapitalistisk velfærd.
Derfor er 'velfærd' næsten blevet synonym for 'godgørenhed' og
'almisser'.
Vi skal jo være taknemmelige for at vi ikke bor 'nede i Afrika'.
Tænk på 'alle de små sorte kineserbørn, der ville være lykkelige for
....'.
Bwadr.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 13-05-03 21:32

Søren C. Fischer skrev i <news:3eba7f22$0$95391$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,>:

> Idag har Lotte fået brev fra Amtets Sociale Nævn der pålægger kommunen
> nogle ting
> End of story.

Tillykke!

> Tilbage står så den grimme smag man har i munden efter sådan en gang
> 'Catch 22' hvor sagen først fik en ende da Amtet tog en beslutning...

Det kan sagtens være en flad fornemmelse at få medhold, især
hvis man har oplevet tab af livskvalitet i sagsbehandlingsperioden.

> Min tiltro til kommunale sagsbehandlere kan efter denne (og andre)
> sager ligge på et meget lille sted

Det er forståeligt!

> Og GUD hvor er jeg ked af, at jeg ikke kan se en sagsbehandler uden at
> være vanvittigt på stikkerne, og bede om at få alting på skrift, øv

Det er en naturlig reaktion, når man oplever tillidsbrud.

> Næste "sag" bliver en bilsag

Held og lykke med den!
--
Mange hilsner