Kørestol (komfort) til høje personer. Find~
Fra : Jan

Dato : 06-05-03 12:54

Jeg synes jeg har søgt overalt på nettet (inklusiv hæjpemiddeldatabasen) for
at finde en komfortkørestol (manuel betjening) til en mand på ca. 2 meter.

Manden er ikke blot høj, men langt det meste af ham består af ben, derfor er
sæddedybden og "sæde til gulv"-højden vigtige. De kørestole jeg har fundet
har max sæde dybde på 50 cm og en "sæde til gulv"-højde på lidt over 50.

Jeg er meget interesseret i at høre, om der skulle være nogen i gruppen, som
ved om der findes komfort-kørestole til høje mennesker med specielt lange
ben.

Jeg er klar over, at man i visse tilfælde kan få ombygget/specialbygget
kørestolen. De erfaringer jeg har på dette område er, at så får man lidt af
en "væltepeter", da tyngdepunktet kunstigt forskydes opad. Det kan dog godt
være, at nogle af de nyere modeller ikke længere har denne skavank, og jeg
hører meget gerne om erfaringer herom.

MVH Jan

Fra : Jesper Winding

Dato : 12-05-03 01:27

Hejsa - Jeg er selv 1.92 og en god portion af det er også ben Jeg sidder
i en Allround fra Sopur. De var måske værd at tjekke. den danske forhandler
af Sopur er G2:

http://makeashorterlink.com/?C18162784

Startede med at sidde på en Jay pude men skiftede til en Slimline da
gelepuderne blev for varme for mig. Men jeg sidder godt.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk