ISDN 3klang - linjen død eller udstyret?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-05-03 08:56

Jeg har en ISDN linje der ikke kan ringes ud fra ej heller ringes til.
Hvis man ringer til linjen får man bare 3klang.
Så er det store spørgsmål så kommer der kun 3klang hvis der er noget galt
med selve linjen eller kan også komme når der ikke er tilkoblet noget
udstyr/der er fejl på det?
Jeg har ikke mulighed for at sætte andet udstyr på linjen p.t. - det ville
være lidt pinligt at ringe til fejlservice og så er det mit eget grej den er
gal med :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-05-03 12:07

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3eb618fd$0$83059$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg har en ISDN linje der ikke kan ringes ud fra ej heller ringes til.
> Hvis man ringer til linjen får man bare 3klang.

Fra en mobil eller fra en fastnetstelefon

> Så er det store spørgsmål så kommer der kun 3klang hvis der er noget
galt
> med selve linjen eller kan også komme når der ikke er tilkoblet noget
> udstyr/der er fejl på det?

Intet udstyr eller fejl på udstyret vil give treklang på mobiltelefoner.

Hvad har du på?

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-05-03 12:11

> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:3eb618fd$0$83059$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Fra en mobil eller fra en fastnetstelefon

Det er fra en anden ISDN telefon med en Alcatel Omnipcx spændt foran. 3klang
ved opkald og centralen melder om 'uopnåelig' i displayet.

> galt
>
> Intet udstyr eller fejl på udstyret vil give treklang på mobiltelefoner.

Det samme med fastnet?

> ville
> den er
>
> Hvad har du på?

En gammel Courrier I-modem
Den har fået den sære idé over weekenden

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-05-03 12:24

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3eb6467a$0$83040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det er fra en anden ISDN telefon med en Alcatel Omnipcx spændt foran.
3klang
> ved opkald og centralen melder om 'uopnåelig' i displayet.

Hmm, det kan være hvad som helst.

> Det samme med fastnet?

Fastnet vil normalt give optaget efter lidt tid.

Fra : KsNa

Dato : 05-05-03 17:18

> [...]
> være lidt pinligt at ringe til fejlservice og så er det mit eget grej den

Vrøvl, det er da ikke pinligt, få dog fejlservice til at måle linien, så ved
du da om den er OK, eller ej.

Mvh.
Kim