lidt brok.. en slags
Fra : Strid

Dato : 04-05-03 20:54

hejsa
Jeg sidder her og ser på en eller anden reklame der bliver ved med at sige
"du blir hvad du spiser" .. Jeg bliver så irriteret af den.. vil det sige
at de mener at når jeg spiser dårlig mad så bliver jeg en skidt person..
jeg ved godt jeg måske er touchy men det kan gøre mig rasende at de laver
sådan et slogan.

Lidt positivt er at jeg for først gang i lang tid har siddet i min have og
læst i dag.. dejligt.

Jeg har bestilt en ny kørestol og der er 6-14 mdrs ventetid ?? kan det
passe ? må de godt sige der er mindst 6 måneders ventetid på en forsamtale
( jeg har altså en kørestol det er ikke helt ny sag) ??

forårs tanker til alle
Astrid

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-05-03 23:42

Strid skrev:

>Jeg sidder her og ser på en eller anden reklame der bliver ved med at sige

Drop reklamerne. Der er så meget andet løgn i verden, at de er
overflødige.

>"du blir hvad du spiser" .. Jeg bliver så irriteret af den.. vil det sige
>at de mener at når jeg spiser dårlig mad så bliver jeg en skidt person..

Næh nej. Det vil sige, at spiser du grønkål, bliver du grøn, rødkål =
rød, gule ærter = kineser, tror jeg nok.

>jeg ved godt jeg måske er touchy men det kan gøre mig rasende at de laver
>sådan et slogan.

Egentlig kan det gøre mig irriteret, at folk labber det i sig.

>Lidt positivt er at jeg for først gang i lang tid har siddet i min have og
>læst i dag.. dejligt.

Og så ødelægger du det med åndssvage reklamer?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-05-03 00:23

Strid [astrid@strid.dk] skrev:
> Jeg har bestilt en ny kørestol og der er 6-14 mdrs ventetid ?? kan det
> passe ?

Er det en meget speciel kørestol ???
Det lyder forrykt!

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Leonard

Dato : 05-05-03 08:51

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

>Er det en meget speciel kørestol ???
>Det lyder forrykt!

Det lyder som Københavns Kommune?
- en bekendt har samme problem, han har afprøvet og fundet frem til en
ny almindelig standard manuel kørestol, kommunen har svaret at de vil
begynde at se på hans ansøgning d. 1. nov.

Umiddelbart er det lovligt, da de inden 6 uger svarer på ansøgningen,
men det er langt fra intentionen med loven.
--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-05-03 10:52

Leonard [dette.er.ikke.en.mail@der.virker.invalid] skrev:

> [...]
>
> Umiddelbart er det lovligt, da de inden 6 uger svarer på ansøgningen,
> men det er langt fra intentionen med loven.

Gudfrimigvel....!

Og det endda /efter/ at der har været afprøvning, og den rigtige stol er
fundet *suk*

Jeg troede at ventetids-spørgsmålet gik på levering af kørestol, og ikke
bevilling. At det skal tage så lang tid, at få sin kørestol, /efter/ at
afprøvning har vist hvilken det skal være, er fuldstændigt uacceptabelt
IMHO.

Fra : Leonard

Dato : 05-05-03 11:18

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

>Og det endda /efter/ at der har været afprøvning, og den rigtige stol er
>fundet *suk*

Det er kun i administrationen at ventetiden er, og det er helt
ubegribeligt, for det er kun et spørgsmål om at ansætte nogle flere
HKere til at skrive papirerne, der skal jo ikke sagsbehandles mere.

Fra : Strid

Dato : 05-05-03 12:18

> Det er kun i administrationen at ventetiden er, og det er helt
> ubegribeligt, for det er kun et spørgsmål om at ansætte nogle flere
> HKere til at skrive papirerne, der skal jo ikke sagsbehandles mere.

Der er INTET unikt i den andet end at den skal være lidt lettere end den
jeg har, da mine arme er for skidt til at kunne køre den. Jeg skal jo altså
bare bruge den snart.. og ja det er københavns kommune.. gør mig rasende..
det er ikke en ny sag eller noget.. jeg har jo allerede en og da der ikke
er sket mirakler siden sidst er jeg jo ikke blevet rask.. uhyggeligt !!

Astrid

Fra : cybs

Dato : 05-05-03 22:31

"Strid" <astrid@strid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er ikke en ny sag eller noget.. jeg har jo allerede en og da der ikke
> er sket mirakler siden sidst er jeg jo ikke blevet rask.. uhyggeligt !!

Hmmm.... Jeg kiggede lige om ad Kbh.s kommunes
hjemmeside:

"Tidsfrister for sagsbehandling
Personlige hjælpemidler skal være afgjort inden 4 uger. Når et hjælpemiddel skal udskiftes, er svarfristen 1 uge. En ansøgning om
tekniske hjælpemidler, forbrugsgoder og boligindretning skal være afgjort inden 8 uger.

Fristerne siger kun noget om, hvornår en bevilling eller et afslag skal foreligge. Hvornår hjælpemidlet faktisk bliver leveret, kan
der ikke sættes generelle frister for."
http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/service.nsf/all/C0DFFD6E5080BD8A412569DE003D6FE9

MVH

cybs

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-05-03 23:27

cybs [cybs@ofir.dk] skrev:

> Hmmm.... Jeg kiggede lige om ad Kbh.s kommunes
> hjemmeside:

Svjh er det ved lov bestemt, at kommuner og Amter skal fastsætte
sagsbehandlingstider indenfor en række områder.
Det kan de så skilte med (højt og flot), at de har gjort.
At de så ikke efterlever de målsætninger de har opstillet, er straks en
anden sag *suk*

Fra : Leonard

Dato : 06-05-03 07:13

> [...]

>sagsbehandlingstider indenfor en række områder.
>Det kan de så skilte med (højt og flot), at de har gjort.

Og når de så ikke synes de gider at overholde deres egne frister, så
skal de blot meddele borgeren at det gør de ikke ...

Men det kan kun anbefales at alle, der udsættes for lange
sagsbehandlingstider klager over dem. Skriv et simpelt brev til
kommunen:

Jeg vil gerne klage over at det skal tage 6 mdr. for kommunen at
sagsbehandle min ansøgning om hjælpemiddel, da jeg har brug for
hjælpemidlet nu.

med venlig hilsen "navn" "cpr-nr"

Fra : Strid

Dato : 06-05-03 14:32

> [...]
>
> Fristerne siger kun noget om, hvornår en bevilling eller et afslag skal
> foreligge. Hvornår hjælpemidlet faktisk bliver leveret, kan

Tusinde tak. Jeg vil straks gå i håret på dem. Jeg har virkelig brug for
noget at smid efter dem. Jeg ringede i morges og fik besked på det så ud
til jeg havde fået en tid i november!!!!!!!!!!! Jeg mener NOVEMBER .. det
er om alt for lang tid..

Jeg har forresten ringet til socalministeriet, de ville se på den sag.

Astrid