Agfeo AS40 ISDN central
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-04-03 15:58

Hej, jeg har i denne uge rodet lidt med denne central..

Denne central, har nogle specielle varioporte.. Som fører tale analogt, og
system telefoner..

I specifikation for disse systemtelefoner, står der sørme at det digitale
signal skal være på pin 4&5 og analog på 3&6.. Så er det bare´mig der tænkte
her.. Hvad har de lige tænkt på de "kejler"? Planen var ellers, så kunne man
lige plugge en analog telefon i stikket.. og så kørte skidtet... Er der
overhovedet nogle fornuftig forklaring på dette? Man siger da ellers at
analog ALTID ligger i midten.....??

Mvh. Bjarke

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-04-03 17:46

> [...]
> lige plugge en analog telefon i stikket.. og så kørte skidtet... Er der
> overhovedet nogle fornuftig forklaring på dette? Man siger da ellers at

Du kan jo bare flytte problemet...

Monter dit udtag med analog i midten, og data udenom. Lav derefter dine egne
tilledninger til telefonerne, med ombyttede par...

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men det var da en løsning!

Træls at betjene forøvrigt, systemtelefonen.

MVH
Kent Glerup

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-04-03 18:15

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@mail.dk> wrote in message

> [...]
egne
> tilledninger til telefonerne, med ombyttede par...

Hehe, ja den tanke fløj også igennem hovedet...

Men da det ikke er i det virkelige liv.. Men på mit skoleophold, hvor vi har
disse centraler og telefoner.... Undrede det mig gevaldigt at lortet ikke
virkede, undtagen de analoge tlf´er.. Undringen blev størrere, da jeg fandt
ud af at det analoge signal skulle ligge på 3&6.. Da totalt strange...

Derfor skal vi nok ikke begyndte at lave om på kablerne, da der i manualen
står noget andet.. og så har vi ikke gjort hvad vi har lært

Derfor ville jeg da lige høre om, der overhovedet var nogen logisk
forklaring.. Ud over at Agfeo måske vil sælge adabtere.. Men der er sku ikke
meget varioport over det. Og så skal det jo helt sikkert i de fleste
tilfælge bruges på PDS kabling.. og så er det jo ikke skide smart at bytte
et par.

> Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men det var da en løsning!
>
> Træls at betjene forøvrigt, systemtelefonen.

Jo tak for svaret... Har ikke betjent telefonerne endnu. ud over at få
klartone Eller rettere en mærkelig klartone.. Da vi først skal
programere på lortet på næste og sidte ophold... (ja det går sku langsomt)

desuden undre jeg mig over hvorfor ISDN S0 bussen i centralen kun må være
130M og højst 4 terminaler. Er det normalt for andre S0 busser?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-04-03 18:30

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3eb0048a$0$48892$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> desuden undre jeg mig over hvorfor ISDN S0 bussen i centralen kun må
være
> 130M og højst 4 terminaler. Er det normalt for andre S0 busser?

S0-busser er jo i sagens natur lidt proprietære, men hvis man opfylder
S-referencepunktet, så kan den klare 200 m og 12 terminaler

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-04-03 19:28

> [...]
> meget varioport over det. Og så skal det jo helt sikkert i de fleste
> tilfælge bruges på PDS kabling.. og så er det jo ikke skide smart at bytte

Det var i tilledningen til telefonen tricket skulle laves, så rører du ikke
PDS'en

> Jo tak for svaret... Har ikke betjent telefonerne endnu. ud over at få
> klartone

En ting er selv at lære den telefon, noget andet er at skulle lære kunderne
det....

MVH
Kent Glerup

Fra : Gert Christensen

Dato : 01-05-03 17:48

Nu får man jo desværrre hvad man betaler for.
Det er jo ikke verdens dyreste omstillingsanlæg så alt kan ikke være
perfekt.
Men andre både "billige " og de dyrere (Siemens EADS Elmeg)fungere med det
analoge par i midten.
så det er vel fordi din skole har fået et godt tilbud som de ikke kunne
afslå.

Fra : Kent Glerup

Dato : 01-05-03 18:26

"Gert Christensen" <gtc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> analoge par i midten.
> så det er vel fordi din skole har fået et godt tilbud som de ikke kunne

Du citerer vist den forkerte!

MVH
Kent Glerup