hvorfor denne fejl?
Fra : Kim Emax

Dato : 29-04-03 15:53

Hey

Sidder med et størrere script, og der kommer en fejl jeg ikke liiige kan
gennemskue, så jeg har skruet det helt ned i debug situationen.

my $USER = "test2";
my $PASSWORD = "gnu";

system("adduser $USER -p $PASSWORD") or die(print "adduser failed\n");
print "$USER added\n";

system("userdel $USER") or die(print "userdel failed\n");
print "$USER deleted\n";

når jeg kører dette script får jeg dette output:

"adduser failed" - men brugeren bliver alligevel oprettet i /etc/passwd,
hvorfor? Enten kører system() eller også dør den og printer adduser failed,
den burde da ik kunne begge dele? Det samme gør sig gældende for userdel
kommandoen...

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Torben Simonsen

Dato : 29-04-03 16:01

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> writes:

> system("adduser $USER -p $PASSWORD") or die(print "adduser failed\n");

perldoc -f system

Et kald af system returnerer exit-status for det kørte program.
En værdi på 0 vil normalt indikere succes.

Så:

system(...) == 0 or die(...);

--
-- Torben.

Fra : Kim Emax

Dato : 29-04-03 17:45

Torben Simonsen wrote:

> Et kald af system returnerer exit-status for det kørte program.
> En værdi på 0 vil normalt indikere succes.
>
> system(...) == 0 or die(...);

Ahhh, okays... Jeg er vant til fra PHP at man bruger min metode...
Ovenstående gjorde en forskel