at finde korrekt URL ?
Fra : Simon...

Dato : 20-04-03 20:50

Hej,

Hvis jeg gerne vil have at vide hvilken URL der gemmer sig bag fx
http://www.site.dk/url.php?url=1
kan dette så lade sig gøre ? og hvordan (gerne helt eksempel, eller link til
samme).

det kunne for så vidt også være en url et perlprogram gav mig, altså ikke
kun fra php.. jeg vil bare gerne
vide hvor jeg bliver sendt hend bagefter.

Mange tak for hjælpen og god påske.

mvh.Simon

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-04-03 09:51

"Simon..." <devnull@linux.org> writes:

> Hvis jeg gerne vil have at vide hvilken URL der gemmer sig bag fx
> http://www.site.dk/url.php?url=1
> kan dette så lade sig gøre ? og hvordan (gerne helt eksempel, eller link til
> samme).

Du kan bruge følgende funktion:

sub id {
return @_;
}

Urler er bare urler og ikke andet. De gemmer sig ikke bag hinanden.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | IBM bought Xenix from Microsoft instead of buying

Fra : Simon...

Dato : 21-04-03 10:37

> Du kan bruge følgende funktion:
>
> sub id {
> return @_;
> }
>
> Urler er bare urler og ikke andet. De gemmer sig ikke bag hinanden.

skal jeg så bare kalde den som

id("http://www.site.dk/url.php?url=1");

og så giver den mig http://andetsite.dk tilbage ?

tak

mvh.Simon

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 21-04-03 10:46

Simon... wrote:

> id("http://www.site.dk/url.php?url=1");
>
> og så giver den mig http://andetsite.dk tilbage ?

Prøv det her: (utestet)
if(/^http:\/\/(.)+\//) {
print $1;
}

/Esben

Fra : Simon...

Dato : 21-04-03 14:09

> Prøv det her: (utestet)
> if(/^http:\/\/(.)+\//) {
> print $1;
> }

Hej Esben !

jeg vil gerne afprøve det, men hvor skal jeg smide stringen ind med url
adressen ?`
tak

mvh.Simon

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-04-03 10:38

"Simon..." <devnull@linux.org> writes:

> skal jeg så bare kalde den som
>
> id("http://www.site.dk/url.php?url=1");
>
> og så giver den mig http://andetsite.dk tilbage ?

Nej, den vil selvfølgelig give dig "http://www.site.dk/url.php?url=1"
tilbage som er *urlen*. Urler gemmer sig ikke bag hinanden.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | Tannenbaum had convinced Linus that his

Fra : Simon...

Dato : 21-04-03 14:08

> Nej, den vil selvfølgelig give dig "http://www.site.dk/url.php?url=1"
> tilbage som er *urlen*. Urler gemmer sig ikke bag hinanden.

ok men jeg skal altså bruge den url den første så sender mig videre til, er
der en måde at gøre dette på ?
tak
mvh.Simon

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-04-03 15:15

"Simon..." <devnull@linux.org> writes:

> ok men jeg skal altså bruge den url den første så sender mig videre til, er
> der en måde at gøre dette på ?

Ok, altså givet en URL vil du vide om urlen vil give en redirektion og
i så fald hvilken url den vil redirecte til?

Du skal bruge modulet LWP::UserAgent til at lave et HEAD-request på
urlen. Så kan du enten lade LWP gennemløbe eventuelle redirects og så
se på HTTP::Response-objektet hvor du er endt eller også kan du slå
redirections fra og selv tjekke Location-headeren på
HTTP::Response-objektet.

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a