win2000
Fra : edv

Dato : 16-04-03 15:55

Jeg bygget en maskin for ca en måned siden,hvor eieren ville ha windows
2000.
Jeg laget 4 startdisketter som jeg brukte til booting,satte så inn win 2k
cd-en og trykket enter,og alt gikk som det skulle.
Her om dagen skulle jeg oppgradere en av mine egne maskiner til win 2k,men
da fikk jeg problem.Etter å ha følgt vanlig prosedyre ,og trykket på enter
for å starte installasjonen. fikk jeg melding: Finner ingen hardisker,trykk
F3 for å av slutte.
Har prøvet å oppgradere frå win98,men får det ikke til å virke.
Har tatt ut alle kort i maskinen,unntatt skjermkortet, selfølgelig,men
,nei,det nytter ikke.
kan nevne at hovedkortet er et Abit KT7 Raid (har satt kontrollerne på 0) ,
og skjerm kortet er et 32 Mb Asus 3800 V 1.00.
Kan noen hjelpe meg?

Har flere vanlige IDE-disker, F.eks 2 stk.Western digital,20 og 40
Gb.
Har forsøkt å oppgradere eksisterende win98 ,formatert hardisker og prøvet
og boote frå både startdisketter for win 2000,og fra cd-en, men nei samme
elendigheten!

Når jeg trykker DEL under booting og går inn i bios under
"CM0S setup utility så står det Ide primery: none
Ide Primary slave , finner jeg CD-rommen
På secondery master og slave står det : none.
men begge hardiskene vises på svart skjerm (DOS) under opp-booting.
Jeg står helt fast nå ,jeg synes jeg har prøvet alt, men når man får sånne
problem,så kjører man seg ofte helt fast,og klarer ikke å tenke nytt.
Undrerhva jeg skal gjøre det finnes vel andre med et KT7-raid
hovedkort som har taklet dette?
Takknemlig for all den hjelp jeg kan få.

MVH Edvard

(PS .Hvis dette ikke er rette gruppen og kontakte med sånne problem,
så ber jeg meget om unnskyldning)

Fra : Peter Makholm

Dato : 16-04-03 17:50

"edv" <edvaborl@online.no> writes:

> (PS .Hvis dette ikke er rette gruppen og kontakte med sånne problem,
> så ber jeg meget om unnskyldning)

Havde dit spørgsmål noget med perl at gøre?

Hvis ikke, så har du helt sikkert fundet den forkerte gruppe. Prøv at
find en der hedder noget med microsoft eller noget med windows. Det
ser ud til at være nærmere det du søger. Eller er det egentligt et
hardwarespørgsmål, så i en af grupperne i dk.edb.hardware.*

adduser-spørgsmålet handlede da i det mindste om noget der
tilsyneladende blev gjort fra et perlscript.

--
Peter Makholm | Wisdom has two parts:
peter@makholm.net | 1) having a lot to say, and