Begynder spørgsmål.. søg efter 'ikke /*'
Fra : T. Sandbaek

Dato : 16-04-03 14:27

Hej

Jeg kan ikke rigtig finde ud hvad jeg skal slå op under for at finde svaret
på mit spørgsmål, så jeg håber at en her kan hjælpe

Jeg har noget C kode, som jeg gerne vil rense for /* kommentar */
så jeg tænkte noget i stil med

$/="}"; #input field seperator! now we are looking at structures, and they
end with a }, so lets get the #whold structure in at
once!!!!
# to avoid that we should vorry about ',' newline 'or not a
newline' and etc.
$ARGV[0]="wtgtype.txt";
while (<>)
{
s{([^\/\*]*?)(\/\*[.\s]*\*\/)}{$1};
print $_;
}

med det virker ikke helt.... (faktisk kan jeg ikke se forskeld på filen før
og efter!)

med venlig hilsen
Torben

Fra : Peter Makholm

Dato : 16-04-03 17:47

"T. Sandbaek" <tpnno-spam@nospam.please.control-systems.com> writes:

> Jeg kan ikke rigtig finde ud hvad jeg skal slå op under for at finde svaret
> på mit spørgsmål, så jeg håber at en her kan hjælpe

[...]

> Jeg har noget C kode, som jeg gerne vil rense for /* kommentar */
> så jeg tænkte noget i stil med

'perldoc -q comment' giver netop et hit der besvare dit egentlige
spørgsmål.

Din egen kode kan jeg dog ikke lige umidelbart gennemskue.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | IBM bought Xenix from Microsoft instead of buying

Fra : T. Sandbaek

Dato : 22-04-03 07:48

Hej

Det var lige det jeg skulle bruge, og den simple udgave var perfekt... Tak
for hjælpen

P.S.
Kan du hele perldoc uden ad, eller hvordan fandt du det? [søge tips modtages
gerne... ] Jeg havde forsøgt at lede, men opgav åbenbart for tidligt.

med venlig hilsen
Torben

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-04-03 07:58

> [...]

> gerne... ] Jeg havde forsøgt at lede, men opgav åbenbart for tidligt.

Nej, jeg kan slet ikke faq-delen af perldokumentationen uden ad. Jeg
tænkte bare at dette var en så almindelig ikke-triviel opgave at den
måtte være beskrevet i faqqen.

At søge efter 'comment' alene var bare mit første forsøg som altså gav
det ønskede.

Fra : T. Sandbaek

Dato : 22-04-03 10:08

jeg søgte på www.perldoc.com, men der kom der så mange at jeg ikke kom i
gennem dem alle....

men nu har jeg også fundet den i faqqen... (det hjælper hvis man kun søger
på faq siden....)

Men tak for hjælpen.

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-04-03 10:27

"T. Sandbaek" <tpnno-spam@nospam.please.control-systems.com> writes:

> jeg søgte på www.perldoc.com, men der kom der så mange at jeg ikke kom i
> gennem dem alle....

Den side kendte jeg ikke. Jeg bruger programmet perldoc hvis -q option
søger i perlfaq-manualsiderne.

Kunne du iøvrigt ikke overtales til at skrive dit svar under det du
besvare og klippe det væk du ikke direkte kommentere? Altså følge
retningslinjerne beskrevet på:
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Peter Makholm | 'Cause suicide is painless
peter@makholm.net | It brings on many changes

Fra : T. Sandbaek

Dato : 23-04-03 11:15

> Kunne du iøvrigt ikke overtales til at skrive dit svar under det du
> besvare og klippe det væk du ikke direkte kommentere? Altså følge
> [...]

Jeg skal forsøge at følge retningslinjerne i fremtiden.

(beklager, men jeg havde heller ikke været opmærksom på at der var
retningslinjer (men det er jo ingen undskyldning!))

Med venlig hilsen
Torben