ICQ SMS
Fra : Anders B Jørgensen

Dato : 09-04-03 16:37

Hej

Jeg sidder med nøjagtig samme problem som BSD
Jeg har sniffet på LAN og kan se at der kommer en cookie tilbage.
Men hvordan kan jeg skrive til en socket råt så jeg kan skrive cookie data
med i en GET request ?

Mvh
Anders

PS: I php kan jeg gøre det med :
$file = fsockopen (www.xxx.com, 80, &$errno, &$errstr, 30);
også
fputs ($file, "GET $page HTTP/1.1\r\nAccept: */*\r\nAccept-Language:
en\r\nAccept-Encoding: gzip, deflate\r\nUser-Agent: Mozilla/4.0 (compatible;
MSIE 5.01; Windows NT)\r\nHost: $Host\r\nProxy-Connection:
Keep-Alive\r\n\r\n");

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-04-03 17:19

On Wed, 9 Apr 2003 17:36:33 +0200, Anders B Jørgensen wrote:

> Jeg har sniffet på LAN og kan se at der kommer en cookie tilbage.
> Men hvordan kan jeg skrive til en socket råt så jeg kan skrive
> cookie data med i en GET request ?

Den ligefremme:

perldoc lwpcook ?

Den potentielt mere effektive/indviklede:

POE::Component::Client::HTTP - a HTTP user-agent component ?

Dem på lavt niveau:

http://search.cpan.org/author/JHI/perl-5.8.0/ext/IO/lib/IO/Socket.pm ?
http://search.cpan.org/author/JHI/perl-5.8.0/ext/Socket/Socket.pm ?

Mvh.

--
"Det er sådan noget nyt noget der hedder cyberspace, Adam Sjøgren
hvor computerne lissom kan tale sammen. Det er noget asjo@koldfront.dk

Fra : Flemming Frandsen

Dato : 09-04-03 18:49

Anders B Jørgensen wrote:
> Men hvordan kan jeg skrive til en socket råt så jeg kan skrive cookie data
> med i en GET request ?

Svaret er: Det gør man ikke, man bruger LWP:

my $ua = new LWP::UserAgent;
$ua->agent("Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.0.0)
Gecko/20020529");
my $cookie_jar = HTTP::Cookies->new;
$ua->cookie_jar($cookie_jar);

sub httpGet {
my $url = shift;

my $req = new HTTP::Request GET => $url;
my $res = $ua->request($req);
if (!$res->is_success) {
   die " Unable to get $url:\n".$res->message."\n";
}
return $res->content;
}

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 09-04-03 19:33

Flemming Frandsen wrote:

> Svaret er: Det gør man ikke, man bruger LWP:

.... eller WWW::Mechanize.

Jeg har ikke lige fundet ud af hvorledes man får use WWW::Mechanize til
at skrive i hidden felter, men hvis du kan det, så er der et næsten
færdigt eksempel her:

http://netfactory.dk/technology/perl/messaging/sms_byICQ.txt

Jeg har fået det til at virke ved selv at have en kopi af "sendsms"
formularen liggende på egen server, og bruge den til at submit'e samme
sted som ICQ's form gør, men det ville være sjovere at køre det hele via
deres website...

(( Flemming ))

--
Flemming Mahler Larsen, TDC Online, Technology
http://netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC (Internet)

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 11-04-03 22:29

Anders B Jørgensen wrote:

> [...]
> Jeg har sniffet på LAN og kan se at der kommer en cookie tilbage.
> Men hvordan kan jeg skrive til en socket råt så jeg kan skrive cookie data

Hej

Hvis du stadigt er interesseret, så syntes jeg selv, at jeg har fundet
en simplere opskrift end via web-login. Prøv at kigge på:
http://netfactory.dk/projects/icqbot/

(( Flemming ))

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-04-03 22:30

On Wed, 09 Apr 2003 20:32:56 +0200
Flemming Mahler Larsen <mahler@tdcinternet.dk> wrote:

> [...]
> formularen liggende på egen server, og bruge den til at submit'e samme
>
> sted som ICQ's form gør, men det ville være sjovere at køre det hele

Hviket er det lige den klarer med javascript? så vidt jeg kan se så er
det kun de der check den ordner, og det er da vist bare et spørgsmål om
at gemme det korrekte indhold i variablerne inden du submitter.
Jeg har ikke helt rodet med din kode, men den ser da ud til at burde
virke.

--
Navn : Kim Schulz | Earth is a beta site.
Email : kim @ schulz.dk |