Hvilke moduler er tilgængelige...
Fra : Jette

Dato : 06-04-03 18:24

Hej alle, jeg er en famlende newbie der forsøger at lære noget Perl Kan
nogen svare mig på, hvordan jeg finder ud af, hvilke moduler der er
tilgængelige på serveren? Serveren er vores egen, men det er ikke mig der
har indstalleret den .... det er kæresten og han ved det ikke.

P.f.t.

Mvh. Jette

Fra : Vlad Tepes

Dato : 06-04-03 19:09

> [...]
> tilgængelige på serveren? Serveren er vores egen, men det er ikke mig der
> har indstalleret den .... det er kæresten og han ved det ikke.

Perl leter etter moduler i mappene @INC. Du kan se en liste
over dem med:

perl -le 'print for @INC'

--
Vlad

Fra : Jette

Dato : 06-04-03 19:35

"Vlad Tepes" wrote:

> Perl leter etter moduler i mappene @INC. Du kan se en liste
> over dem med:
>
> perl -le 'print for @INC'

Når jeg skriver ovenstående får jeg dette resultat:

/usr/libdata/perl/5.00503/mach
/usr/libdata/perl/5.00503
/usr/local/lib/perl5/site_perl/5.005/i386-freebsd
/usr/local/lib/perl5/site_perl/5.005

Det siger mig ikke så meget ... hvad misser jeg her?

Mvh. Jette

Fra : Vlad Tepes

Dato : 06-04-03 20:09

> [...]
> /usr/local/lib/perl5/site_perl/5.005/i386-freebsd
> /usr/local/lib/perl5/site_perl/5.005
>
> Det siger mig ikke så meget ... hvad misser jeg her?

Hvis jeg forstod deg rett, så lurte du på hvilke moduler som var
installert på maskinen din. I mappene som ble listet opp, finnes det
mange filer som ender med .pm. Dette er moduler som er innstallert, og
som du kan bruke hvis du vil lage scripts.

Hvis perl for eksempel finner "use CGI;" i et script, så leter perl
etter en fil som heter CGI.pm i de nevnte mapper.

Hvis du ønsker informasjon om hvordan du skal bruke denne modulen,
skriver du

perldoc CGI

Er du med?

--
Vlad

Fra : Jette

Dato : 06-04-03 21:23

"Vlad Tepes" wrote:
> [...]
> etter en fil som heter CGI.pm i de nevnte mapper.
>
> Hvis du ønsker informasjon om hvordan du skal bruke denne modulen,

Ja, nu er jeg med ... tak skal du have

Mvh. Jette

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 07-04-03 06:45

Jette wrote:
> [...]
> tilgængelige på serveren? Serveren er vores egen, men det er ikke mig der
> har indstalleret den .... det er kæresten og han ved det ikke.

Prøv at kigge på:
http://netfactory.dk/technology/perl/misc/#cpan_check

Hvis du har root-adgang (eller rettere adgang til at installere
CPAN-moduler), skriver scriptet en liste ud over hvilke moduler og i
hvilken version de er installeret (samt om der findes en opdatering).

Hvis du ikke har adgangen, vil man normalt også kunne bruge det. Der vil
blot komme en laaang liste over fejl til at starte med, fordi man ikke
har skriveadgang til den lokale CPAN database.

(( Flemming ))
--
Flemming Mahler Larsen, TDC Online, Technology
http://netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC (Internet)