script hjælp !!
Fra : Nukehosting

Dato : 06-04-03 16:09

Hejsa NG

Jeg er igang med at lave et user/admin script det bruger php/mysql.

men jeg skal bruge et Perl/cgi script der kan kunne køre en kommando
ud fra en formel med brugernavn / password noget ala'

/home/vpopmail/bin/adduser brugernavn@domainnavn.dk password
og gi et output om det lykkes eller ej

nogen der kan hjælpe mig med dette script ??

/Nukehosting

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 06-04-03 16:17

"Nukehosting" <admin[nospam]@nukehosting.dk> writes:
> [...]
>
> /home/vpopmail/bin/adduser brugernavn@domainnavn.dk password
> og gi et output om det lykkes eller ej
>
> nogen der kan hjælpe mig med dette script ??

Hvor langt er du kommet med det?
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Nukehosting

Dato : 06-04-03 16:37

"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.org> skrev i en meddelelse
> Hvor langt er du kommet med det?
jeg er ikke nået særlig langt, da jeg ikke ved hvordan jeg får
det med at oprette bruger i vpopmail (adduser ).
Og det har 1st priotet, resten tager en dag eller 2 og lave.

/Nukehosting

Fra : Kim Emax

Dato : 06-04-03 21:47

Nukehosting wrote:

> Jeg er igang med at lave et user/admin script det bruger php/mysql.
>
> men jeg skal bruge et Perl/cgi script der kan kunne køre en kommando
> ud fra en formel med brugernavn / password noget ala'

Hvorfor i perl? Hvorfor ikke bare bruge system() i PHP? Virker dog kun, hvis
safemode er slået fra...

> /home/vpopmail/bin/adduser brugernavn@domainnavn.dk password
> og gi et output om det lykkes eller ej

system("/home/vpopmail/bin/adduser brugernavn@domainnavn.dk password") or
die(print "oprettelse mislykkedes");

?

> nogen der kan hjælpe mig med dette script ??
> /Nukehosting

Det vil måske hjælpe på det, hvis du opgav dit navn? Det signalerer
seriøsitet, i hvert fald i mine øjne

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Nukehosting

Dato : 07-04-03 08:05

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> skrev i en meddelelse

> system("/home/vpopmail/bin/adduser brugernavn@domainnavn.dk password") or
> die(print "oprettelse mislykkedes");
Ja men med safemode off, er min server ikke sikker mere.

> Det vil måske hjælpe på det, hvis du opgav dit navn? Det signalerer
> seriøsitet, i hvert fald i mine øjne

/Nukehosting
Kim Sønderup
Nukehosting.dk

Fra : Soren Davidsen

Dato : 07-04-03 08:18

"Nukehosting" <admin[nospam]@nukehosting.dk> writes:

> "Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> skrev i en meddelelse

> Ja men med safemode off, er min server ikke sikker mere.

Godtnok ikke saerligt perl relateret, men jeg har en 'speciel' apache
instans paa sin egen port hvor mine 'hosting' services koerer, og hvor
andre ikke kan installere services paa (og, den er ogsaa firewalled
saa kun de folk der har behov for det kan komme i kontakt med den).

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\