finde sti paa en pakke..
Fra : Soren Davidsen

Dato : 05-04-03 09:58

Hej NG,

Jeg er maaske lidt forvandt med Java, ihvertfald proever jeg at
goere noget ala:

--
package My::Loader;

sub new {
my $this = {};
bless $this;

$this->loadResource("data.txt");

return $this;
}

sub loadResource {
my ($this, $filename) = @_;

open FH, $STI_TIL_PERL_PAKKE . "/" . $filename;
my $t = join "", <FH>;
close FH;
}

... flere funktioner ..

--

Dvs. jeg vil gerne have at data.txt ligger i samme katalog som min
Loader.pm ($STI_TIL_PERL_PAKKE), saa de kan distribueres sammen ..

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Morten Guldager

Dato : 05-04-03 12:27

Sat, 05 Apr 2003 at 08:58 GMT Soren Davidsen wrote

> Dvs. jeg vil gerne have at data.txt ligger i samme katalog som min
> Loader.pm ($STI_TIL_PERL_PAKKE), saa de kan distribueres sammen ..

Hmm, aner det ikke.

En mulighed var at lede i de kataloger der er listet i @INC.

En anden mulighed er at bruge Data::Dumper på main og så se
om der er en intern variabel der kan bruges.

Ingen af løsningerne er elegante, men måske brugbare.

/Morten

Fra : Morten Guldager

Dato : 05-04-03 13:01

Sat, 05 Apr 2003 at 11:26 GMT Morten Guldager wrote

HA! se her:

my $path = *::INC->{'MIN_PAKKE.pm'};

giver: underkatalog/MIN_PAKKE.pm

/Morten

Fra : Soren Davidsen

Dato : 05-04-03 14:21

Morten Guldager <spamtrap@mogul.dk> writes:

> Sat, 05 Apr 2003 at 11:26 GMT Morten Guldager wrote

> HA! se her:
>
> my $path = *::INC->{'MIN_PAKKE.pm'};
>
> giver: underkatalog/MIN_PAKKE.pm

Aev, jeg kunne ikke lige faa det der til at funge.. Men, at lede
i @INC var selvf. loesningen, tak ! .

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Morten Guldager

Dato : 05-04-03 14:55

Sat, 05 Apr 2003 at 13:20 GMT Soren Davidsen wrote

> Aev, jeg kunne ikke lige faa det der til at funge..

Jeg gjorde sådan her:

use Data::Dumper;
$Data::Dumper::Purity = 1;
print Dumper(\%main::);

Så pipede jeg output ind i less og ledte efter "underkatalog"

/Morten

Fra : Flemming Frandsen

Dato : 05-04-03 20:52

Soren Davidsen wrote:
> Dvs. jeg vil gerne have at data.txt ligger i samme katalog som min
> Loader.pm ($STI_TIL_PERL_PAKKE), saa de kan distribueres sammen ..
> Nogen der kan hjaelpe mig med hvordan man goer det ?

Hmm, hvad er der galt med at putte det data i din .pm?

Enten som en datastruktur dumpet med Data::Dumper (så klarer perl
parsningen og den er meget hurtigere til det end perlkoden er)

.... eller ved at putte dit data ind i slutningen af modulet efter:
__DATA__ og så bare læse filen ind fra DATA fil-handlet.