ISDN på Bærbar
Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 07-04-03 13:28

Hej alle

Please Hjælp !!!! inden jeg smider det hele ud

Jeg skal bruge et isdn modem på min bærbar.. nu har jeg prøvet 2
forskellige.. uden held
modem skal være ekstrem lille eller til pcmcia porten og dongle fri.

1. forsøg. Minivigor USB. dette modem kørte fint, bortset fra at den ikke
kunne frigive linien bagefter. den hang og maskinen skulle lukkes helt ned
før den kunne bruges igen. ikke særlig brugbart.

2. forsøg. Xircom Realport2 dongle fri. dette modem finder win2000 ikke som
et modem men som et netkort !!! og den software(netop7.5) jeg skal bruge
det sammen med kan jo kun se de modems som er i windows!!!! så her løb
jeg også imod en mur. Jeg har ringet til supporten men de fatter
ingenting. (de kunne ikke forstå at jeg skulle ringe til andet end
internettet !!!!!!!

Findes der noget modem til bærbar som bare ruller ? og som figurere som et
modem i win2k ?

Er der nogen der ved om et ZyXel Elite 2864i ISDN kan køre på Capi 2.0 ??

MVH

Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-04-03 09:00

"Peter Bo Nielsen" <peterbn@ksnet.dk> skrev i en meddelelse

> 1. forsøg. Minivigor USB. dette modem kørte fint, bortset fra at den ikke
> kunne frigive linien bagefter. den hang og maskinen skulle lukkes helt ned
> før den kunne bruges igen. ikke særlig brugbart.

Det lyder som noget driver problem... Havde du prøvet at opdatere driverne
til modemmet?

Det kan måske også være USB chippet eller driverne der er noget skidt... Jeg
har selv haft mange problemer med USB, og har det faktisk stadig en gang
imellem.. Det er ofte chipsættet på computeren der skal have en opdatering.

> [...]
> jeg også imod en mur. Jeg har ringet til supporten men de fatter
> ingenting. (de kunne ikke forstå at jeg skulle ringe til andet end

igen et driverproblem lyder det som...

Det er jo ikke ligefrem alle drivere windows 2000 eller andre styrersyster
ligger inde med. Så det er altid en god ide´ at tjekke om producenten har
nogle velegnede drivere... Selvom det vist altid har været et problem at
udvikle ordenlige drivere til NT systemer.. Men som XP er kommet frem, er
det vist ikke et særligt stort problem længere..

> Findes der noget modem til bærbar som bare ruller ? og som figurere som
et
> modem i win2k ?

Jeg har ikke kendstab til det.. Men jeg ville da overveje at tjekke med
driverne til kortene, hvis du stadig har dem..

> Er der nogen der ved om et ZyXel Elite 2864i ISDN kan køre på Capi 2.0 ??

Zyxel plejer at understøtte Capi 2.0, men tjek specs.

MvH. Bjarke Hansen

Fra : DK-Carsten

Dato : 04-06-03 21:59

Hej prøv at ringe til mig på 45824141 jeg har svaret.
mvh carsten