Kampagne mod ecstasy - hvordan?
Fra : Michael Bested

Dato : 05-04-03 10:19

Jeg skal i et skoleprojekt på HTX lave en kampagne mod ecstasy,
men hvordan mener I den skal laves? Hvordan skal den virke?

I 2000 kørte en stor kampagne i TV, radio, plakater, flyers osv.,
de var meget ironiske med "Ecstasy slår alt", "Fuck fremtiden" og
"Lægerne ved jo alligevel ikke en skid" - Er ironi i de unges sprog
det bedste, eller mener i derimod f.eks. en oplysningskampagne
ville være det bedste?

Målgruppen vil være de 15 - 25 årrige - altså de, der endnu ikke
har prøvet, og dem der tager regelmæssigt.

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : MissMus

Dato : 05-04-03 16:16

Hej!!!

Jeg syntes det er et ski.. godt valg af emne som du har taget.
Du skal skrive opgaven som du selv mener i sidste ende, men min mening er
helt klart IKKE at fremfører dit projekt på samme måde som det der blev vist
i TV. Min mand og jeg sad fuldstændig måløse da de viste deres spots, netop
fordi det nærmest blev en reklame for ecstacy frem for en advarsel mod
lo...t.
Mange unge har et helt forkert syn på virkeligheden i den tid som vi lever
i, så derfor er det bedste "skræmmekampagner".
Blot min mening.

MissMus!!!