Spøjst problem Zyxel Prestige IP100
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 01-04-03 18:28

Er der andre, som har oplevet at en Zyxel IP100 router efter adskillige års
upåklagelig drift er blevet "flosset" i kanten?
Den anden dag opdagede jeg at webben ikke virkede, samt mail send. Jeg kunne
godt modtage mail. Også køre både send/modtag på en FTP forbindelse. En test
med alm. gl. 28800 modem virkede ok op mod udbyderen. En tlf. snak med UNI2
support viste bl.a. at ping "baglæns", samt div. SMTP kommandoer, virkede ok
via ISDN routeren.
Da jeg havde en enhed præcis magen til et fysisk andet sted, og som kun
kører ISDN/analog tlf., blev den hentet og konfigureret op. Og så virkede
alt igen!!
Det ser ud som om der var etableret nogle ekstra filtre. Jeg har bare ikke
rørt opsætningen i flere år, og desuden så filteropsætningen ud til at være
ok, og som da den blev sat op.
????
Lars P. Magnussen