sesion op weben med perl
Fra : Anders B. Jørgensen

Dato : 27-03-03 15:54

Hej

Jeg har et problem med at automatisering af POST på to websider efter
hinenden!

Jeg skal først logge ind på en formular og derefter udfylde en formular som
så også skal POST'es.

Hvordan holder man en sesion "åben" til en webserver ?

Jeg gør således til den første POST:

use HTTP::Request::Common qw(POST);
use LWP::UserAgent;
$ua = LWP::UserAgent->new();
my $req = POST 'http://xxx.xxx..com/newlogin/x.html' ,
[ lang=>"eng", karma_user_login=>"xxxxxxxx",
karma_user_passwd=>"xxxxxxxxxx"];
$content = $ua->request($req)->as_string;

Men derefter kan jeg ikke rigtig forsætte den sesion.

Nogen der kan hjælpe ?

Mvh

Anders

Fra : Christian Laursen

Dato : 27-03-03 17:12

"Anders B. Jørgensen" <anders.b.jorgensen@semcon.com> writes:

> Jeg skal først logge ind på en formular og derefter udfylde en formular som
> så også skal POST'es.
>
> Hvordan holder man en sesion "åben" til en webserver ?

Mon ikke HTTP::Cookies kan bruges? Du får sandsynligvis en cookie af webserveren,
som skal sendes med ved næste request.

Christian Laursen