hjælp til script !!
Fra : Nukehosting

Dato : 20-03-03 15:33

Hejsa NG

jeg kender ikke meget til perl/cgi, men jeg stå og mangler et script der kan
udeføre følgende..

/home/vpopmail/bin/vadduser $email@domain $password
og gi et output at det er lykkes eller ej

jeg har en php formel der siger

<form action="cgi-bin/opretmail.cgi" method="get">

Din e-mail:<br>
<input type="text" size="30" name="email" maxlength="50"
class="input"><p>
<input type="text" size="30" name="domain" maxlength="50"
class="input"><p>
<input type="text" size="30" name="password" maxlength="50"
class="input"><p>

<input type="submit" name="submit" value="Send mine oplysninger"
class="button">

</form>

en der kan hjælpe mig ??

Fra : Peter Makholm

Dato : 20-03-03 17:47

"Nukehosting" <admin[nospam]@nukehosting.dk> writes:

> /home/vpopmail/bin/vadduser $email@domain $password
> og gi et output at det er lykkes eller ej

Prøv lige at forklare hvad du mener at dette skulle gøre. Jeg kan ikke
helt parse det.

> jeg har en php formel der siger

Der er intet php i det. Det er ren HTML.

--
Peter Makholm | One thing you do is prevent good software from
peter@makholm.net | being written. Who can afford to do professional

Fra : Nukehosting

Dato : 20-03-03 21:58

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse
> Prøv lige at forklare hvad du mener at dette skulle gøre. Jeg kan ikke
> helt parse det.

Det den skal er at oprette en bruger i vpopmail ud fra navn@domain.dk
password
jeg har forsøgt via et phpscript men det virker ikke, men skriver jeg i
consol ( som root )
/home/vpopmail/bin/vadduser navn@domain.dk password kan den fint oprette en
mailbruger uden det domain

Fra : Nukehosting

Dato : 20-03-03 22:01

UPS >>mailbruger uden det domain
mailbruger under det domain

Fra : Torben Frøberg

Dato : 24-03-03 20:10

> jeg har forsøgt via et phpscript men det virker ikke, men skriver jeg i
> consol ( som root )
Måske skal man være root for at det virker. Dit phpscript bliver vel
ikke afviklet af root ?

Mvh. Torben