Whey gainer, virker det?
Fra : JallerKiller

Dato : 13-03-03 17:07

Hej NG,

Jeg har set lidt på Whey gainer og har også hørt fra nogen at man fint
tager på af det, men er det muskler?

Jeg træner 3-4 gange hver uge og har gjort det de sidste mange år, men
der er ikke rigtigt sket nogen forøgelse i størrelsen.
Styrken er fint blevet forøget, men jeg syntes ikke det er nok, jeg vil
også gerne have at størrelsen på musklerne vokser.

--
Mvh.
JK

Fra : Rundude

Dato : 13-03-03 19:02

prøv at varier dit program..... ca hver 3. måned.... spis masser af
proteiner og husk at kroppen skal hvile....
Kør evt. sæt af 10-8-6-4-2 - hvor de sidste to rep's er max-vægt.

held og lykke

mvh
Rundude aka Kenneth

Fra : JK

Dato : 13-03-03 19:18

Rundude wrote:
> prøv at varier dit program..... ca hver 3. måned.... spis masser af
> proteiner og husk at kroppen skal hvile....
> Kør evt. sæt af 10-8-6-4-2 - hvor de sidste to rep's er max-vægt.

Gør jeg allerede i forvejen. hvis du lagde mærke til det skrev jeg at
der ikke var noget problem med at forøge vægten. altså bliver min styrke
større og større.

Det jeg mangler / vil have er mere volume.

Jeg har som sagt trænet i mange år, så det med afveksling i programmet
og proteiner og hvile ved jeg godt.

Mvh.

JK

Fra : Jimmy

Dato : 15-03-03 19:56

"JK" <JallerKiller@hotmail.com> wrote in message

> Gør jeg allerede i forvejen. hvis du lagde mærke til det skrev jeg at
> der ikke var noget problem med at forøge vægten.

Det skrev du intet om.

> Det jeg mangler / vil have er mere volume.

Erkend, at du træner forkert i forhold til målet og lav træningen om.
Varier træningen som alle andre også har skrevet.
Kroppen vænner sig hurtigt til den samme form for belastning.

> Jeg har som sagt trænet i mange år, så det med afveksling i programmet
> og proteiner og hvile ved jeg godt.

Hmm dig kan man vist ikke lære noget. Glem ovenstående naive forsøg.

Held og lykke.

/Jimmy

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 14-03-03 07:27

"JallerKiller" <JallerKiller@hotmail.com> wrote in message

> Styrken er fint blevet forøget, men jeg syntes ikke det er nok, jeg vil
> også gerne have at størrelsen på musklerne vokser.

Nu ved jeg ikke hvordan du træner, men, som Kenneth siger, så er variation
en god ting.

Generelt siger man at volumen forøges, hvis du træner relativt mange reps
per sæt med flere sæt per øvelse - og så evt. flere øvelser per muskelgruppe
per træningsdag. Eksempel, bryst: lav tre forskellige øvelser hver gang du
træner bryst - bænk, skrå bænk og flyers (evt. i forskellige vinkler), lav
3 - 4 sæt af hver øvelse, tag 12 - 15 reps til udmattelse i hvert sæt.

- Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Jimmy

Dato : 15-03-03 19:54

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> en god ting.
>
> Generelt siger man at volumen forøges, hvis du træner relativt mange reps

Det er da ikke hvad de fleste siger.

De siger, at man skal træne tungt og kun tage få repetitioner - ofte nævnes
8 - for at få volumen.
Hvis man vil have udholdenhed skal man træne som du angiver.

/Jimmy

Fra : Jacob W. Nielsen

Dato : 15-03-03 21:40

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nævnes
> 8 - for at få volumen.
> Hvis man vil have udholdenhed skal man træne som du angiver.

Prøv evt at køre med 2 træningsprogrammer, hvor du kører en uge med hvert,
og skift så programmerne ca. hver 3. måned. På den måde vænner kroppen sig
aldrig helt til de samme øvelser.

Det er også rigtigt, at ved mange reps bliver man "kun" stærkere og mere
udholdende,
mens man med få reps (evt. 8 - 6 - 6) og maks vægt bliver størrer.

Mvh
Jacob

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 16-03-03 11:43

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> wrote in message

> Det er da ikke hvad de fleste siger.

Nej, men det er fordi de fleste ikke aner hvad de snakker om.

Der er lavet talrige undersøgelser, og det viser sig igen og igen, at
volumen kommer bedst ved den træning jeg har beskrevet. Få reps giver stor
maksimal styrke. Som et kuriosum kan det nævnes, at langt de fleste
bodybuildere netop træner med relativt mange reps per sæt, relativt mange
sæt per øvelse og flere øvelser per muskelgrupper per træning.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Jimmy

Dato : 16-03-03 17:50

> [...]

> Der er lavet talrige undersøgelser, og det viser sig igen og igen, at
> volumen kommer bedst ved den træning jeg har beskrevet.

Det lyder interessant.
Hvor kan man finde en 5-6 stykker af disse, så vi kan vurdere?

Det ville da være rart at lære noget nyt, da jeg stadig træner få
repetitioner med høj belastning.

Mvh
Jimmy

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 16-03-03 22:30

> Hvor kan man finde en 5-6 stykker af disse, så vi kan vurdere?

PubMED

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Philip Haargaard

Dato : 17-03-03 00:04

> [...]
> Hvor kan man finde en 5-6 stykker af disse, så vi kan vurdere?
>
> Det ville da være rart at lære noget nyt, da jeg stadig træner få

Nu vil jeg ikke kalde 8 rep for "få rep". Få rep er noget i retning af 1-3
stk.
Det er i dette interval, at træning for maksimal styrke og eksplosivitet,
oftest vil foregå.
Mange reps vil jeg definere som 6+
Nu kommer hypertrofi-responset jo ikke kun an på antallet af repetitioner.
Det afhænger også i høj grad af antallet af sæt, og længden af pauserne
(mellem sæt).

mvh
Philip