eksekvere program på anden server ?
Fra : Simon...

Dato : 05-02-03 10:41

hej,

hvis jeg vil eksekvere et program på min egen maskine (jeg har sat en
webserver op, hvor programmet kan køre, sambar webserver).

Det er skal ske er at jeg fra et lejet webhotel skal kunne eksekvere perl
programmet på min egen server, og kan jeg for såvidt også ved fx at lade det
andet script kalde mig ved: $temp =
get(http://hjemmeserver/cgi-bin/script.pl);
men det må kunne gøres pænere ? desuden kan man så sikre at den rent
faktiskt kører scriptet færdigt (det jeg har på min hjemmemaskine der bliver
kaldt), selvom brugeren mister interessen og hopper videre til en anden
hjemmeside `? - jeg har været ude for (nu tager scriptet ca. 10 min at
gennemfører, fordi jeg som test har ladet det tage så længe) at scriptet
stopper ca. 20 sek efter jeg hopper væk fra det script der kaldte det. Jeg
vil bare gerne kunne kalde scriptet igennem et andet script, og sørge for at
det bliver kørt færdigt (lokalt) uden brugeren behøver sidde og vente på det
i den anden ende...

For at det skal give mening kan jeg jo lige fortælle at det er et script der
en gang i døgnet skal opdatere nogle sider automatisk på min lokale server,
hvorefter det andet script når mit lokale er færdigt kan se dette i en fil,
og vil hente filerne og udskifte dem på min lejede webserver plads med de
nye...

mange tak

mvh.Simon