underligt problem, den "pauser" ?
Fra : Simon...

Dato : 04-02-03 11:39

Hej,

jeg har lavet et mindre perl proggie, og har hentet activeperl som jeg så
eksekvere det med på min win2000 platform fra dos prompten, det kører sådan
set fint og så lige pludseligt pauser det bare, og kører ikke videre før jeg
trykker [enter].... så kører det lystigt videre, indtil det vil pause igen.

programmet henter hjemmesider en af gangen, analysere dem og gemmer deres
links, og starter så forfra med næste side...

hvad kan være grunden til denne mærkværdige opførsel af programmet ?

jeg er rimeligt ny i perl, har kigget på det i ca. 2 uger...

tak

mvh.Simon

Fra : Kjeld Flarup

Dato : 05-02-03 08:45

Simon... wrote:
> hvad kan være grunden til denne mærkværdige opførsel af programmet ?

Du må jo simpelthen have et sted hvor der indlæses datafra STDIN, f.eks. en <>
eller også kalder du et program der kræver et enter.

--
------------------------- Med Liberalistiske Hilsner --------------------------
Civilingeniør, Kjeld Flarup - Mit sind er mere åbent end min tegnebog

Fra : Simon...

Dato : 05-02-03 10:34

> Du må jo simpelthen have et sted hvor der indlæses datafra STDIN, f.eks.
en <>
> eller også kalder du et program der kræver et enter.

nopes, ingen STDIN, og heller ingen enter krav, det sjove er den kører
løkken fint et par gange, og så sker det, og ikke på samme sted hver gang.

Kan det være når den løber ind i fejl, fx. at den ikke kan connecte til en
hjemmeside ? det har jeg overvejet lidt,
jeg bruger

$side = http://bla.dk/side.htm;
$page = get("$side") || report ("kan ikke connecte til side: $side");

hvor report er en funktion der bare skriver linien i en fil (appender), den
kræver ikke enter tryk andre steder,
hvor jeg bare kalder den for at skrive i filen programmet er nået så og så
langt.

mvh.Simon

Fra : Simon...

Dato : 05-02-03 11:24

så nu virker det, du må ikke spørge om hvad der var galt for jeg ved det
ikke... jeg har gjort to ting der måske har hjulpet.

genstartet min maskine.
bytte om på noget af koden.

mvh.Simon

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-02-03 11:41

On Wed, 5 Feb 2003 11:24:24 +0100, Simon wrote:

> jeg har gjort to ting der måske har hjulpet.

> genstartet min maskine. bytte om på noget af koden.

Hæhæ, ja, det plejer at hjælpe.

Mvh.

--
"Du kunne også prøve at se om det hjælper at vende Adam Sjøgren
tastaturet, så escape-tasten vender mod vest." asjo@koldfront.dk