ISDN og router
Fra : Søren Kastholm

Dato : 04-03-03 03:12

En af mine venner har en isdn-opkobling med et DIVA
isdn modem.

Nu vi han gerne tillade sin søn at koble sig på internettet
fra sin egen pc. Han har en Cisco 760 isdn-router, som ikke har
stik til analoge telefoner - og det skal han bruge til en fax.

Mit spørgsmål er: Kan man koble routeren på isdn udgangen
af diva modemet og bruge modemmets analoge udgang samt lade
routeren styre de to computeres adgang til nettet.

Er der andre, måske smartere løsninger?

Jeg har også adgang til en Masquerade fra Lasat.

Søren Kastholm

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 04-03-03 09:37

"Søren Kastholm" <kastholm@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der andre, måske smartere løsninger?

Du kan bare lade Eicon Diva T/A'en sidde på NT-boksen som den gør nu, og så
tilslutte ISDN-routeren på NT-boksen i stikket ved siden af. Løber du tør
for ISDN-stik kan du anskaffe en 3-stikdåse (S-bus) til at sætte på
NT-boksen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-03-03 11:13

"Jakob Houkjær" <jaho@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan bare lade Eicon Diva T/A'en sidde på NT-boksen som den gør nu,
og så
> tilslutte ISDN-routeren på NT-boksen i stikket ved siden af.

Jep. Vær dog opmærksom på at denne løsning ikke tillader routeren at
smide en kanal når der kommer et kald.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats