Kanyler+sprøjter
Fra : Towli

Dato : 02-03-03 18:10

Hej alle

Jeg bruger sprøjter og kanyler i forbindelse med Cystisk
Fibrose -behandling.
Disse er hidtil blevet dækket af den gamle §84 men er nu kommet ind under de
nye regler, således at jeg selv skal afholde udgifterne hertil for de der
1500,- mdligt.

Imidlertid får jeg, hos "Hermedico" (til min diabetes behandling) dækket
"novo-fine" -kanyler til insulin penne, teststrimler osv. via § 97.

Tror i det er muligt at putte kanyler og sprøjter til CF-behandling "ind
under denne hat"??

Hvis ikke -hvorfor så ikke?

Jeg har spurgt min sagsbehandler der fatter hat.

Venligst
/Jan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-03-03 18:32

Towli wrote:

> Tror i det er muligt at putte kanyler og sprøjter til CF-behandling "ind
> under denne hat"??
>
> Hvis ikke -hvorfor så ikke?

Jeg tror det ikke, men en anden på sætte §'er på. Jeg har selv forsøgt
at "veksle" insulinnåle til teststrimler, men uden held (det er helt hul
i hovedet at bevilge 200 nåle - mindstepakken - per år. Jeg har brugt
den samme nål i mere end et år uden problemer).

Mon ikke begrundelsen er, at det ikke er pengene, man får bevilget, men
den pågældende vare.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 02-03-03 21:24

Towli (towli@oldboyz.dk) skrev i b3tdss$2lql$1@news.cybercity.dk:
> Jeg har spurgt min sagsbehandler der fatter hat.

Et godt bud: spørg hospitalets sagsbehandler næste gang du er på
hospitalet

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk