Kommunernes grådighed
Fra : P.C.

Dato : 02-03-03 13:04

Hi
Kommunernes landsforening er nu gået samlet til angreb på de svage grupper ,som
er så frække at stille spørgsmål ved det fornuftige ved at erstatte årtiers
viden og relevante erfaringer med en nyansat kommunal medarbejder. Kommunerne
lader til at være så sure på de frække handicappede og andre der stiller
spørgsmål ved rovdriften og snævertsynet som iflg. de kommunale planlæggere skal
virke befordrende på kassetænkning på bekostning af de grupper der iforvejen er
de svageste og kommunerne har nu rullet det svære skyts frem , for at forsvare
sig selv ved igen at lægge de svageste grupper for had.
Iflg kommunernes landsforening må vi forsvare det de opfatter som velfærds
samfundet ; -------- oversat skal dette altså forståes som et velnæret byrokrati
hvor du som forælder eller handicappet forventes at beskæftige mindst 4
kommunalt ansatte, der så med dyneløfteri kan konkludere at eftersom paragraf
ditten eller datten ikke var den du søgte gennem, kan din "anmodning" desværre
ikke behandles.
De millioner eller rettere milliarder der gennem tiden er blevet bevilget til
"de svageste grupper" , er alle blevet brugt til ny ansættelser i et stadigt
voksende projekt rytteri og de eneste der _aldrig_ har set noget til disse
enorme investeringer, er netop de svage grupper. Altid er disse 80 mill kr.
projekter endt med at der er blevet ansat endnu en konsulent, til at finde
frivillige til at udføre arbejdet med at samle de unge kriminelle eller finde
relevant beskæftigelse ; ikke engang oplysning vil dette mastodont byrokrati
kunne håndtere , nu hvor al relevant viden og erfaring skal erstattes med
kommunalt ansatte uden erfaring og uden anden vilje end hvad den velnærede
socialchef forening kan koge sammen, for at vride endnu et par snese millioner
ud af de handicappede eller udsatte grupper, som de med rette ser som deres
modsætning.
Den enlige mor med et handicappet barn bliver alene set som en god investering
fordi der kan bruges millioner i aflønning af profesionelle dyneløftere der ser
det som totalt irelevant at sørge for at yde den støtte loven taler om, sålænge
et stadigt voksende byrokrati kan gøre det til et helvede at have et handicappet
barn og sålænge kommunernes hede drømme om at erstatte relevant viden med en
nyuddannet kontor medarbejder , så behøver socialcheferne ikke engang lukke
øjnene for fakta fordi de _ved_ hvad deres skrivebordsplaner betyder ----------
de svage grupper kan alligevel ikke forsvare sig mod almindeligt projektmageri
og ingen synes det er mærkeligt at man kan bruge 80 mill blot i et projekt, uden
at det har flyttet en eneste mursten eller har bibragt et eneste tilbud til unge
handicappede , så naturligvis kan social cheferne få lov til at hykle indtil de
falder om af forstoppelse.
Det er ikke lige det du gør som forælder når du leder efter et relevant
skoletilbud og allerede her, må kæmpe mod kommunal kassetænkning , ------ det er
heller ikke madglæde du føler når du indser hvor få bo tilbud der er kommet ud
af årevis snak og snak og projekter , men de kommunale planlæggere har nok
andres velbefindende på hjertet bag de smarte dagsordner og handicap org.erne er
åbentbart faldet blymatros for de lækre laksemadder og velnærede indforståede
budgetter .
Hvor er hensynet til de svageste grupper nu havnet, efter at projekter til
henholdsvis 20 og 80 mill har kørt uden at tilbyde et eneste botilbud
, --------- eller skal vi prøve at regne ud på landsplan hvad de få tilbud der
er blevet skabt _egnetligt_ har kostet ?
Indenfor Asperger området f.eks. hvor kommunerne for alvor har indledt
klapjagten med lurendrejeri og selvtilstrækkelighed og hvor du kan forvente at
dit selvmordstruede teenagerbarn først kan få et tilbud om hjælp, når du har
skiftet sagsbehandler 4 gange og hvor du skal have en magistergrad i skriftligt
dansk, for at mætte ønsket om at "akkumulere viden" , indenfor socialchefernes
pengemaskine , så når du en dag måske finder et relevant bo tilbud til dit barn,
kan du være sikker på at kvadratmeter omkostningerne ligger på et par millioner.
-------- Hvormange botilbud er der på landsplan til unge Aspergere max 40 ; og
hvormange millioner og hvormange projekter og snak har disse sølle 40 pladser
"kostet" ?
Hvad "koster" en laksemad ? ---------- måske vil kommunerne udregne dette i
hundrede tusinder, men os som er de der bliver lagt for had af dem der har gjort
vores børn til deres levebrød og dobbeltmoral, regner det ikke ud i kroner eller
millioner eller job indenfor forvaltningerne. Vi spørger hvad der blev af
milliarderne og hvorfor det _altid_ er endt med at der for de sidste smuler er
blevet ansat endnu en smart konsulent, til at finde frivillige.
P.C.

Fra : Onix

Dato : 02-03-03 13:45

Noget politisk til at være i denne her gruppe efter min mening, samtidig
usammenhængende og unuanceret disputats du kommer med, hvilket egentlig gør
det svært at kommentere, udover at jeg læste det og trak på skuldrene, og
det bliver det ved, så længe du ikke er lidt mere sammenhængende og præcis,
og ikke mindst fordi du ser ud til at have en indbygget aversion imod det
sociale system og samtidig giver indtrykket at at der er en konspiration
imod dig som borger.

Ha' en fortsat god weekend og gå en god lang tur og nyd naturen og lad
skuldrene falde helt ned og slap af *SS*

Mvh

Fra : P.C.

Dato : 02-03-03 13:55

Hi

"Onix" <3kantsomr@fjernofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ha' en fortsat god weekend og gå en god lang tur og nyd naturen og lad
> skuldrene falde helt ned og slap af *SS*

Jamen hvad er din interesse i at der bliver ofret millioner på "de svageste" ;
du er måske blot tilfreds med dobbeltmoralen , men hvilken side af skranken
repræsenterer du egentligt -------- at _du_ trækker på skuldrene kan jo også
være fordi du er ignorant og hellere ser fede velnærede kommunal politikere end
at der bliver gjort noget på handicap området.
Hvad er din interesse egentligt, -------- er du forælder eller er du måske
kommunalt ansat ; det har du ikke fortalt , hvad er _dine_ erfaringer
egentligt.
P.C.

Fra : Onix

Dato : 02-03-03 15:12

jeg trækker lige på skuldrene igen og denne gang også lige et ekstra træk på
smilebåndet *SS*

P.C. Jeg respekterer da dine holdninger, men medgiver bare at jeg ikke kan
se en fornuftig diskurs udfra det du skriver , og blev da igen bekræftet i
dette, da du med fuld fordom mv. stigmatiserer mig som dem du kritiserer

Fra : P.C.

Dato : 02-03-03 15:37

Hi

> jeg trækker lige på skuldrene igen og denne gang også lige et ekstra træk på
> smilebåndet *SS*

Jeg undrer mig blot over dine interesser , hvilke jeg heller ikke fik svar på,
faktisk "svarede" du slet ikke på nogetsomhelst , og derfor undrer det mig
hvorfor du overhovedet svarer.
Jeg undrer mig altså over hvorfor du overhovedet reagerer , fordi det jeg lægger
op til handler om de konkrete problemer og hvordan der er ofret milliarder på
projekter, medens dette åbentbart blot får dig til at smile ; det synes jeg
faktisk er sørgeligt men det må være dit problem, -------- mit og mange andre
indenfor handicap området er nærmere kommunernes kassetænkning og totale
negligering af fakta.
At du reagerer sådan , indikerer at du ikke har problemerne inde på livet.
P.C.

Fra : Morten Lund

Dato : 15-03-03 03:09

Hej.

Jeg vil på ingen måde forsøge at løfte mine skribleriers Lix-tal til højder,
som på nogen måde minder om P. C.' tekst - man er jo blot en stakkels lille
Datalog, som ikke forstår sig på den slags!

Jeg må dog sige at dit indlæg forekommer mig som en smule useriøst af flere
grunde; For det første er der en udpræget mangel på argumentation for dine
mange påstande og anklager. I den forbindelse kan jeg ikke lade være med at
smide en lille henvisning ind, det er et lille skrift som jeg på et
tidspunkt læste! Titlen er "A Rulebook for Arguments" fra forlaget Hackett,
forfatteren hedder Anthony Weston. Det er en lille let sag, som man let kan
løbe igennem på 3 til 4 timer!

For det andet syntes jeg at dit farverige sprog og mange nedladende
tillægsord får dit indlæg til at virke en anelse komisk! Jeg mener udtryk
som eksempelvis "dette mastodont byrokrati" eller "velnærede socialchef", er
jo ikke lige frem udtryk som opildner til er seriøs og saglig debat!

Jeg syntes for det tredje ikke at dine pointer fremstår helt klare,
eksempelvis har jeg ingen idé om, om det er nyansættelserne og dermed
manglen på erfaring og viden du angriber, eller om det er byrokratiet i
systemet eller hvad det er!

Endelig efterlyser du Onix's placering/interesser, men hvad med dine egne
interesser hvor fremstår de i dit indlæg?

For mit eget vedkommende kan jeg oplyse, at jeg er spastiker, er i job som
systemudvikler og bestemt ikke kan nikke genkendende til idéerne om
manglende ressourcer og kassetænkning indenfor handicapområdet. Ganske vist
skal man selv gøre en stor indsats i dagligdagen, men min erfaring siger
altså at hvis man er villig til selv at gøre en insats i sit egent liv, så
kan man få den hjælp som er nødvendig - OG HELDIGVIS IKKE MERE END DET!

- Morten Lund

Fra : P.C.

Dato : 15-03-03 17:35

Hi.

"Morten Lund" <mortenlund@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forfatteren hedder Anthony Weston. Det er en lille let sag, som man let kan

"Argumenterne" er konkrete situasioner og jeg ved godt at man som forældre
efterhånden må have den lille prøve i forvaltningsret blot for at ansøge om en
konference eller et kursus, men der hvor kommunalfolkene tager fejl er, at når
man behøver en magistergrad i dansk retskrivning, ----------- så får Maren i
kæret ikke del i de midler loven ellers taler om, men ok det er nok i
virkeligheden det det handler om.

Hvad vil du så kalde de folk ? ------- Gode mennesker ?

> [...]
> eksempelvis har jeg ingen idé om, om det er nyansættelserne og dermed
> manglen på erfaring og viden du angriber, eller om det er byrokratiet i

Næ, ----- men måske forstår du ikke hvad det er der foregår pt. på handicap
området ; jeg vil prøve at forklare ; kommunerne opdiger samarbejdet med
videncentrene og ansætter folk der skal varetage rådgivning af forældre til
autistiske børn med bagrund i en kontor uddannelse.
Et eksempel ; forældrene ved udmærket at der "er noget" medens barnet vokser op
og hen imod skolestart efter gevaldige problemer i børnehaven , kender
forældrene deres barn i en sådan grad, at alle fagfolk på området igen og igen
fortæller at forældrene er de egentlige specialister -------- men ved skolestart
hvor det barn der somregel efter et par år får en diagnose, så står hele
pædagoisk psykologisk rådgivning og tæller på fingrene, fordi de aner ikke hvad
de skal gøre med et angiveligt handicappet barn ; der er simpelthen ikke tilbud
og derfor er det praktisk at tale om "enkeltintegrering" men desværre handler
den enkeltintegrering ikke om barnets tarv, men om PPR's og kommunens budget.
I den forbindelse kan jeg fortælle dig at der også her på listen har været tale
om en nystartet "rådgivning" der består af nuværende eller tidligere kommunalt
ansatte og kommunalt ansatte konsulenter og allerede nu siger forældre, at
DUKH's "råd" er værdiløse.
Forældrene står altså med handicappede børn, og når handicapcentre skal rådgive
f.eks. forældre med et autistisk barn, tolbydes de en "socialrådgiver". ------
Samtidigt har kommunerne meget svært ved at acceptere mange af de "små"
handicaps, hvilket betyder at kontorfolk skal rådgive fordi kommunen hellere
vil ansætte en af deres egen end at bruge pengene på f.eks. videncentrene der
ellers har opbygget en kollosal viden gennem mange år.

> Endelig efterlyser du Onix's placering/interesser, men hvad med dine egne
> interesser hvor fremstår de i dit indlæg?

Det har jeg da forklaret, jeg er forælder til et barn med en diagnose indenfor
det autistiske spekter som jeg har måttet være over 24 timer i døgnet igennem 14
år for 89 tusinde om året. ------- Jeg ved hvad jeg taler om og ONIX taler kun
om at angribe min person og svarer overhovedet ikke på handicap relaterede
spørgsmål, foruden at ONIX altså forsvarer kommunalt ansatte .

> For mit eget vedkommende kan jeg oplyse, at jeg er spastiker, er i job som
> systemudvikler og bestemt ikke kan nikke genkendende til idéerne om
> manglende ressourcer og kassetænkning indenfor handicapområdet.

Og derfor må forældre til handicappede børn for din skyld gerne sejle i deres
egen sø ,fordi _du_ tror ikke det er så slemt som jeg beskriver, ------- men læg
mærke til at jeg netop beskriver situasioner hvor kommunal kassetænkning er
vigtigere end børnenes tarv. Hvor mange eksempler vil du have ; jeg fortæller
hvordan det går til og du kan selv undersøge om DUKH som altså allerede har vist
deres uduelighed , og jeg så da hellere de penge de folk har ædt op blive brugt
på handicap området end på kontor området.
Jeg har kendskab til historier der ville gøre dig dårlig, og kommuner hvor
plejefamilier får i ( ja undskuld udtrykket ) xxxxx og xxx , medens en enlig mor
har måttet "frivilligt" aflevere først det ene barn , hvorefter plejefamilien
begynder at bekæmpe moderen der står i _exakt_ samme situation med det næste
barn ; altså overfor grådige og dobbeltmoralske kommunalfolk der blot venter på
at forgylde endnu en plejefamilie.
--------- Hvordan tror du hjælpen til moderen har været medens kommunen postede
millioner i plejefamiliens økonomi ? Og hvorfor får det næste barn ikke den
"tidlige indsats" som af kommunalfolk idag er blevet omskrevet til
kassetænkning.

> [...]
> kan man få den hjælp som er nødvendig - OG HELDIGVIS IKKE MERE END DET!

Næ man kan sandelig få meget _mindre_ ; kurser bliver "sparet" medens
kommunerne ansætter flere men faktisk uduelige folk i forvaltningerne og det
eneste de folk er virkelig dygtige til, er at gøre livet surt for handicappede
samt forældre ; afslag på afslag på afslag medens pengene bliver formidlet hen
til f,eks. DUKH .
Sagen er nemlig at begreber som at "spare" skal du forstå anderledes ; at
"spare" betyder blot at pengene der før gik til rådgivning ,konferencer og
kurser af bla. forældre nu bliver "sparet" ved at kommunerne får disse beløb til
rådighed til nye medarbejdere eller også stiger lønnen ved job rotation. Læg
mårke til at _alle_ de gange der er blevet afsat beløb til "de svageste" er
disse kæmpe million beløb, blevet brugt til projekter der _aldrig_ er kommet "de
svageste" til del, derfor skal du forstå mange af de begreber der er fremme i
debatten på en anden måde end du måske gør.
Vi ser forældre stå med handicappede børn i totalt umulige situationer, hvor det
sandelig ikke er børnenes tarv det handler om men nærmere om at snage i
forældrenes privatliv, hvis de er så frække at have et handicappet barn . Du
aner ikke hvilke ting vi hører og hvilken dobbeltmoral og selvgodhed kommunerne
iagtager pt. medens nu de handicappede skal "betale" for nye knopskydninger
indenfor forvaltningerne, medens afslag på afslag bevidner hvor pengene til
dette kommer fra.
Forældre flytter rundt i landet med handicappede børn, fordi den lokale PPR
hellere vil iværksætte en "forældre egendeheds undersøgelse" af forældre til
handicappede børn, idet handicapcentrene sylter sager og giver afslag på
lovberettigede ydelser medens PPR'erne tvinges til at stå for "besparelserne" ,
altså at undgå specialskole udgifter ved at presse børnene gennem et helvede i
den alm. folkeskole.
Imedens udvider forvaltningerne for de beløb børnene skulle have profiteret af,
og er du ikke så heldig at have to børn hvoraf kun det ene er handicappet, kan
en styg forvaltning nemt presse en enlig førtids eller bistands modtager, med en
forældre egnedsheds undersøgelse til at acceptere hvadsomhelst.
Hvor mange eksempler vil du have ?????

Undskyld det sene svar, -------- Il'l be back

P.C.
Nice talking to you