Lydkvalitet
Fra : Jens Rex Bræmhøj

Dato : 01-03-03 21:40

Er der bedre lydkvalitet på en ISDN linie? Altså hvis jeg ringer fra
en ISDN telefon til en anden ISDN telefon?

--
Der er ingen tal i min e-mail adresse.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 01-03-03 22:32

Hej

Jens Rex Bræmhøj <jens2000@jensrex2000.net> wrote:
>Er der bedre lydkvalitet på en ISDN linie? Altså hvis jeg ringer fra
>en ISDN telefon til en anden ISDN telefon?

Ja absolut ! - meget bedre, selvfølgelig er lydkvaliteten også afhængig
af selve telefonen. - Man hører det meget tydeligt hvis man hænger og
ventet i kø på eet eller andet system hvor de spiller "En eller andens
samlede værker".

--
M.v.h. Ole®

Fra : Jens Rex Bræmhøj

Dato : 02-03-03 01:47

> [...]
>af selve telefonen. - Man hører det meget tydeligt hvis man hænger og
>ventet i kø på eet eller andet system hvor de spiller "En eller andens

Lækkert.

Og med de priser man kan få ISDN til idag, så kan det næsten ikke
betale sig at lade være.

Jeg har netop bestilt ISDN hos Tele2. Er der nogen der har erfaringer
med dem? Jeg nægter konsekvent at have noget med TDC at gøre af
politiske årsager (har arbejdet hos Telia og havde meget med TDC at
gøre - lang historie).

Iøvrigt har jeg overvejet at anskaffe mig en Beocom 3 ISDN telefon. Så
vidt jeg har hørt laver de gode telefoner. Jeg ville have haft en
trådløs, men Beocom 2 er for dyr, Beocom 6000 bryder jeg mig ikke om,
og Beocom 4 fås kun til PSTN. Desuden kan jeg godt lide at den har
håndfri. Og så er den pokkers pæn at se på.

Siemens bryder jeg mig ikke om. De ligner mobiltelefoner.

Kan ikke vente til jeg får det oprettet :)

--
Der er ingen tal i min e-mail adresse.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-03-03 09:38

In dk.teknik.telefoni.isdn, Jens Rex Bræmhøj <jens2000@jensrex2000.net>
says...
> Iøvrigt har jeg overvejet at anskaffe mig en Beocom 3 ISDN telefon. Så

Det er en absolut lækker TA. Hvis jeg så bare kunne få den til at flytte
en samtale til min Eurit 30... :-/

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : John K

Dato : 02-03-03 23:08

"Jens Rex Bræmhøj" <jens2000@jensrex2000.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> med dem? Jeg nægter konsekvent at have noget med TDC at gøre af
> politiske årsager (har arbejdet hos Telia og havde meget med TDC at

Hvis jeg kan blive fri, skal jeg aldrig have noget med Tele 2 at gøre mere.

Lige så snart der opstår problemer af for eksempel teknisk art, så fremstår
de som komplet inkompetente.

Så længe de bare skal sende den månedlige regning ud, kører det dog meget
smertefrit.

Mvh

John K

Fra : Jens Rex Bræmhøj

Dato : 03-03-03 00:36

> [...]
>de som komplet inkompetente.
>
>Så længe de bare skal sende den månedlige regning ud, kører det dog meget

Nu har jeg tænkt mig at give Tele2 en chance. TDC kommer i hvert fald
ikke på tale.

Så fremt Tele2 ikke kan levere tilfredsstillende service, hvem kunne
man så ellers overveje?

--
Der er ingen tal i min e-mail adresse.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-03-03 09:41

> [...]
> Er der bedre lydkvalitet på en ISDN linie? Altså hvis jeg ringer fra
> en ISDN telefon til en anden ISDN telefon?

Ja, men du kan også mærke forskel selvom modparten ikke har ISDN. Alt
det støj du har været vant til (lysstofrør, PC'er, sus og knas) er væk i
din ende. Jeg har en PL-arbejdslampe som jeg ikke kunne have tændt under
en samtale, da jeg havde PSTN. ISDN-forbindelsen er totalt immun overfor
den...

Fra : Jens Rex Bræmhøj

Dato : 03-03-03 00:27

> [...]
>din ende. Jeg har en PL-arbejdslampe som jeg ikke kunne have tændt under
>en samtale, da jeg havde PSTN. ISDN-forbindelsen er totalt immun overfor

Nu glæder jeg mig jo bare endnu mere til at få det etableret. Håber
Tele2 kan få sig nosset sig sammen til at få gang i sagerne hurtigt.

--
Der er ingen tal i min e-mail adresse.